Hestehodet Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei, Jeg er admin på min pc og vil lage en "guest" bruker slik at venner og slik kan bruke den , slik at det ikkje kommer til mine private dokumenter og slikt. Hvordan kan jeg stille det? Ta vekk adgang til forskjellige mapper på brukerene og slikt? Fra Hestehodet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 det enkleste er at du gjør slik. Høyreklikk -> Egenskaper -> Velg arkfanen "Sikkerhet" -> her velger du hvilkene rettigheter de forskjellige brukerne skal ha eller ikke (sperret). dette kan du gjøre på hardisk/partisjons-nivå, mappenivå eller filnivå. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Bruker du XP-Pro? Jeg har ikke denne muligheten med XP-Home i normal modus. Dette går bare i sikkermodus hos meg. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Hvis du oppretter egne brukere så vil mappen mine dokumenter automatisk være utilgjengelig for andre brukere så lenge de ikke er adminbrukere. Du kan gi tilgang til enkeltmapper i mine dokumenter ve å følge postmannens beskrivelse. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Bruker du XP-Pro?Jeg har ikke denne muligheten med XP-Home i normal modus. sitter på pro ja.. hvis det var meg du snakket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå