Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n restarter plutseli.


Anbefalte innlegg

småirriterende problem. Jeg sitter hær og leser rundt på webben, plutselig, uten forvarsel. restarter maskina mi. får ikke lagra noe jeg holder på med. dette har skjedd 5 ganger nå.

 

jeg har aldri pc'n på i mere en 2-3 dager. det er da ikke mye, og kan da vel ikke være grunnen til at pc'n restarter?

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å bli kvitt dette ? =)

Endret av Pe3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får du blåskjerm rett før restart? (som varer ett hundredels sekund)

 

høyreklikk på "min datamaskin" -> "egenskaper" -> "avansert": se etter delene som går på "oppstart og gjennoppretting" -> "innstillinger": se etter "start på nytt automatisk": denne skal ikke være avmerket!

 

på den måten vil ikke windows foreta automatisk restart!

 

Vil forresten tippe at det skyldes driverproblemer, men umulig for meg å tippe hvilke drivere...

Lenke til kommentar
småirriterende problem. Jeg sitter hær og leser rundt på webben, plutselig, uten forvarsel. restarter maskina mi. får ikke lagra noe jeg holder på med. dette har skjedd 5 ganger nå.

 

jeg har aldri pc'n på i mere en 2-3 dager. det er da ikke mye, og kan da vel ikke være grunnen til at pc'n restarter?

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å bli kvitt dette ? =)

8859870[/snapback]

 

De gangene jeg har hatt dette problemet (og jeg har kunnet utelukke softwareproblemer) så har det vært for svak/ustabil strømforsyning, overoppheting pga. vifte som har daua, kjølepasta som har tørka ut (!) eller en kjøler som har flyttet på seg etter montering pga. transport (fått en liten glipe mellom kjøler og CPU).

 

Den vanligste årsaken har vært crappy strømforsyninger.

Verd å sjekke ut før du reinstallerer, får nervesammenbrudd eller hiver PC'en ut vinduet :-P

Lenke til kommentar
småirriterende problem. Jeg sitter hær og leser rundt på webben, plutselig, uten forvarsel. restarter maskina mi. får ikke lagra noe jeg holder på med. dette har skjedd 5 ganger nå.

 

jeg har aldri pc'n på i mere en 2-3 dager. det er da ikke mye, og kan da vel ikke være grunnen til at pc'n restarter?

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å bli kvitt dette ? =)

8859870[/snapback]

 

De gangene jeg har hatt dette problemet (og jeg har kunnet utelukke softwareproblemer) så har det vært for svak/ustabil strømforsyning, overoppheting pga. vifte som har daua, kjølepasta som har tørka ut (!) eller en kjøler som har flyttet på seg etter montering pga. transport (fått en liten glipe mellom kjøler og CPU).

 

Den vanligste årsaken har vært crappy strømforsyninger.

Verd å sjekke ut før du reinstallerer, får nervesammenbrudd eller hiver PC'en ut vinduet :-P

8860098[/snapback]

har faktisk mistanke om at min psu er litt i dårligste laget. =)

takk for hintet. restarter maskina mi seg igjen, så skal jeg tenke mer på psu :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...