The_Gnome Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Heisann... Her trenger jeg hjelp... Kjøpte PowerColour ATI Radeon 9600 pro 256mb(AGP) i dag men fikk trøbbel med pcen.. Jeg hadde : Intel P4 2,4ghz Aopen AX4B - 533 (HK) 512 DDR RAM 350w Strømforsyning Nvidia GeForce ti 4200 (AGP) Samsung spinpoint 200gb + WD 120 gb ------------------------ Jeg startet pcen... Avinstallerte nvidia driveren... skrudde av pcen og byttet skjermkort.... Startet på nytt... Nå starten den Biosen og det der... men etter det var skjermen helt svart men en blinkende grå bindestrek.... mer skjedde ikke... KAN NOEN HJELPE? Jeg satte i det gamle skjermkortet og da startet den OS uten problemer... Jeg trenge svar så raskt som mulig... Vær så snill noen?? HJELP MEG ! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Da sier det vel seg nesten at det er noe feil med skjermkortet. Jeg antar at skjermkortet ikke skal ha en ekstra strømkontakt tilkoblet? Lenke til kommentar
The_Gnome Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Da sier det vel seg nesten at det er noe feil med skjermkortet. Jeg antar at skjermkortet ikke skal ha en ekstra strømkontakt tilkoblet? 8860149[/snapback] Jeg har satt inn en ekstra strømkabel... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Da sier det vel seg nesten at det er noe feil med skjermkortet. Jeg antar at skjermkortet ikke skal ha en ekstra strømkontakt tilkoblet? 8860149[/snapback] Jeg har satt inn en ekstra strømkabel... 8860168[/snapback] Hvor? ATI 9600-serien har ikke/skal ikke ha noen strømkontakt. Strøm tas fra AGP-porten. Det *kan* være at 9600 ikke er kompatibel med ditt hk, men det er mer sannsynlig at dette er ett tilfelle hvor du ikke har klart å få fjernet alt av Nvidia-driver. Har du prøvd å starte i safe modus? Lenke til kommentar
The_Gnome Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Da sier det vel seg nesten at det er noe feil med skjermkortet. Jeg antar at skjermkortet ikke skal ha en ekstra strømkontakt tilkoblet? 8860149[/snapback] Jeg har satt inn en ekstra strømkabel... 8860168[/snapback] Hvor? ATI 9600-serien har ikke/skal ikke ha noen strømkontakt. Strøm tas fra AGP-porten. Det *kan* være at 9600 ikke er kompatibel med ditt hk, men det er mer sannsynlig at dette er ett tilfelle hvor du ikke har klart å få fjernet alt av Nvidia-driver. Har du prøvd å starte i safe modus? 8860388[/snapback] På dette kortet var det ekstra strøminntak(samme type som til HDD) Problemet er at jeg ikke greier å starte noe av OS.... Ikke en gang safe-modus! Er det ikke noe i BIOS-en jeg kan stille på! Kan hende at HK ikket støtter... som du sier Hvordan kan jeg fjerne mer av nvidia driveren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Hmm, skeptisk. Da tror jeg du har ett 9800 Pro. Jeg har hatt ganske mange 9600/9600 Pro/XT. *Ingen* skulle ha strøm via molex. Du har ett veldig gammelt hk som muligens ikke støtter skjermkortet dersom det krever AGPx8. Kan du legge inn ett bilde eller produktlink til skjermkortet? (Gjerne også hk'et). Edit: Denne testrapporten tyder på et hk fra "tidenes morgen". Meget mulig at det er begrenset med støtte for "nyere" skjermkort. Ti4200 var jo "top-of-the-line" for DX8 for leeeenge siden. Endret 14. juni 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
The_Gnome Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) To Mobil bilder... Står 9600 Pro på pakken som du ser Mannen i butikk sa det støttet AGPx4 men men.... Endret 14. juni 2007 av The_Gnome Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Bra bilder! (Du har nok en "fet" mobil) Jaja.. da lærte jeg enda mer nytt idag.. Celeron 4n0 for LGA775, og nå ett 9600Pro som krever? molex. Hvilken butikk var det du kjøpte dette kortet? Det burde jo fungere, men jeg mener å huske at 9600/pro/XT ikke alltid var helt "kurante". Har også opplevd at jeg måtte reinstallere Windows på ett par PC'er hvor jeg - faktisk - byttet fra Ti4200 til 9600 Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå