Sherra Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Tanta mi er erkekristen, men jeg tror egentlig aldri hun har lest Bibelen skikkelig. Nå sitter jeg her med post it-lapper og markerpenn. Noen som har en oversikt over all faenskapen som er å finne i Bibelen? Alle vers som viser at Gud er alt annet enn god. Selvmotsigelser, løgn og slikt er også flott. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Vil hun selv bli en ikketroende da? Husk på at det du vil prøve på er å ta fra henne alt hva hun har trodd på i hele sitt liv, det kan komme som et hardt slag for henne om du lykkes. Tenk over det. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Nå vet ikke jeg hvor gammel tanten din er, men la henne leve videre helt til hun går i døden, i den tro om at hun kommer til et bedre sted og at Gud skapte verden, at Adam og Eva var de første menneskene på jorda, at Noah laget en ark som kunne bære mange tonn, og at Jesus stod opp fra de døde etter å ha hengt seg på korset for menneskeheten eller hav han gjorde. La henne tro dette, du trenger ikke stresse med å omvende henne. Lenke til kommentar
Gisli Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Igjennom hele bibelen dreper djevelen cirka 10-20 personer, gud dreper alt liv på jorda.... who's tha bad guy? Luke 12:10Everyone who says something against the Son of Man will be forgiven. But the person who dishonors the Holy Spirit will not be forgiven hmm...rart, trodde man kunne bli tilgitt alt jeg... Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det er da ikke noe ondt å nekte å tilgi noen?.. Til trådstarter 2 mosebok 32:27 Lenke til kommentar
Gisli Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det er da ikke noe ondt å nekte å tilgi noen?.. 8861090[/snapback] nei men andre plasser i bibelen står det at man kan bli tilgitt for hva som helst, og trådstarter leter etter selvmotsigelser Lenke til kommentar
dghdd Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Tanta mi er erkekristen, men jeg tror egentlig aldri hun har lest Bibelen skikkelig. Nå sitter jeg her med post it-lapper og markerpenn. Noen som har en oversikt over all faenskapen som er å finne i Bibelen? Alle vers som viser at Gud er alt annet enn god. Selvmotsigelser, løgn og slikt er også flott. 8860302[/snapback] Faktafeil: Skapelsesberetningen: 1. Mosebok 1. Den andre versjonen litt annerledes, men omtrent like feil som den første: 1. Mosebok 2:4-23. Liste over motsigelser: http://home.no.net/bigsam/inkonsistens.htm. Jeg har ikke lest så mye i bibelen, men det står trolig noe stygt om homofile ettersom så mange kristne mener at homofili er galt (til tross for at det er et helt naturlig fenomen). Noen som har eksempler på slik diskriminering i bibelen? Lenke til kommentar
dghdd Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Mer om bibelen: http://home.no.net/bigsam/bibelen.htm. Sams side Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 "Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske tar du lykken fra det med det samme." Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Nå skal jeg omvende tanta mi! Hvorfor? Lenke til kommentar
Dragev71 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Ikke bare religiøse som misjonerer skjønner jeg Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Vil hun selv bli en ikketroende da? Husk på at det du vil prøve på er å ta fra henne alt hva hun har trodd på i hele sitt liv, det kan komme som et hardt slag for henne om du lykkes. Tenk over det. 8860331[/snapback] Det driter jeg i. Sannheten kan være et slag i trynet, men hun vil takke meg etter hvert. Sannheten vil befri henne fra vrangforestillingene. Jeg synes det er trist at folk ikke tør å se sannheten i øynene. Jeg vil at tanta mi skal klare å kaste fra seg den tåpelige overbevisningen. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvorfor trenge seg på med et uønsket slag i trynet? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det driter jeg i. Sannheten kan være et slag i trynet, men hun vil takke meg etter hvert. Sannheten vil befri henne fra vrangforestillingene. Jeg synes det er trist at folk ikke tør å se sannheten i øynene. Jeg vil at tanta mi skal klare å kaste fra seg den tåpelige overbevisningen. 8862342[/snapback] Du vil med andre ord gjøre livet til din tante et helvete, i mange år fremover. Way to go... Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Det at dere ikke forstår bibelen, det er det som er problemet her i verden... Faktik sope inn all informasjon om bibelen, jeg gir faen i hva dere tror etc.. Men det settes så jævelig mange påstander som ikke er sanne også... Som sagt gir jeg blanke i hva folk tror, men man i vertfall vite litt om hva dette er... Selv har jeg studert i ti år.. Og et dere ikke ser at maktelita sitter og piller dere på nesa, og lurer dere, undertrykker dere med denne faenskapen og får dere til og spørre og grave, spre hat osv.. jeg sier bare en ting, forstå dere på alt som står på www.bibelguiden.com .. sorry, jeg bruker en sånn tone, og jeg snakker ikke egentlig nedlatende om noe, jeg vil bare at folk skal få ræva i gir ogforstå denne ondskapen.. Uansett tror folket det de selv ønsker, det er hva de gjør.. De hører noe, og gjør noe, eller så er de likegyldige.. hehe... Isteden for og diskutere med hveradre på den måten.. Finn ut alt om Pavekirka og alt annet... Bare en oppfordring, ikke vondt ment.. Gjør hva dere selv ønsker, men jeg anbefaler og lese litt der... Endret 14. juni 2007 av Lauritius Lenke til kommentar
Knast Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Vil hun selv bli en ikketroende da? Husk på at det du vil prøve på er å ta fra henne alt hva hun har trodd på i hele sitt liv, det kan komme som et hardt slag for henne om du lykkes. Tenk over det. 8860331[/snapback] Det driter jeg i. Sannheten kan være et slag i trynet, men hun vil takke meg etter hvert. Sannheten vil befri henne fra vrangforestillingene. Jeg synes det er trist at folk ikke tør å se sannheten i øynene. Jeg vil at tanta mi skal klare å kaste fra seg den tåpelige overbevisningen. 8862342[/snapback] Hvorfor skulle hun takke deg for det? Om ditt budskap skulle være sannheten, så hvilken fordel skulle det gi henne? De fleste kristne har det bra med troen sin, og sliter ikke med å utøve den. 4 muligheter (av Blaine Pascal): 1. Man er kristen og Gud finnes => Paradiset 2. Man er kristen og Gud finnes ikke => Ingenting 3. Man er ikke kristen og Gud finnes => Fortapelse 4. Man er ikke kristen og Gud finnes ikke => Ingenting. Å tro gir et positivt og et nøytralt utfall, det motsatte gir et negativt og et nøytralt utfall. Hvilken innstilling gir best muligheter? (Jeg er klar over at det å tro ikke er naturlig for alle, men skjønner ikke vitsen med å ta troen fra henne.. Noen av de vanligste bibel-"motsigelsene" (de som blir oppfattet som motsigelser) er tatt for seg her: http://www.carm.org/bible_difficulties.htm . Hvis du har flere "motsigelser" eller måter å stille Gud i et dårlig lys på, så kom med det så skal jeg svare så godt jeg kan, evt forhøre meg med en prestevenn av meg.. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det at dere ikke forstår bibelen, det er det som er problemet her i verden... Faktik sope inn all informasjon om bibelen, jeg gir faen i hva dere tror etc.. Men det settes så jævelig mange påstander som ikke er sanne også... Som sagt gir jeg blanke i hva folk tror, men man i vertfall vite litt om hva dette er... Selv har jeg studert i ti år.. Og et dere ikke ser at maktelita sitter og piller dere på nesa, og lurer dere, undertrykker dere med denne faenskapen og får dere til og spørre og grave, spre hat osv.. jeg sier bare en ting, forstå dere på alt som står på www.bibelguiden.com .. sorry, jeg bruker en sånn tone, og jeg snakker ikke egentlig nedlatende om noe, jeg vil bare at folk skal få ræva i gir ogforstå denne ondskapen.. Uansett tror folket det de selv ønsker, det er hva de gjør.. De hører noe, og gjør noe, eller så er de likegyldige.. hehe... Isteden for og diskutere med hveradre på den måten.. Finn ut alt om Pavekirka og alt annet... Bare en oppfordring, ikke vondt ment.. Gjør hva dere selv ønsker, men jeg anbefaler og lese litt der... 8862556[/snapback] Det å anta at alle er uvitende og så legge fram en konspirasjonsteori bare fordi de ikke flyr rundt og misjonerer mot kristendommen er både ignorant og idiotisk. Vil hun selv bli en ikketroende da? Husk på at det du vil prøve på er å ta fra henne alt hva hun har trodd på i hele sitt liv, det kan komme som et hardt slag for henne om du lykkes. Tenk over det. 8860331[/snapback] Det driter jeg i. Sannheten kan være et slag i trynet, men hun vil takke meg etter hvert. Sannheten vil befri henne fra vrangforestillingene. Jeg synes det er trist at folk ikke tør å se sannheten i øynene. Jeg vil at tanta mi skal klare å kaste fra seg den tåpelige overbevisningen. 8862342[/snapback] Hvorfor skulle hun takke deg for det? Om ditt budskap skulle være sannheten, så hvilken fordel skulle det gi henne? De fleste kristne har det bra med troen sin, og sliter ikke med å utøve den. 4 muligheter (av Blaine Pascal): 1. Man er kristen og Gud finnes => Paradiset 2. Man er kristen og Gud finnes ikke => Ingenting 3. Man er ikke kristen og Gud finnes => Fortapelse 4. Man er ikke kristen og Gud finnes ikke => Ingenting. Å tro gir et positivt og et nøytralt utfall, det motsatte gir et negativt og et nøytralt utfall. Hvilken innstilling gir best muligheter? (Jeg er klar over at det å tro ikke er naturlig for alle, men skjønner ikke vitsen med å ta troen fra henne.. 8862674[/snapback] Pascals veddemål er så langt bak mål og det er så vident kjent at å komme med det som et argument er uforsvarlig. - Det er ikke bare en mulig Gud, det er ikke to veldefinerte valg men uendelig mange - Pascals veddemål antar ting om Gud det ikke er mulig å vite ut fra premissene - Det er ikke sant at et liv med og uten gudstro er helt likt og at tro ikke fører med seg bakdeler eller at ikke-tro ikke fører med seg fordeler - Om du forsøker en allmektig Gud a la Yawheh så vet Gud at du lurer ham, og dermed lyver du for Gud, noe som gir straff - Det er ikke mulig å bestemme seg for å tro sånn helt uten videre osv... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 http://www.pvv.org/~kim/Bevis.html Denne funker fint til å drite ut alle kristne med. Lenke til kommentar
Sherra Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Det driter jeg i. Sannheten kan være et slag i trynet, men hun vil takke meg etter hvert. Sannheten vil befri henne fra vrangforestillingene. Jeg synes det er trist at folk ikke tør å se sannheten i øynene. Jeg vil at tanta mi skal klare å kaste fra seg den tåpelige overbevisningen. 8862342[/snapback] Du vil med andre ord gjøre livet til din tante et helvete, i mange år fremover. Way to go... 8862386[/snapback] Er du kristen, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå