Gå til innhold

merkeligste/mest irriterende opplevelse på bussen


Anbefalte innlegg

Er alltid slik. Det vil jo vise hvor kule de er. På skolen pleide de å skru på musikken så fort de så meg og vennene mine, men skrudde den av så fort de kom rundt hjørnet. På bussen satt de alltid bakerst og spilte listemusikken sin på full guffe.

 

Pleide å være Pussycat dolls og Cascada.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det merkeligste jeg har opplevd var da bussen stoppet på et busstopp og skulle slippe av en del folk. Dette var på vinteren, så det var åpenbart glatt i trappa ned til døra.

Så kommer det ei diger tønne av ei dame, god og rund, og skulle av. Hun sklir øverst i trappa og triller ut av døra, på nesten elegant vis. Da hun stopper på bakken utenfor bussen, reiser hun seg og går som om ingen verdens ting hadde skjedd. Jeg kunne se i speilet til sjåføren at han hadde et merkelig ansiktsuttrykk. Han var på randen til å bryte ut i latter, men lukket døren og kjørte mens han sikkert prøvde å tenke på noe helt annet.

 

Det er vel stygt å si det, men bussjåføren var ikke den eneste som prøvde å holde på latteren den morgenen...

Lenke til kommentar

Jeg har en som skjedde utenfor bussen, men jeg regner med at den passer her alikevel. Det var en gang jeg stod på et fortau og ventet på bussen, dette var nede i byen, og jeg hadde nettopp sett at den bussen som var på vei mot meg ikke var den bussen jeg skulle på, så jeg snudde meg og stod i ro.

 

Jeg hører at bussen kommer nærmere, så plutselig smeller det i hodet på meg og jeg holder på å tryne fremover. Det var bussen som hadde speilet så lavt at det traff meg i hodet mens den hadde grei fart, selv om jeg stod et godt stykke inne på fortautet.

 

Det verste var at bussjåføren bare så surt på meg, og jeg så surt tilbake, før han til slutt åpnet døren og spurte om det gikk bra, men da bare gikk jeg. Gjett om jeg var sint da! :angry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det verste jeg vet på busser er intense og følelsesladede telefonsamtaler. De fleste sitter ikke og krangler med kjæresten sin eller snakker om utro ektemenn eller folk som ikke betaler barnebidrag når man faktisk sitter og prater med noen irl. Men på telefon er det helt greit, og gjerne så høyt som man overhodet klarer. Med mindre man kan stenge det ute med høy musikk (og plage hele bussen med det i tillegg) føler man seg som en ubetalt og ufrivillig terapeut.

 

Oja, også fikk jeg to unge Høyre gutter med sleik foran meg på bussen hjem fra byen. Jeg var trøtt og sliten, klokken var sent og de skulle fortelle hele bussen hvorfor nynorsk var latterlig og hvor dyrt det var med alkohol, mens de lo høyt. "NÅR FÅR JEEEEI BRUK FOR NYNORSK LIXM JEEEI SKAL JO ALDRI HA NOEN MØKKAJOBB I DET OFFENTLIGE SOM GJØR AT JEEEI MÅ BRUKE DET?" Fint for deg. Ta det til noen som gidder å høre på. Det er ikke ofte man hører et lettelsessukk gjennom hele bussen når noen går av, men her var det slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Akkurat sånne ting jeg tenker på. Glemmer de at det sitter andre mennesker på bussen liksom? Jeg har i hvertfall ingen interesse av å føle meg som en lytter på bussen.

Lenke til kommentar

fra 9-slutten av 10 klasse, tok jeg bussen hver dag hjem fra skolen.. i 2 jævla år, så sitter de som er 1 år yngere en meg å trykke på den helvettes stoppknappen ca. 500 ganger per busstur. Denne buss turen tar egentlig 10-15min, men buss sjåføren klikka jo etterhvert, noe som er forstårlig.. så disse turene tok mellom 30-45 min hver eneste dag i 2 år.. Trodde jeg skulle drepe de ungene til slutt, var så SYKT lei!

 

Jeg går nå i 2 klasse på vgs.

 

Og når jeg en gang i uka tar den ung. skole bussen er det en ny gjeng som holder på :no:

Endret av Shamru
Lenke til kommentar
Er alltid slik. Det vil jo vise hvor kule de er. På skolen pleide de å skru på musikken så fort de så meg og vennene mine, men skrudde den av så fort de kom rundt hjørnet. På bussen satt de alltid bakerst og spilte listemusikken sin på full guffe.

 

Pleide å være Pussycat dolls og Cascada.

 

Tards. Men ikke noe 50 Cent? That's an outrage! :roll:

 

Shamru, gjorde ikke sjåføren noe mot den gjengen? Etter 2 år med sånt må han ha gjort noe.. verste er at ungene hadde blitt pissredde hvis han kasta dem av :p

Lenke til kommentar
trykke på den helvettes stoppknappen ca. 500 ganger per busstur.

Bussjåføren på vei hjem fra skolen for noen år siden ble så sur at han stoppa bussen, gikk ut og tok seg en røyk, kom inn igjen og sa at bussen ikke kjørte videre før en eller annen gikk av bussen.

Passasjerene begynte å krangle og skylde på hverandre, før to jenter, som ikke hadde trykket, frivillig gikk av, sånn at bussen fikk kjøre videre.

Lenke til kommentar
trykke på den helvettes stoppknappen ca. 500 ganger per busstur.

 

Var noen som holdt på sånn på bussen jeg tar hjem fra skolen også. Det var midt på vinteren og sjåføren åpnet begge dørene og fortsatte å kjøre. Det ble iiiis kaldt og han sa over høytalerne; hvis dere ikke slutter med det stop-knapp tullet kjører jeg resten av turen med dørene åpne.

 

Så slapp vi det problemet :p

Lenke til kommentar

Min merkligste busstur var når jeg skulle ta toget til faren min i sommer, men på grunn av ras eller noe slikt måtte jeg ta buss fra Hønefoss til Ål, så da måtte jeg sitte most inn ved siden av en engelskmann som likte å sitte spredt med beina. Men som om ikke det var nok var det en fyllik også på bussen, som likte å snakke om hvor jævlige kvinner var, om hvor jævlig USA sugde, om at rødsprit ikke var farlig å drikke og at han ikke var alkoholliker, og han skulle banke livsskiten ut av alle som mente det, han sa også at han skulle redde verden, og prøvde å få med seg han som satt ved siden av han på kino i Bergen. I bakgrunnen spillte han countrymusikk på en cdspiller som fallt i bakken hvert femte minutt.

 

Kan aldri huske å ha vært så glad for å komme på et tog etter den bussturen.

Lenke til kommentar

Brunkrem-bimboer som møtes igjen etter noen år og begynner å grine da de mimrer høylytt om hvordan det var i gamle dager.

"Husker du den gangen vi kledde oss ut som troll og løp rundt i skogen, tihihihihihii" etterfulgt av mer grining og klemming. Hyggelig at du møter igjen gamle venninner, men at du må gaule så høyt at hele bussen hører det er unødvendig.

 

En annen gang skulle jeg av bussen på en stopp da minst 40 (les: 40!) utenlandske kvinner og menn skal på bussen. Jeg må ut foran fordi bak er det allerede så fullt at jeg ikke kommer ut. Jeg prøver å presse meg ut fra bussen mens alle innvandrerne som ikke kan norsk presser seg inn i bussen og ikke skjønner at de som skal av må av før de kan gå på.

 

Og selvfølgelig, stinkende feite folk ved siden av deg er alltid en klassiker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...