Gå til innhold

Nå skal jeg omvende tanta mi!

Anbefalte innlegg

"Det står ikke i bibelen at man skal drepe homofile."

Jo. Les din Bibell

"Fravær av gudstro er agnostisisme. Ateisme er benekting av Gud."

Det er de kristnes definisjon. Jeg benekter ingenting, men kaller meg ateist fordi jeg ikke tror på guder. Dette er en humanistisk definisjon.

8863496[/snapback]

Gi meg en henvisning i bibelen hvis du vil at det skal gjelde.

Det er en allmenn definisjon, og om dine definisjoner er annerledes, bør du definiere de for oss..

8863523[/snapback]

Lev 20:13

8863669[/snapback]

Norsk henvisning: 3 Mos, 20.13.

Det står ikke at man skal drepe homofile. Her tar du feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo. Les din Bibell

Det er de kristnes definisjon. Jeg benekter ingenting, men kaller meg ateist fordi jeg ikke tror på guder. Dette er en humanistisk definisjon.

8863496[/snapback]

Det er en allmenn definisjon, og om dine definisjoner er annerledes, bør du definiere de for oss..

8863523[/snapback]

Min definisjon er at ateisme er fravær av gudstro. Min definisjon er også allmenn.

Lenke til kommentar

Ja da dere svarer som om dere hvet hva Mammon er det betyr ikke at dere vet hva gud er...

"Vitenskapen og skriftene er ikke motstridende"

OK. Jorda er 6000 år gammel. Kvinnen er skapt av mannens ribbein. Sola ble skapt etter sjøene på jorda. Én mann fylte en egenprodusert båt med alle verdens dyr. Jorda ble skapt på 6 dager.

thumbup.gif

Nøyaktig i tråd med vitenskapen

Duste inlegg.. du spør ikke du kommer bare med det idiotiske greiene der.. gi meg sitater fra hele skapelses beretningen....

Lenke til kommentar
Du må skille mellom respekt for troa til et mennesket og mennesket i seg selv! Dette gjør ikke alltid religiøse mennesker. For meg er tro på guder utrolig tåpelig, og jeg sier rett ut at jeg synes overbevisningene til religiøse mennesker er dumme. Ikke nødvendigvis for å omvende dem, men får å være ærlig. Jeg får meg ikke til å si "Du har kanskje rett. For meg er det feil, men jeg respekterer troen din" når jeg egentlig synes det er patetisk.

Full respekt for deg og din rett til å tro hva du vil. Null respekt for troen din dersom den bygger på det som står i Bibelen.

Skjønner?

8863808[/snapback]

Jeg har i grunnen skjønt dette fra starten av.. Ingen har bedt deg om å si "Du har kanskje rett...". Det er du som starter tråden med å spørre andre om feil i troen for at du skal kunne si "Du tar feil."..

edit:

Ja da dere svarer som om dere hvet hva Mammon er det betyr ikke at dere vet hva gud er...

OK. Jorda er 6000 år gammel. Kvinnen er skapt av mannens ribbein. Sola ble skapt etter sjøene på jorda. Én mann fylte en egenprodusert båt med alle verdens dyr. Jorda ble skapt på 6 dager.

thumbup.gif

Duste inlegg.. du spør ikke du kommer bare med det idiotiske greiene der.. gi meg sitater fra hele skapelses beretningen....

8863843[/snapback]

Dette er ikke et kristendom vs vitenskap topic (så den regla kan vi diskutere i en annen tråd). Det finnes det nok av her på forumet fra før.. Dette her bygger på motargumenter mot en som hevder at "kristne tar feil og jeg har rett".

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Jo. Les din Bibell

8863496[/snapback]

8863523[/snapback]

Lev 20:13

8863669[/snapback]

Norsk henvisning: 3 Mos, 20.13.

Det står ikke at man skal drepe homofile. Her tar du feil.

8863818[/snapback]

Det står at homofile skal dø. Tror du det vil si at de skal dø en vanlig død av alderdom?

Lenke til kommentar

thumbup.gif

8863843[/snapback]

Les din Bibel. Alt dette står der. Husker ikke bibelvers i hodet.

Lenke til kommentar
Det står at homofile skal dø. Tror du det vil si at de skal dø en vanlig død av alderdom?

8863855[/snapback]

Det står ingen instruks om å drepe dem.

Edit: Kommenterte laurentius' innlegg i forrige post. Kristendomsrelaterte tråder sporer ofte inn der, så spar denne tråden for det. Om du vil ha motargument så post det i en tråd som handler om det. De finnes..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

8863855[/snapback]

Ikke direkte, nei. Jeg tolker det dithen at de skal drepes.

Hva tror du det betyr?

Lenke til kommentar

Kan noen seriøse, mennesker lage en topic til meg.. Jeg hører bare på folk som respekterer andre mennesker, og vil at en som er godsindig skal lage denne posteringen. om noen ikke tror meg, så spiller det ingen rolle... Jeg liker tanker og filosofi, og kunnskap.. Så dersom noen av dere vil ha et seriøst emne, så lager en seriøs person denne tråden.. Det finnes mennesker som vet alt -det er alt de vet.

Lenke til kommentar

8863855[/snapback]

Hva tror du det betyr?

8863927[/snapback]

Jeg tror ingenting [edit: dvs, jeg ville ikke gjort dem noe. jeg behandler homofile med like stor respekt som jeg behandler andre mennesker]. Jeg tror Gud skal dømme menneskene, og at vi ikke skal dømme (eller straffe) hverandre..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar

Hva tror du det betyr?

Da har du dårlig moral, desuten stiller du deg over Jesus som er loven innen for denne grenen.... kutt ut alt det pisset der! Det kunn for og skrive noe dritt som kristne heletiden må sitte og høre på.. De djevelene som finnes er ondskapsfulle og sitter kunn og hakker på mennesker

Lenke til kommentar

8863855[/snapback]

Hva tror du det betyr?

8863927[/snapback]

Jeg tror ingenting [edit: dvs, jeg ville ikke gjort dem noe. jeg behandler homofile med like stor respekt som jeg behandler andre mennesker]. Jeg tror Gud skal dømme menneskene, og at vi ikke skal dømme (eller straffe) hverandre..

8863936[/snapback]

Hvorfor tror du at Gud skal dømme menneskene?

Lenke til kommentar
Kan noen seriøse, mennesker lage en topic til meg.. Jeg hører bare på folk som respekterer andre mennesker, og vil at en som er godsindig skal lage denne posteringen. om noen ikke tror meg, så spiller det ingen rolle... Jeg liker tanker og filosofi, og kunnskap.. Så dersom noen av dere vil ha et seriøst emne, så lager en seriøs person denne tråden.. Det finnes mennesker som vet alt -det er alt de vet.

8863934[/snapback]

Jeg respekterer deg, ikke troa di. Er ikke ateister seriøse personer?

Lenke til kommentar

Hva tror du det betyr?

Da har du dårlig moral, desuten stiller du deg over Jesus som er loven innen for denne grenen.... kutt ut alt det pisset der! Det kunn for og skrive noe dritt som kristne heletiden må sitte og høre på.. De djevelene som finnes er ondskapsfulle og sitter kunn og hakker på mennesker

8863959[/snapback]

Ja, jeg stiller meg i hvert fall ikke under Jesus. Hvorfor skulle jeg det? Han er et menneske akkurat som meg (eller var, dersom han eksisterte).

Du hevder at Jesus er veien, sannheten og livet. Bevis det!

Lenke til kommentar

8863855[/snapback]

Hva tror du det betyr?

8863927[/snapback]

8863936[/snapback]

8863998[/snapback]

Fordi noen må gjøre det om noen skal til paradiset og noen skal fortapes. Det jeg forholder meg til, er at jeg ikke skal dømme andre.

Lenke til kommentar

8863934[/snapback]

Jeg respekterer deg, ikke troa di. Er ikke ateister seriøse personer?

8864008[/snapback]

Jo seriøse er dem, de fornuftige av dem.. Men desværre er det mest ateister her og de som er her, de er bare ute etter og mobbe og trakasere kristne mennesker...

Lenke til kommentar

8863855[/snapback]

Hva tror du det betyr?

8863927[/snapback]

8863936[/snapback]

8863998[/snapback]

Fordi noen må gjøre det om noen skal til paradiset og noen skal fortapes. Det jeg forholder meg til, er at jeg ikke skal dømme andre.

8864031[/snapback]

Hvorfor tror du noen skal til paradiset og noen skal fortapes?

Lenke til kommentar

Sherra, hva godt vil komme ut av en slik omvending? Vil du gjøre et på pur faenskap?

[Jeg mener det er fint å promotere logikk, rasjonell tenkning og alt det der. Jeg mener bare at man ikke skal prakke det på folk om det ikke kommer noe godt ut av det. Unntak når det gjelder liv og helse, selvsagt, men la oss holde oss til realistiske situasjoner her.]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...