larrylu Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg har delt en mappe med en exe som jeg pørver og kjøre over nettverket. men så kommer denne boksen her opp Hvordan fjerner jeg den? så den aldri dukker opp igjenn? I Windows XP SP2 Jeg har et programm som har en server installsjon og en client installsjon. jeg kjører client versjone på 50 maskiner og server installsjoen 1. og da kan jeg styre alle de 50 maskiene med forselig ting skru på slå av, Kjøre Run på alle som er i en gruppe osv men når jeg kjører \\192.168.1.5 (som er ipen til servern) \\192.168.1.5\officescan\officescan.exe da skjer det ingenting men hvis jeg kjører \\192.168.1.5\officescan\officescan.exe I VNC Remote. ifra server da får jeg kommer den boksten opp med sikkerhetsadvarslen. men vil prøve og skru den for og se om jeg får starte den exe fila på alle maskiene på likt. det er ihvertfall sånn programmet er laget for og gjøre. prøvde og kjøre en bat script som mapa opp en stasjon sånn at clitene kunne kjøre fila lokalt. men batfilen startet heller ikke opp. sjedde 0. men jeg tok og kjørte en run cmd som var sånn her c:/system32/bla/bla/blauninstall.exe da startet uninstall progmmet opp på alle maskiene så håper noen her kan komme med noen tips å kan forklare meg hvor jeg skru av den advarslen. Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Løst problemet! var faktisk samma plass som windows 2003 server. en liten endring i grup policy så er problemet løst! slik bilde viser, der ettter legg til fil typene som windows ikke skal gi advarsel imot. jeg la til .EXE;.BAT;.COM men jeg pørver og få til og lage den instllingen som en register fil? noen som har tips til hvor i registsert gp-er blir plassert? Endret 15. juni 2007 av larrylu Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 funka ikke allikavel. noen som kan hjelpe som kan si meg hva som må gjøre for og f fjener den advarselen? Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Er jo bare å trykke "kjør" 9067222[/snapback] hehe. for et privatnettverk er det så enkelt. men for små bedrifter firmaer er det litt dumt og ha det sånn når man kjører ting over filserver. osv så må nok få løst dette. Lenke til kommentar
Cirno Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei Larry. Du er inne på rett spor, men gjør en liten bom i slutten. Du ønsker og legge til exe filene under "Lav sikkerhet" da filer spesifisert der ikke krever bruker godkjenning for å kjøre. Dersom de legges under Høy risiko filer som du prøvde på, gjør du nok bare vondt verre. /Cirno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå