Saviola16 Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg får bredbånd imorgen og må finne ut hvordan jeg setter opp en FTP-server. Jeg har Windows XP. Vet noen om et bra program til å sette opp en FTP-server med? Kan du også skrive med en god forklaring om hvordan jeg setter opp en server eller gi linker til en god norsk forklaring? Helst en forklaring til det programmet du sier jeg skal bruke:) Lenke til kommentar
WIpER_ Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg bruker et program som heter ServU, det funker kjempebra. Så enkelt at du ikke trenger noe særlig veiledning hvis du er sånn passe bra inn i data. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Får du fast ip? Lenke til kommentar
mammut Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Servu ruler, lett og sette opp og kan brukes av de som trenger litt extra. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har også veldig lyst til å sette opp en FTP-server! Jeg kan få hjelp med det i morgen av en kamerat som har en fungerende FTP-server selv, men så lenge gidder jeg ikke å vente! Jeg bruker Serv-U og Windows XP... Noen som veit om en side med steg for steg tutorial, eller som gidder å skrive skikkelig nøye hvordan jeg skal gjøre det? Plz Svar! Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Dersom du kan confige litt så vil jeg anbefale RaidenFTPD den er ganske mer avansert enn ServU , raskere og støtter masse masse gøy:) Lenke til kommentar
SolidBluR Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 FTP ruler! FTP! FTP! Så snart jeg får ADSL..... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 G6 er bedre enn serv-u. Bedre sikkerhet. Lenke til kommentar
Flavabone Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 17:40, SirHartge skrev:G6 er bedre enn serv-u. Bedre sikkerhet. jeg er helt enig med SirHartge, G6 (Bulletproof) FTP-server er den beste... kanskje ikke den mest avanserte, men den er veeeldig brukervennlig, min mor kunne jo sikkert satt opp en ftp-server med dette programmet. Det kan finnes på http://www.gene6.com Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har kjørt G6/bulletproof FTP server i nesten 2 år og må bare si at det er det beste programmet jeg har brukt (til sånn). Svært lett konfigurert og utrolig funksjonsrikt. Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 19:29, Dollar skrev:Har kjørt G6/bulletproof FTP server i nesten 2 år og må bare si at det er det beste programmet jeg har brukt (til sånn).Svært lett konfigurert og utrolig funksjonsrikt. Nåja... Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Siden ingen har nevnt så sier jeg at det ligger en innbygd ftp server i windows xp proffesionale... installer IIS på add/remove program og windows component... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 IIS-programmer bruker man rett og slett ikke. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 IIS sin FTP-server spiser iaf ikke CPU, slik ServU gjør/gjorde. Tok noen målinger på dette. Ved 10Mbit/s overføring brukte ServU 30-40% av cpu. Ved samme hastighet brukte IIS 1-2%. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Noen som veit om det går an å forandre på port 20 og 21 i et eller annet ftp program? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 IIS er bra det hvis du bare passer på og oppdatere den så du får tetta sikkerhetshulla når de kommer... jeg bruker det alltid når jeg er på LAN(men da er det ingen der som vet hvordan de skal utnytte disse sikkerhetshulla) Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hvis du kjører winupdate er vel de hulla tetta ? eller må jeg jalle med masse patcher overalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå