Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zonealarm gjør nettet tregt.

Anbefalte innlegg

Før hadde jeg ingen Firewall, men jeg lastet ned Zonealarm firewall og nå går internett fryktelig tregt. Før tok det ca. 3 sekunder å laste inn diskusjon.no, men nå kan det ta 30-40 sekunder. Når jeg skrur av firewallen går det raskt, men med firewallen på går det sakte.

Hva slags innstillinger må det stå i Zonealarm får å få den optimale hastigheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke hva det du beskriver kan skyldes, men du kan jo prøve en annen brannmur? Blir det som det var hvis du slår av ZoneAlarm?

Versjon osv.. er sikkert kjekkt å poste hvis noen skal hjelpe deg + informasjon om systemet ditt.

8871217[/snapback]

La du merke til: Når jeg skrur av firewallen går det raskt, men med firewallen på går det sakte.

Ellers er jeg veldig godt fornøyd med den og vil bare bytte hvis jeg absolutt må

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har også ZoneAlarm-firewall. Merker ingen til problemet her. Prøv å gå inn på "Program controll" og sett den på Low (learning mode). Slik kan den være et par dager til programmet har "lært seg" de vanligste programmene. De tingene som brannmuren har blokkert og som ødelegger for deg vil forhåpentligvis forsvinne.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Jeg har også ZoneAlarm-firewall. Merker ingen til problemet her. Prøv å gå inn på "Program controll" og sett den på Low (learning mode). Slik kan den være et par dager til programmet har "lært seg" de vanligste programmene. De tingene som brannmuren har blokkert og som ødelegger for deg vil forhåpentligvis forsvinne.

8878289[/snapback]

Det hjalp ingenting :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har du den nyeste versjonen? Har du prøvd med andre brannmurprogrammer for å se om det skjer det samme da? Selv om Zonealarm er bra, så finnes det sikkert en del andre programmer.

Lenke til kommentar

Har du fulgt veiviseren under installasjonen av Zonealarm-brannmuren?

Da søker den etter programmer som skal ha internett-tilgang.

Etter det er det bare å hake av på Remember og så trykke på Allow for de programmene du vil skal ha tilgang til internett. Jeg liker at en må gi tilgangen selv til programmer som vil ha tilgang til nettet når en bruker Zonealarm. Det kan virke tungvindt, men det er bare noe en gjør en eneste gang for hvert program.

Jeg prøvde Comodo(etter anbefaling her på forumet), men synes den var tungvint å bruke.

Kerio har jeg ikke prøvd, og derfor ikke uttale meg om, men jeg vil tro den er bedre enn Comodo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...