Gå til innhold

Oppgradering til windows vista forkastet


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en pc på netshop med XP MCE - med mulighet for oppgadering til windows vista home premium. Jeg sendte inn alle nødvendige papirer til windows sitt upgrade center(eller hva det er for noe) i rimelig tid innenfor tidsfristen. Fikk tilogmed mail om at alt var i skjønneste orden. Jeg registrerte og visa kortet mitt - og registrerte at de trakk i fra beløpet for frak o.l, også forsvant beløpet vekk fra nettbankoversikten. Jeg fikk nettopp denne mailen - over 3 måneder etter at jeg sendte inn papirene.

 

Dear Customer,

 

Thank you for placing your order with the Upgrade Redemption Support Centre.

 

This email has been sent to you because we have been unable to charge the costs of your Upgrade order using the credit card details you provided. At the moment of order entry we did receive a pre-authorization from your credit card company/bank; however, when we recently tried to clear this authorization, the payment was not authorized. Unfortunately, because we have not received the funds for your Upgrade we have been left with no option but to cancel the order.

 

Since the order intake of the Upgrade Program has been closed, we regret to inform you that there is no opportunity to place another order within the Technical Upgrade Program. For any further information please contact your PC manufacturer.

 

With kind regards,

 

The Upgrade Redemption Support Centre

 

Jeg føler meg litt lamslått - nesten svindlet. Det stemmer at jeg flere måneder etter bestilling, nærmere bestemt mellom 30.5-12.6(når jeg fikk mailen), ikke hadde dekning på kortet. Jeg fikk allikevel ingen advarsel fra de om dette at de ikke klarte å treke fra kontoen min(hvordan skulle jeg vite at de prøver å trekke noe fra kontoen min - 3 måneder etter bestilling?). Hva kan jeg gjøre? Har sendt mail til netshop og spurt om de kan hjelpe, men hos microsoft virker det som om de lever med henda forran ørene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må du ta tak i, du har rett på oppgraderingen så lenge du har meldt dette inn FØR det gikk ut. Noe du har.

 

Det er som om vi her på verkstedet skulle tatt betalt for datamaskiner som kunder venter med å sende inn.

 

Altså, kunder melder inn før garantien går ut, men sender inn etter.

 

Ta kontakt med Microsoft, de må stå for det de har lovet. Dette er uansett ikke noe problem for dem å fikse.

 

Netshop, har du fått noe svar fra dem?

Lenke til kommentar
Dette må du ta tak i, du har rett på oppgraderingen så lenge du har meldt dette inn FØR det gikk ut. Noe du har.

 

Det er som om vi her på verkstedet skulle tatt betalt for datamaskiner som kunder venter med å sende inn.

 

Altså, kunder melder inn før garantien går ut, men sender inn etter.

 

Ta kontakt med Microsoft, de må stå for det de har lovet. Dette er uansett ikke noe problem for dem å fikse.

 

Netshop, har du fått noe svar fra dem?

8859765[/snapback]

 

Microsoft avviser kategorisk ovenfor meg at de kan gjøre noe med saken nå. Har ennå ikke fått noe svar fra netshop, regner med at det kommer i løpet av morgendagen. Det eneste jeg er redd for, er at microsoft kanskje har rett til dette, da de har lagt inn en del disclaimers i papirene som ble sendt inn. Uansett ble jeg forespeilet en leveringstid på 4-6 uker etter innsendelse - Nå kommer de 3 måneder etterpå og begynner å behandle bestillingen.

Lenke til kommentar

Det tyder Moduslink på lang vei.

 

Hva slags status står det når du logger deg inn der da?

Det ser ut som det har skjedd noe feil med betalingen, og at du da må foreta betaling på nytt. Dessverre så har de veldig dårlig support på e-post og telefon.

 

Jeg er kjempeglad for at jeg fikk pakkene jeg :D

Men det tok tid. Tok nesten 6 mnd :thumbdown:

Og det var Express upgrate:P eller hva det hette.

 

Du finner også mer info fra brukere her på denne adressen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=709722

Endret av snillekim
Lenke til kommentar
Det er egentlig ikke microsoft sitt problem, du må snakke med de du kjøpte PC-en fra, eller de som skal levere Vista til deg.

8879190[/snapback]

 

 

Avtale mellom Microsoft og Moduslink, de som leverte PC-en har ikke noe med dette å gjøre.

 

Dette kan jeg si med 100% sikkerhet, da jeg får slike spørsmål ganske ofte.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

må bare korrigere at det er moduslink jeg har snakket om saken med, IKKE microsoft:) Netshop ser ikke ut som om de vil svare på min henvendelse så.., vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vil kalle dette nærmest svindel, da de bruker såpass lang tid at autorisasjon fra kortselskapet mitt "går ut på dato", og dermed får de ikke betaling. Dette er liksom grunnen til at de ikke kan gjøre noe med det.

 

Edit: Selv om ikke forhandleren har noe med forkastelsen av ordren å gjøre, må de vel ha en liten finger med i bildet? siden moduslink sier jeg må kontakte de.

Endret av tspeed
Lenke til kommentar

Men hva står det må din status på moduslinksiden?

For du fikk bestillingsnummer på epost etter du sendte inn bestillingen?

 

Det du må gjøre, er å enten få de til å prøve å trekke beløpet på nytt, eller så må du sende inn penger via bankoverføring. Hvis du ser litt mer på linken oppenfor, så ser du også at mange har hatt problemer med Moduslink.

 

Det som skjer når du først betaler med kort, så blir du først trukket beløpet, og beløpet vil komme tilbake på din konto innen kort tid igjen. Dette gjør de for å kontrollere at kortet virker og at det er nok penger på kortet.

For de trekker ikke beløpet før de skal sende bestillingen. Og når de kom så langt, så hadde du mulig for lite penger på kortet, eller kanskje du har fått nytt kort i mellomtiden?

 

Jeg fikk også det samme problemet, og kundeservicen var ikke den beste, siden de kun sender standardsvar på epost, og på telefon får du ikke prate med andre enn en robot :thumbdown:

 

Derfor måtte jeg til slutt sende pengene via kontooverføring til de. Og da ble også statusen til slutt godkjent.

 

Du burde først og fremst sjekke statusen på din bestilling. Du går inn på den siden der du bestillte, og logger deg inn. Vanskelig er det ikke.

Lenke til kommentar

På statusen står det:

Order Number : xxxxx

Order Status : Ordre kansellert

Shipping Date :

Carrier : Standard

AWB# :

 

Har ikke sett det stå noe om at de mangler betaling, bare at dette sto helt siden jeg fikk mail. Moduslink sier at de ikke kan gjøre noe med det. Hvordan fikk du tak i eventuelt kontonor snillekim?(hvordan gikk du fram for å få det til?)

 

Slik jeg forstår det innebærer en "autorisasjon" eller reservasjon i kortet slik at de holder av x kr i kortet, som de kan trekke? Når det da går 3måneder fra de får autorisasjon hos banken for beløpet, er ikke autorisasjonen lengre gyldig.. aka dette er overhodet ikke min feil - derimot er dette moduslink sin feil. Begrunnelsen med datoer som "31 mars" skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hei! Har noen av dere fått denne mailen ifra Moduslink?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Support Centre and for placing your order.

Unfortunately, we have not been able to process your order for shipment as we are awaiting payment from your bank. In order to ensure delivery of the product, please contact your bank to arrange for transfer of the amount of your order.

If you have already transferred the payment then no action is required.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Det står også oppført mange land med betalingsmåter som blant annet:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Norwegian Residents

Account Number: 412315742

Account Holder: ModusLink BV

Currency: NOK

Bank Name: ABN-AMRO

City: Rotterdam

Country: The Netherlands

Swift Address/BIC: ABNANL2A

IBAN: NL54ABNA0412315742

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

En slik melding burde du fått på din epostadresse for en stund siden.

 

Men siden de sluttet å godta nye registeringer, så vet jeg ikke hvordan du kan gå videre med dette. Du burde ihvertfall fulgt litt mer med på statusen din. Så hadde du fått beskjed der lenge før den ble kanselert.

 

Men jeg vet ikke hvordan du kan gå videre med saken dessverre.

Lenke til kommentar

Har nok aldri fått en slik mail nei.. Du registrerte vel ingen betalingsmåte(registrerte ett kort) når du gjorde bestillingen? Er helt maktesløs hva jeg skal gjøre, tviler at kontakt med forbrukerrådet/microsoft har noe for seg. Netshop sa de ikke kunne hjelpe meg i det hele tatt.

 

Ser ut som MS har fått enda en pirat.. med GOD samvittighet:)

Lenke til kommentar

Jeg registrerte først med Visa-kort. Også fikk jeg den mailen.

Og jeg prøvde å kontakte de for å se om de kunne prøve å bruke kortet på nytt, men fikk ingen svar. Så jeg valgte å betale med bankoverføring, så det skulle bli registert. Og det ble det.

 

Jeg bestillte Vistaen i januar, og fikk den siste dag i mai måned.

Skal si det gikk unna.

 

De som har med bestillingen å gjøre, er som sagt Moduslink.

Men sjekket du aldri statusen iblant for å se hvordan det gikk?

 

Siden du mest sansynlig bestillte oppgraderingen i gyldig tidsrom, og at du sende med kjøpspapirene, og ordnet med betaling, så er det jo egentlig ikke din feil.

Slik ser jeg det ihvertfall. Du kan jo kontakte forbrukerrådet, og høre hva de mener om problemet. Husk å få med all fakta på bordet. Også at de har sluttet å ta imot nye bestillinger. Ellers ville også problemet vært løst.

Du kan også prøve å sende moduslink en e-post om hva som har skjedd, og høre om de kan få ordren aktiv igjen. Husk at de kun godtar språket engelsk.

Si da også ifra at du ikke har fått noen e-post om at det var manglende betaling.

Lenke til kommentar

Har nå sendt de en siste e-mail, hvor jeg forklarer problemet på en god måte imo. Hvis jeg får ett negativt svar en gang til, kontakter jeg forbrukerrådet - dette gir jeg meg ikke lett på!

 

Slik jeg ser det, er det mest paradoksale svaret jeg fikk på en e-mail av 24.05, hvor jeg spurte hvordan det gikk med orderen.:

"Dear Customer,

 

Order status # xxxxxxx

Current status : Order is approved

 

Thank you for submitting your order to upgrade your MicrosoftR product. Your validation is now complete and we will be processing your order. You should receive an email confirmation when your order is shipped.

"

Da trodde jo selvfølgelig jeg at alt var i skjønneste orden, og at jeg slapp å sjekke ordrestatusen noe særlig mer.

Lenke til kommentar

Lol. Snakk om raskt svar fra moduslink:

Dear Customer,

 

Thank you for contacting the Upgrade Redemption Center.

 

To obtain order status for a "Confirmed Order", please revisit the web site you used to place your order. Status messages are posted on the web as the shipping process is completed.  Please allow 4-6 weeks for product delivery.

 

Acer Customers:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/Acer

 

Fujitsu Customers:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/Fujitsu

 

Gateway or Emachines Customers:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/Gateway

 

HP or Compaq customers:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/HP

 

Toshiba Customers:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/Toshiba/TAIS

 

Toshiba Canada Customers:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/Toshiba/Canada

 

All others:

https://upgradeweb.moduslink.com/vista/default.aspx

 

Regards,

The Upgrade Redemption Center

Dette fikk jeg svar på en side lang e-mail , som spurte om alt annet en dette. Moduslink bæsjer på leggen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...