Carl Sagan Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei. Har 2 Forskjellige harddisker med os på. hd0,0 - Windows - Disk1 hd2,3 - Ubuntu - Disk3( har 3 partisjoner, p.1=NTFS for backup, p.2=LinuxSwap, p.3=EXT3 for Ubuntu. Bruker GRUB. Funket helt fint, til jeg skulle innstalere Fedora 7. Delte EXT3 disken i 2, og innstalerte Fedora. Valgte å ikke innstalere GRUB, da jeg det var innstalert på Ubuntu partisjonen. Når jeg startet GRUB, kom var ikke uventet Fedora der. Tenkte selvfølgelig at jeg måtte redigere menu.lst i boot/grub folderen, og startet UBuntu. Da kom det plutselig opp masse FSCK greier, om å fikse os disk osv. Gjorde det, og fikk flere tusen spørsmål om jeg ville clear, fixe, og flytte på diverse filer/oppføringer osv. La bare en klinkekule på y knappen, så at det svarte automatisk yes på alle spørsmålene om jeg ville cleare fixe osv. Det tok ca 10 min, sier bare litt om hvor mange ting som ble gjort. Når jeg restartet maskinen min igjen, klarte ikke GRUB load. GRUB Error 15. Bootet fra Live-CD'en, tenkte å reinstalere GRUB på Ubuntu partisjonen. Men der var det bare en eneste mappe, som het Lost+Found, uten tilgang selvfølgelig. Prøvde diverse f.eks grub install (hd2,3) I terminalen. Funket ikke. Prøve install grub (hd2,3), men feilmeldingen at mappen ikke er funnet kom opp. Hva kan jeg gjøre? Er ubuntu slettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå