Empire of the Sub Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Hei! Når jeg spiller kamper med laget, går det ofte helt fint helt til jeg får ballen. Da mener jeg, jeg er engasjert, klarer å skape rom, ser spillet, er litt sjefete med stemmen, altså, på en måte, jeg er MED i kampen. Men så fort jeg får ballen, eller jeg ser ballen er på vei mot meg, skjer det noe jævla rart. Jeg blir nervøs, og føler at jeg kommer til å drite meg ut. Jeg får helt "blackout" og aner ikke hvor jeg skal passere ballen, og ofte blir det til at jeg står stille med ballen et sekund eller noe før jeg gjør en finte/passning. Jeg spilte masse aktivt fotball før, og var en av de beste på laget. Så sluttet jeg og tok en 4-5 års "pause" fra aktiv fotball. Dvs, mye løkkefotball med venner. Ifjor begynte jeg aktivt igjen, men i år har jeg altså fått den nervøsiteten som plager meg noe jævlig. Ellers er jeg en veldig selvsikker person som egentlig ikke passer som en med prestasjons-angst, men det er mye mulig det er det jeg har fått. Isåfall, hvis jeg har det, har dere noen gode måter å unngå det på ? Tenker hele tiden på meg før kampen, hva jeg kan gjøre bedre, hvilke mål jeg har under kampen, hva jeg skal gjøre i de forskjellige situasjonene, men når det kommer til stykket, blir jeg som sakt nervøs og gir dårlige pasninger. Mvh Jhj Endret 21. juni 2007 av jhj Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Prøv å gjøre ting enkelt, så bygger selvtilliten seg opp Ikke tenk på alt for vanskelige finter osv. Gjør det enkelt! Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Slikt hadde jeg det og, var derfor jeg havet på midtstopperplass, og stortrivdes Mulig du innbiller deg selv at du var mye bedre før, og at du er redd for å gjøre alvorlige feil? Nivået er helt sikkert høyere enn før, og dermed føler du kanskje at du må prestrere bedre enn du klarer. Tror at med en gang du får spilt en kjempekamp så går dette vekk av seg selv og du får tilbake selvtilitten. Ellers er det bare å gjøre som Shade22 sa Lenke til kommentar
Ingeniørstudent Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hva er galt med å drite seg ut en gang i blant? alle gjør det. Selv de beste. Men med selvtillit så kommer roen og overblikket Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ha en god posjon selvironi og, som wurrzagh sier, gjør det ingenting å drite seg ut. Om du gjør feil, bare le av det. Når du gjør feil, blir sikkert noen av lagkameratene dine forbanna. Det er ikke til å unngå. Om de blir forbanna på trening, hvis at du ikke bryr deg. Hvis ræva til dem, snu deg bort, kikk dumt på dem, ja hva som helst. Kanskje det har noe med det å gjøre? At du er redd for å drite deg ut fordi da blir lagkamerater og trenere sure? PS: Ikke hvis ræva til treneren Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Hehe, det er nok bare at jeg er redd for å vise at jeg er dårlig. Tror jeg. Samtidig tenker jeg på å ha nok selvtillit, og gi faen. Det pleier å gå bedre da, men jeg vil jo ikke spille dårlig. Jeg vil prøve ut litt finter og slikt, vise at jeg kan bedre en noen pasninger. Men kanskje veien er å styrke selvironien og selvtilliten, og deretter gå fintenes vei. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hehe, det er nok bare at jeg er redd for å vise at jeg er dårlig. Tror jeg.Samtidig tenker jeg på å ha nok selvtillit, og gi faen. Det pleier å gå bedre da, men jeg vil jo ikke spille dårlig. Jeg vil prøve ut litt finter og slikt, vise at jeg kan bedre en noen pasninger. Men kanskje veien er å styrke selvironien og selvtilliten, og deretter gå fintenes vei. 8863446[/snapback] Ja, det er nok lurt. Hva er din sterkeste side forretsen? For å sitere treneren min "du skal ikkje være rædd for å trene på din sterke side". Han pleier å si det at det er mange som trener sine svake sider, og det må man, men er du en som liker og finte og drible og er best på det, kan du kanskje begynne å trene enda mer på det. Både i hagen (eller hvor som helst) og prøve det ut på treninger. Hvis du får det bedre og bedre til der, vil kanskje selvtilliten komme etterhvert? (Om du skjønner hva jeg mener). Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Gjør det enkelt i begynelsen av kampene. Prøv å gjøre sikre valg som du vet du klarer. Dette gjør at du får mer selvtillit og at du kan prøve på andre ting utover i kampen. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Det hjalp ikke en dritt, selvom jeg prøve å fokusere på å gjøre det enklest mulig, ble førstemottakene og pasningene helt elendige. Faen heller, hvis det fortsetter slik har jeg ikke noe valg, det er ikke gøy å spill slikt når jeg vet kan er 200% bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå