BarteBaluba Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvordan kan jeg sette forvalgt nettleser hvis ikke kjører desktop? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Du kan prøve å sette BROWSER-environment-variablen export BROWSER=/path/til/din/browser Vet ikke hvor mange programmer som tar hensyn til denne variablen, men vet at det er noen. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 XChat ser ikke ut til å ta hensyn til browser variabelen, noen andre forslag? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Mener XChat skal ha en egen innstilling for browser, men det er lenge siden jeg har brukt XChat. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Den har nok ikke det, i følge irc kanalen til xchat skal xchat bruke forvalgt nettleser for systemet. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Nei da vet jeg ikke.. eneste jeg fant var dette : http://www.xchat.org/faq/#q221 Kan være et skudd i blinde, men.. First, it tries to run xdg-open, which is a universal URL handler from freedesktop.org. Most modern Linux desktops will have this now, or in the near future. Hvis du ikke har xdg-open, kan du jo prøve å lage et script med samme navn som sender deg til rett browser, f.eks #!/bin/bash /path/til/browser $1 Endret 14. juni 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Har installert xdg-utils, må den ha noen definisjon på hvilken browser den skal sette som forvalg? i så fall hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 XChat er vel et gtk-program, kanskje det sjekker gconf for nettleservalg. I så fall kan du prøve f.eks: gconftool-2 --set --type=string /desktop/gnome/url-handlers/unknown/command "epiphany --new-tab %s" Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 XChat ser heller ikke ut til å høre på gconf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå