Gå til innhold

Merkverdige problemer med 8800GTX

Anbefalte innlegg

Jeg satt og så på en youtube video da skjermbildet plutselig ble svart.

Jeg restartet maskinen og hører at alt booter normalt og jeg kommer inn i windows (windows oppstartslyden spilles av).

Da jeg feilsøkte fant jeg ut dette:

Jeg har en annen skjerm stående så jeg koblet denne til PCen med en analog kabel (konverterer mellom skjermkortet og kabelen). Jeg fikk opp skjermbilde, men det var utropstegn over hele skjermen under POST, samt at det er ugjevne linjer tvers over skjermen. Utropstegnene forsvinner etter POST.

Da prøvde jeg å koble den vanlige skjermen min til med DVI kabel igjen, er det fortsatt bare svart. Jeg prøvde den analoge kabelen (med konverter) og jeg fikk samme resultet med utropstegn i POST og bølger over skjermen. Windows kunne fortelle meg at skjermkortet hadde rapportert om et problem og at driveren ikke lenger var i bruk.

Jeg regner med skjermkortet har gått på en smell utifra det jeg kan trekke av logiske sluttninger, men jeg skjønner ikke hvorfor.. Kortet er vannkjølt og overklokket, kjøleribba var ved normal tempratur da skjermen ble svart.

Har aldri hatt noe trøbbel med kortet, det har kjørt spill og 3DMark mange ganger, så feiler det på en youtube video?

Kan noen forklare hvorfor jeg ikke får opp bilde over DVI når det funker over analogt?

Noen som har vært borti noe slikt? Jeg har vannskeligheter med å innse at 5000kroners kortet mitt har tatt kvelden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...