Gå til innhold

Raptoren min er treg på flytting av filer

Anbefalte innlegg

Har en WD Raptor 74GB som er treg på å flytte filer mappe til mappe på samme disk. hvis jeg flytter en fil som er litt stor ca 300MB fra desktop til mine dokumenter så står disken og jobber 15 sekunder før filen blir flyttet.

Har et helt nytt system bestående av M2N32-SLI Deluxe,AMD Athlon 64 X2 5600+,Crucial DDR2 BallistiX PC8000 2048MB osv så det kan ikke være maskina som har skylden.

Noen andre som har opplevd at disken er treg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har den disken og den er ikke treg..sikker på at du har fått inn alle drivere til hovedkort osv,?

8861332[/snapback]

Har alle drivere ja. Kan det ha noe med at den datt i gulvet fra to meter for en stund siden?

Flytter en fil fra en annen hd til raptoren nå. Filen er på 3,47GB og gjenværende tid er 20 minutter

Endret av Barkster
Lenke til kommentar
har den disken og den er ikke treg..sikker på at du har fått inn alle drivere til hovedkort osv,?

8861332[/snapback]

Har alle drivere ja. Kan det ha noe med at den datt i gulvet fra to meter for en stund siden?

Flytter en fil fra en annen hd til raptoren nå. Filen er på 3,47GB og gjenværende tid er 20 minutter

8861485[/snapback]

nice LOL :dribble: ^

har du garanti eller noe slikt sånn at du kan bytte?

Lenke til kommentar
Om du bruker Vista så er det et kjent problem at å flytte filer tar tid..

8861643[/snapback]

Bruker XP her

Har kjørt HDTune nå og det programmet forteller meg at alt er i orden med disken.

Errorscan finner heller ikke noe galt med disken dog tok jeg den bare på quick scan. Benchmark begynner på 64 MB/sec men dropper nedover etter ett minutt og ender tilslutt på 38 MB/sec

Endret av Barkster
Lenke til kommentar
Hvor skrur jeg av command queuing?

Alle drivere er av nyeste versjon

Access time er målt til 11.4 ms

8861778[/snapback]

Random accsess på min Raptor 74 16mb cash: 8.2 med div opp

Testet med Hd Tach.

Finne command queuing. Mindatamskin/egenskaper/enhetsbehandling/ide ATA ATAPI-kontrollere/Hos meg står det nvidia nforce serial ATA controller/egenskaper/Primary channel.

hvis enable command queing er enabled(med en v) så tar du bort denne og tester igjen.

Endret av slimjim
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...