Gå til innhold

Straff for falsk nett-ID?


Anbefalte innlegg

 

selvfølgelig kan du bli straffet for det,men det er ikke lett for politiet å ta synderne og der er mindre straff for å loppe nettbanken din enn å slå deg ned og rane deg på gaten.Jeg tror det er dette de vil gjøre noe med.

 

 

1) Det finnes langt bedre tekniske bevis når noen lopper nettbanken din, enn når noen slår deg ned på gaten. Om ikke politiet klarer å ta synderene, er det politiets rutiner det er noe galt med, ikke lovverket.

 

2) Når noen lopper nettbanken din, utfører de grov økonomisk kriminalitet, og vil bli straffet for grov økonomisk kriminalitet. Når noen slår deg ned på gaten, utfører de økonomisk kriminalitet pluss grov vold, og vil bli straffet for økonomisk kriminalitet pluss grov vold.

 

Det skal være strengere straff for å slå noen ned på gaten, for skade mot person er mer alvorlig enn skade mot persons kontosaldo - forøvrig dekket av diverse forsikringsordninger.

 

Særlover skrevet for å straffe ekstra hardt dersom man bruker et spesielt medium, er galt, galt, galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dette gir politiet større muligheter til å ta svindlere, "gamle griser", ID-tyver etc, så har jeg ingen personlige problemer med at en ny lov vil bli innført.

8865428[/snapback]

 

ja gamle griser ja. hva som ligger i det uttrykket er ett åpent spørsmål. si vi får rette personene inn med flertall på stortinget. i teorien kan dem da definere hva det skal være som griseri...

 

med andre ord, en enkelt lov i seg selv kan kanskje virke troskyldig. men når du bunter dem sammen så kan de fort få hårreisende konsekvenser for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Hvis dette gir politiet større muligheter til å ta svindlere, "gamle griser", ID-tyver etc, så har jeg ingen personlige problemer med at en ny lov vil bli innført.

8865428[/snapback]

 

Hva er galt med å bruke de gamle lovene for å ta svindlere, "gamle griser", ID-tyver og så videre?

Lenke til kommentar
Hvis dette gir politiet større muligheter til å ta svindlere, "gamle griser", ID-tyver etc, så har jeg ingen personlige problemer med at en ny lov vil bli innført.

8865428[/snapback]

 

Hva er galt med å bruke de gamle lovene for å ta svindlere, "gamle griser", ID-tyver og så videre?

8869816[/snapback]

 

du må huske at nettet er nytt, altså uforståelig for folk i stortingsalder, ergo skummelt. og alt som er skummelt trenger nye lover, selv om det kanskje har helt greie sådan allerede.

 

"frihet krever evig årvåkenhet" var det vel en amerikaner som sa en gang. en av dem klokere uttalelsene derfra vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Høres lite gjennomtenkt ut. Ikke pokker om jeg gir fra meg riktig navn, adresse og tlfnr. for å få en email adresse, eller registrere meg på en eller annen filesharing side. Det er bare ikke lurt å spre personlig informasjon til Gud og hvermann. Og jeg er ikke paranoid, jeg bare tilpasser meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...