Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Jo seriøse er dem, de fornuftige av dem.. Men desværre er det mest ateister her og de som er her, de er bare ute etter og mobbe og trakasere kristne mennesker... 8864039[/snapback] Vi setter troa deres på plass. Mobbing og trakassering er i hvert fall ikke jeg for. Beklager hvis du føler at jeg driver med slikt. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Du hevder at Jesus er veien, sannheten og livet. Bevis det! 8864030[/snapback] Topic er at du skal omvende tanta di ved å si at Jesus ikke er veien, sannheten og livet, bevis det! 8864045[/snapback] Bevisbyrden ligger på deg og tanta mi! Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg respekterer deg, ikke troa di. Er ikke ateister seriøse personer? 8864008[/snapback] Jo seriøse er dem, de fornuftige av dem.. Men desværre er det mest ateister her og de som er her, de er bare ute etter og mobbe og trakasere kristne mennesker... 8864039[/snapback] Snakk om å skjære alle over en kam. Lenke til kommentar
Dragev71 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Fordi noen må gjøre det om noen skal til paradiset og noen skal fortapes. Det jeg forholder meg til, er at jeg ikke skal dømme andre. 8864031[/snapback] Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. Men om man antar at Gud har ei mening med det han gjør. Har du filosofert over hvorfor han skulle føle et behov for å dømme menneskene? Hvorfor skulle han innstalere denne innretningen med paradis og fortapelse også dømme oss til det ene eller det andre? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Du hevder at Jesus er veien, sannheten og livet. Bevis det! 8864030[/snapback] Topic er at du skal omvende tanta di ved å si at Jesus ikke er veien, sannheten og livet, bevis det! 8864045[/snapback] Bevisbyrden ligger på deg og tanta mi! 8864067[/snapback] Nei. Hold deg til topic! edit: Fordi noen må gjøre det om noen skal til paradiset og noen skal fortapes. Det jeg forholder meg til, er at jeg ikke skal dømme andre. 8864031[/snapback] Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. Men om man antar at Gud har ei mening med det han gjør. Har du filosofert over hvorfor han skulle føle et behov for å dømme menneskene? Hvorfor skulle han innstalere denne innretningen med paradis og fortapelse også dømme oss til det ene eller det andre? 8864075[/snapback] For at vi, frie mennesker skal leve rett. Endret 14. juni 2007 av lathorv Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. 8864075[/snapback] Jeg føler meg komfortabel med å dømme mordere, voldtektsmen, tjuver og annet pakk. Gjør ikke du? Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Sherra, hva godt vil komme ut av en slik omvending? Vil du gjøre et på pur faenskap? [Jeg mener det er fint å promotere logikk, rasjonell tenkning og alt det der. Jeg mener bare at man ikke skal prakke det på folk om det ikke kommer noe godt ut av det. Unntak når det gjelder liv og helse, selvsagt, men la oss holde oss til realistiske situasjoner her.] 8864051[/snapback] Kanskje dere har rett. Jeg har et håp om at så få som mulig skal være religiøse i framtida, men det er kanskje bedre å rette fokus inn mot å forbedre skolesystemet og OPPLYSE folk, framfor å omvende de som allerede er dypt religiøse. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Sherra, hva godt vil komme ut av en slik omvending? Vil du gjøre et på pur faenskap? [Jeg mener det er fint å promotere logikk, rasjonell tenkning og alt det der. Jeg mener bare at man ikke skal prakke det på folk om det ikke kommer noe godt ut av det. Unntak når det gjelder liv og helse, selvsagt, men la oss holde oss til realistiske situasjoner her.] 8864051[/snapback] Kanskje dere har rett. Jeg har et håp om at så få som mulig skal være religiøse i framtida, men det er kanskje bedre å rette fokus inn mot å forbedre skolesystemet og OPPLYSE folk, framfor å omvende de som allerede er dypt religiøse. 8864090[/snapback] Det synes jeg isåfall ville vært mer riktig. Men jeg skjønner ikke hensikten din. Hva ondt har kristendommen gjort deg? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. 8864075[/snapback] Jeg føler meg komfortabel med å dømme mordere, voldtektsmen, tjuver og annet pakk. Gjør ikke du? 8864089[/snapback] Jeg er komfortabel med at vi har et system som aktivt forebygger, straffer og isolerer kriminelle, men jeg er ikke dommeren dems. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 "Nei. Hold deg til topic!" Extraordinary claims require extraordinary evidence. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Sherra, hva godt vil komme ut av en slik omvending? Vil du gjøre et på pur faenskap? [Jeg mener det er fint å promotere logikk, rasjonell tenkning og alt det der. Jeg mener bare at man ikke skal prakke det på folk om det ikke kommer noe godt ut av det. Unntak når det gjelder liv og helse, selvsagt, men la oss holde oss til realistiske situasjoner her.] 8864051[/snapback] Kanskje dere har rett. Jeg har et håp om at så få som mulig skal være religiøse i framtida, men det er kanskje bedre å rette fokus inn mot å forbedre skolesystemet og OPPLYSE folk, framfor å omvende de som allerede er dypt religiøse. 8864090[/snapback] Det synes jeg isåfall ville vært mer riktig. Men jeg skjønner ikke hensikten din. Hva ondt har kristendommen gjort deg? 8864106[/snapback] Jeg tenker ikke bare på meg. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. 8864075[/snapback] Jeg føler meg komfortabel med å dømme mordere, voldtektsmen, tjuver og annet pakk. Gjør ikke du? 8864089[/snapback] Jeg er komfortabel med at vi har et system som aktivt forebygger, straffer og isolerer kriminelle, men jeg er ikke dommeren dems. 8864124[/snapback] Synes du ikke det er galt? Hvis du ikke synes det, så ser jeg ikke hvordan du kan være komfortabel med at de straffes. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 "Kristne mennesker gjør ikke vonde ting" Piss meg i øret! "Men jesus kommer tilbake, forde blodet er skjelen og vi vil følge slekters gang, denne slekta er hele menneskeheten.. MOT BEVIS DET! tulling ass.. " ECREE Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. 8864075[/snapback] Jeg føler meg komfortabel med å dømme mordere, voldtektsmen, tjuver og annet pakk. Gjør ikke du? 8864089[/snapback] Jeg er komfortabel med at vi har et system som aktivt forebygger, straffer og isolerer kriminelle, men jeg er ikke dommeren dems. 8864124[/snapback] Synes du ikke det er galt? Hvis du ikke synes det, så ser jeg ikke hvordan du kan være komfortabel med at de straffes. 8864148[/snapback] Jeg ser at det er slik samfunner fungerer, og jeg forholder meg til samfunnet jeg lever i. Jeg sier ikke at jeg støtter dømming av slike folk, men jeg kan ikke se for meg et lovløst samfunn i dag.. Lenke til kommentar
Dragev71 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Fordi noen må gjøre det om noen skal til paradiset og noen skal fortapes. Det jeg forholder meg til, er at jeg ikke skal dømme andre. 8864031[/snapback] Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. Men om man antar at Gud har ei mening med det han gjør. Har du filosofert over hvorfor han skulle føle et behov for å dømme menneskene? Hvorfor skulle han innstalere denne innretningen med paradis og fortapelse også dømme oss til det ene eller det andre? 8864075[/snapback] For at vi, frie mennesker skal leve rett. 8864079[/snapback] Jeg skjønne bare ikke helt dette konseptet med å gi menneske fri vilje, også true med evig fortapelse om man ikke lever sånn og sånn... Det virker på meg som et unødvendig syn å ha. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) [snipetipipp] Jeg skjønne bare ikke helt dette konseptet med å gi menneske fri vilje, også true med evig fortapelse om man ikke lever sånn og sånn... Det virker på meg som et unødvendig syn å ha. 8864191[/snapback] Jeg har aldri sagt at jeg forstår Gud, men jeg stoler på at hans beskrevede veier er best for meg og jeg lever etter det. Det skader ingen, heller tvert i mot, og jeg har det kjempebra. Tenk deg hvor kjedelig det hadde vært uten fri vilje. Det høres litt robotaktig ut for meg.. Endret 14. juni 2007 av lathorv Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jo, jeg er enig i at vi mennesker ikke skal fordømme hverandre. 8864075[/snapback] Jeg føler meg komfortabel med å dømme mordere, voldtektsmen, tjuver og annet pakk. Gjør ikke du? 8864089[/snapback] De kan vi selfølgelig gjøre hva vi vil med, forde folka du snakker om her, det er folk som har brutt en hel hau med sosiale spilleregler. Jeg mener det er fint å promotere logikk, rasjonell tenkning og alt det der. Jeg mener bare at man ikke skal prakke det på folk om det ikke kommer noe godt ut av det. Unntak når det gjelder liv og helse, selvsagt, men la oss holde oss til realistiske situasjoner her. Enig. Meg sjæl sitter å maler fanden på veggen Jeg har et håp om at så få som mulig skal være religiøse i framtida, men det er kanskje bedre å rette fokus inn mot å forbedre skolesystemet og OPPLYSE folk, framfor å omvende de som allerede er dypt religiøse. Ok finn heller på noe annet du.. Det er ikke så fett og løpe rundt som bedreviter heller, det er faktisk bare iriterende... Jeg er komfortabel med at vi har et system som aktivt forebygger, straffer og isolerer kriminelle, men jeg er ikke dommeren dems. Hva ville du ha gjort selv mot kriminelle osv? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg er komfortabel med at vi har et system som aktivt forebygger, straffer og isolerer kriminelle, men jeg er ikke dommeren dems. Hva ville du ha gjort selv mot kriminelle osv? 8864223[/snapback] Vet ikke helt, sånn på sparket.. Det beste av meg ville nok vært å snakke fornuft med dem.. Det høres veldig naivt og enkelt ut kan jeg tenke meg. Likevel hadde jeg følt det mest rett for meg.. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 [snipetipipp] Jeg skjønne bare ikke helt dette konseptet med å gi menneske fri vilje, også true med evig fortapelse om man ikke lever sånn og sånn... Det virker på meg som et unødvendig syn å ha. 8864191[/snapback] Jeg har aldri sagt at jeg forstår Gud, men jeg stoler på at hans beskrevede veier er best for meg og jeg lever etter det. Det skader ingen, heller tvert i mot, og jeg har det kjempebra. Tenk deg hvor kjedelig det hadde vært uten fri vilje. Det høres litt robotaktig ut for meg.. 8864213[/snapback] Hvorfor kan ikke Gud bare åpenbare seg på en forståelig måte for alle, slik at alle får muligheten til å tro? Ville ikke verden da blitt et bedre sted, etter deres syn? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg er komfortabel med at vi har et system som aktivt forebygger, straffer og isolerer kriminelle, men jeg er ikke dommeren dems. Hva ville du ha gjort selv mot kriminelle osv? 8864223[/snapback] Vet ikke helt, sånn på sparket.. Det beste av meg ville nok vært å snakke fornuft med dem.. Det høres veldig naivt og enkelt ut kan jeg tenke meg. Likevel hadde jeg følt det mest rett for meg.. 8864252[/snapback] Da ville samfunnet, unnskyld språkbruken, gått rett til helvete. Det er ikke et praktisk brukbart system i stor skala. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå