Gå til innhold

Nå skal jeg omvende tanta mi!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men for all del,, konstruktiv kritikk er er jo bare sunt synes jeg  :yes: det setter begge parter i sving  :)

9057222[/snapback]

Hva anses som konstruktiv kritikk i en slik sammeheng?

9057338[/snapback]

for meg så er konstruktiv kritikk noe som baseres på selve saken, og at man unngår all form for personlig angrep.. man kan synes at saken ikke virker særlig troverdig, men det har ingenting med selve personen og gjøre om du skjønner.. alle har rett til å tro hva de vil.. konstruktiv kritikk skal inneholde ditt synspunkt omkring saken, uten håning eller latterligjøring.. men lagt fram på en saklig måte..

så er det opptil en annen og bestemme om man vil la seg påvirke eller ikke..

Lenke til kommentar
for meg så er konstruktiv kritikk noe som baseres på selve saken, og at man unngår all form for personlig angrep.. man kan synes at saken ikke virker særlig troverdig, men det har ingenting med selve personen og gjøre om du skjønner.. alle har rett til å tro hva de vil.. konstruktiv kritikk skal inneholde ditt synspunkt omkring saken, uten håning eller latterligjøring.. men lagt fram på en saklig måte..

så er det opptil en annen og bestemme om man vil la seg påvirke eller ikke..

9057364[/snapback]

Jeg tror de aller, aller fleste som ytrer seg i en religionsdiskusjon, har til hensikt å diskutere sak fremfor person.

Unntak vil jo forekomme.

Personlige overbevisninger, selve tyngden i ens tro bygger i stor grad på følelser. At en da føler seg dårlig behandlet kommer nok bl.a. av at en tidligere ikke har erfart å få troen sin "angrepet" av ikke-troende. Til tross for sin oppriktighet og velbegrunnede natur, vil en troende nok ha vanskeligheter med å lese kritikken som genuin. Herfra overtar uheldigvis ofte fordommer og intoleranse.

Endret av wan
Lenke til kommentar
Jeg tror de aller, aller fleste som ytrer seg i en religionsdiskusjon, har til hensikt å diskutere sak fremfor person. Unntak vil jo forekomme.

Personlige overbevisninger, selve tyngden i ens tro bygger i stor grad på følelser. At en da føler seg dårlig behandlet kommer nok bl.a. av at en tidligere ikke har erfart å få troen sin "angrepet" av ikke-troende. Til tross for sin oppriktighet og velbegrunnede natur, vil en troende nok ha vanskeligheter med å lese kritikken som genuin. Her kommer uheldigvis fordommer og intoleranse inn.

9057413[/snapback]

de unntakene som du snakker om, er vel det som troende flest tar til seg.. har jeg fått inntrykk av.. vi er alle jevnbyrdige og oppegående mennesker generelt.. og hvordan man takler kritikk er jo opptil hver og en,, helt likt mellom ateister og kristne når det kommer til å takle kritikk.. 50/50..

syns ikke det er rettferdig og si at en troende har vanskeligheter med å takle kritikk,, da syns jeg vi skal si mennesker generelt istedet.. likt skal være likt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...