Gå til innhold

Forslag til nytt Nforce2 kort

Wixe

Anbefalte innlegg

Har følgende hardware:

XP1600+ ThB (meget overklokkingsvennlig) 8)

Point Of View GF4 TI4200XP (non turbo)

256MB TwinMOS PC2700 cl2,5 (kjører lett 380MHz cl2) 8)

Vil ha et overklokkingsvennlig kort, er lei av mitt MSI KT3 Ultra2 R så det og min XP1800 blir degradert til pc#2 :evil:

Er Epox 8RDA+ et godt valg?

Ikke XP1600+ men XP1700Tbred BTW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har bare hatt glede av mitt A7N8X kort untatt 1 ting, tror temperaturen i bios viser feil. den viser rundt 30 grader på min xp2400 når den er overklokket til xp2600(333) :o

Har kjøpt samme hovedkortet selv nå (i deluxe dog, men det skal ikke ha noe å si). Har problemer med å få "opplåsing" til å funke. Uansett (tror jeg da) hva jeg gjør så kjører min XP 2400+ 15x multiplier. Har forsøkt å kjøre den på alt fra 10 - 17, men den blir bare 15 uansett... Noen ideer? Bruker nyeste BIOS (G).

Lenke til kommentar
har bare hatt glede av mitt A7N8X kort untatt 1 ting, tror temperaturen i bios viser feil. den viser rundt 30 grader på min xp2400 når den er overklokket til xp2600(333) :o

Har kjøpt samme hovedkortet selv nå (i deluxe dog, men det skal ikke ha noe å si). Har problemer med å få "opplåsing" til å funke. Uansett (tror jeg da) hva jeg gjør så kjører min XP 2400+ 15x multiplier. Har forsøkt å kjøre den på alt fra 10 - 17, men den blir bare 15 uansett... Noen ideer? Bruker nyeste BIOS (G).

Asus har enda ikke kommet med noen BIOS til Asus A7N8X (Deluxe) som gjør det mulig å "låse opp" multiplier i BIOS. Du må gjøre det manuelt desverre

Lenke til kommentar
Det høres bra ut da cpuen er av super stepping og skal kunne nå 2100MHz! (ferdig opplåst fra butikken).

Vet noen av dere forresten om jeg kan låse PCI/AGP i Bios? (Epox 8RDA+)

AGP kan stilles/låses fra 66 og helt opp til 100 Mhz. PCI kjører på 33 Mhz (altså låst) samme hva du stille AGP hastigheten til. Jeg så dette på [H]ard|OCP i dag:

"We have seen it batted round and round about the nForce2 PCI bus rising or changing as the FSB is overclocked. To our understanding, the PCI bus is fully independent of the FSB and the AGP bus, but today we had the opportunity to ask NVIDIA directly and this was their reply.

"The PCI clock is always nominal on MCP2. The AGP clock may be separately overclocked or left at nominal speed as desired." --Scott Baker, nForce product manager at NVIDIA

So for the record, do what you want with the FSB, the AGP and the PCI, as they are three separate entities."

Lenke til kommentar

Hva er smertegrensen for PCI overklokking? Kjører nå på 151FSB som gir 76MHz AGP (4x=304). Regner med at det er på grensen til hvor langt jeg kan tyne dette uten å ta livet av mitt kjære POV kort? Eller er det andre ting som setter grensen for overklokkingen (nåverende system). Om jeg setter den opp til 152 poster ikke maskinen engang (uansett hva jeg gjør i bios).

Lenke til kommentar

Asus har enda ikke kommet med noen BIOS til Asus A7N8X (Deluxe) som gjør det mulig å "låse opp" multiplier i BIOS. Du må gjøre det manuelt desverre

Ok, det kan forklare ting litt.. Dog er det valg i BIOSen for å stille multiplier. Får de dog ikke til å virke :(

Får vel vente til det kommer en oppdatert versjon av BIOSen da.

Jo, BTW: sjekk steppingen om dere skal kjøpe XP'er under 2400+. Det er mange Tbred-a ute på markedet. Dere finner hva som er hva som overclockers.com.

Lenke til kommentar
Hva er smertegrensen for PCI overklokking? Kjører nå på 151FSB som gir 76MHz AGP (4x=304). Regner med at det er på grensen til hvor langt jeg kan tyne dette uten å ta livet av mitt kjære POV kort? Eller er det andre ting som setter grensen for overklokkingen (nåverende system). Om jeg setter den opp til 152 poster ikke maskinen engang (uansett hva jeg gjør i bios).

hehe -

nForce(1/2) bruker HyperTransport og derfor overklokker en ikke PCI-bussen om en øker FSB :)

Når det er sagt så burde du passe deg litt for å kjøre så alt for høy PCI-buss. Det kan lett skje at harddiskenen går til hel****.

Lenke til kommentar

Hvis du har AGP på 76 Mhz på ditt nåværende hovedkort, så betyr det at PCI busen kjører på 38 Mhz. Når det begynner å nærme seg 40Mhz PCI hastighet kan det lett oppstå ustabiliteter. Jeg hadde et TV-kort som ikke engang taklet å kjøre på 35 Mhz PCI.

Det er en av de fine tingene med nForce2 hovedkortene. PCI kjører alltid på 33 Mhz :D

Lenke til kommentar

Ok, det kan forklare ting litt.. Dog er det valg i BIOSen for å stille multiplier. Får de dog ikke til å virke :(

Ja, du kan velge multiplier i BIOS, på den forutsetning at CPU er låst opp manuelt eller kommer ulåst fra fabrikken.

Jeg har selv et Asus A7N8X Deluxe hovedkort og håper Asus kommer ut med en ny BIOS snart. De BIOS versjonene som er ute nå er av middels kvalitet. Mange har endel problemer, særlig med den nyeste 1001G versjonen. Selv kjører jeg 1001E, siden den har vært mest problemfri for meg

Lenke til kommentar

På mitt ASUS A7N8X Deluxe får eg ved å "Entre" med markøren på "Multiplier" i Bios opp endel valg "nedover" fra 12.5/13 - fabrikkstilling for XP2600/333. Kom opp til 190 x 11,5 med noen klokketester en kveld , funket ikkje med 200 x 11 kom ikkje inn på harddisken/ fikk lesefeil. Bruker kortet med medlevert Bios/driver fra eg fikk det 7. desember.

Lenke til kommentar

Hmmm kanskje jeg skal fjerne pinnacle pctv pro kortet og se om jeg kommer opp på 152... (tør jeg dette`a). Dette gjelder mitt nåverende system BTW. (XP1800+ MSI KT3 Ultra2 R) Gidder ikke installere XP1700+ T-Bred på dette mobo (swiftec 462+ kjøler). Har en gammel HDD liggende (e`kje så nøye om den går opp i... :lol: ).

Lenke til kommentar

har Deluxe jeg og. jeg brukte denne metoden. det funket fett.

først lagde jeg en ring med en tråd og satte den på med pinsett og klemte den fast med tannpirker. :)

Lenke til kommentar

Hva med kjølingen av chipsettet på Epox kortet, det er jo ingen vifte på dette kortet, krever det bedret kjøling for å kunne kjøre f eks 166*12,5?

Er det forresten noen som vet om MSI KT3 Ultra2 R har 1/5 PCI divider?

Har sett forskjellige svar på dette, noen hevder at divideren skiller på 152/153 FSB mens andre mener at kortet ikke har 1/5 divider...

Har på følelsen at det er cpu som gjør at jeg ikke kan kjøre 152FSB, på tross av at tempen kun er 32/35->38/43c

Cpuen er en XP1800+ AGOIA 9 (år02uke29) kjølt av en Swiftec 462+ med titan alukjøler (120mm 79cfm via 80-120dukt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...