Gå til innhold

Er tunfisk bra for kroppen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tunfisk er en enkel og billig proteinkilde, men man går ofte fort lei smaken.

Det er noe kvikksølv i tunfisken man kjøper på boks, men det er ikke noe fare så lenge man ikke spiser svært mange bokser hver dag over lengre tid såvidt jeg har lest.

Lenke til kommentar
Tunfisk er jo godt. Men er kylling en god proteinkilde? Mamma har laget kylling med skinn. :p

8859451[/snapback]

Laget? wow :D

Allt kjøtt er vel en god proteinkilde. Går ut ifra at du mener med lavt fettnivå. Selvfølgelig er det det. Men det kommer altså an på hvordan den er tilberedt. Går forresten ut ifra at kyllingfett ikke er så bra (men hører gjerne fra noen som vet det motsatte!)

Lenke til kommentar

En boks tunfisk fra Coop (tunfisk i vann) gir 140g tunfisk, som igjen gir ~40g protein. Like mye du får fra en proteinshake :)

Edit:

Og med en dæsj majones på toppen smaker det ganske godt også ;)

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Tunfisk er jo godt. Men er kylling en god proteinkilde? Mamma har laget kylling med skinn. :p

8859451[/snapback]

Laget? wow :D

Allt kjøtt er vel en god proteinkilde. Går ut ifra at du mener med lavt fettnivå. Selvfølgelig er det det. Men det kommer altså an på hvordan den er tilberedt. Går forresten ut ifra at kyllingfett ikke er så bra (men hører gjerne fra noen som vet det motsatte!)

8859473[/snapback]

Laget? :ermm:

Jeg litt rar av meg idag....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tunfisk er en enkel og billig proteinkilde, men man går ofte fort lei smaken.

Det er noe kvikksølv i tunfisken man kjøper på boks, men det er ikke noe fare så lenge man ikke spiser svært mange bokser hver dag over lengre tid såvidt jeg har lest.

8859434[/snapback]

Har spist 3 om dagen over en lang tid, har ikke skjedd noe med meg enda ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...