carmelita Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jepp... Da må kameraet mitt inn på reprasjon igjen. Forrige gang var det motoren til zoomen som ble ødelagt. Denne gangen er det noe uvisst. Får beskjeden "please replace the batteries". Når jeg har gjort dette så kommer det fortsatt opp. Jeg har prøvd å finne nye batterier, men det funker heller ikke. Beskjeden kommer opp når jeg prøver og ta bilder. Men det er ikke alltid at denne beskjeden kommer opp, men som oftest. Var på avslutningstur med 10. trinn for noen dager siden, og jeg fikk kun tatt 10 bilder helt på starten av turen. Resten av turen fikk jeg opp denne beskjeden og/eller så slo kameraet seg av helt uten forvarsel. Det er dette kameraet jeg har. Jeg lurer nå på hva som kan være feil med kameraet? Og hvilke rettigheter har jeg i forhold til reprasjon/retten på et nytt kamera? Kameraet er kjøpt på elkjøp forresten. Jeg foreslo til pappa at jeg kanskje kunne kjøpe et nytt kamera. Et som vi to spleiser på(siden jeg fikk kameraet mitt i konfirmasjonsgave av han). Dette vil jeg legge litt mer penger i, for å få et bedre kamera som kanskje ikke blir ødelagt på den måten. Hva anbefales da? Jeg har egentlig veldig lyst på speilrefleks, og har sett litt på Nikon D40. Tror dette ligger på 4000 kr og noe på elkjøp, så det kan jo være aktuelt da. Men jeg vil ikke betale noe mer enn det. Ellers virker jo Canon Ixus som bra kamera. Det jeg er ute etter er et kamera som tar gode bilder. Kameraet har jeg tenkt til å bruke når jeg skal på leirer, syden osv. Men jeg har også lyst til å ta landskapsbilder og bilder av dyr med det. Det er fint om det kan fokusere sånn at en del av bildet blir klart, mens resten er noe blurete. F.eks. At du tar bilde av en bie på en blomst, og at det er klart, mens resten av bildet er "blurete". Håper at noen kan hjelpe meg litt nå Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg har egentlig veldig lyst på speilrefleks, og har sett litt på Nikon D40. Tror dette ligger på 4000 kr og noe på elkjøp, så det kan jo være aktuelt da. Men jeg vil ikke betale noe mer enn det.Ellers virker jo Canon Ixus som bra kamera. Det jeg er ute etter er et kamera som tar gode bilder. Kameraet har jeg tenkt til å bruke når jeg skal på leirer, syden osv. Men jeg har også lyst til å ta landskapsbilder og bilder av dyr med det. Det er fint om det kan fokusere sånn at en del av bildet blir klart, mens resten er noe blurete. F.eks. At du tar bilde av en bie på en blomst, og at det er klart, mens resten av bildet er "blurete". Dersom siste avsnitt er viktig, er det "ingen" vei uten om DSLR... Nikon D40 er et flott alternativ, og hvis du trives med ergonomien (du bør ta en tur i butikken og holde i det og et par konkurrenter før du bestemmer deg). Expert har D40 på tilbud, i hvert fall noen steder, til ca 4000. Nikon kjører også kampanje for tiden, så du får en gratis ekstern blitz med på kjøpet, riktignok etter å ha sendt inn noe informasjon til Nikon (så blir blitzen ettersendt hjem til deg). Til 4000 kr, er det neppe noen produsenter som kan matche dette. Samtlige DSLR på markedet gir deg veldig bra bildekvalitet, så merket spiller egentlig ingen rolle. Ixus blir noe helt annet, og det kan nok være du vil ha både DSLR og kompakt etter hvert. Det er jo en del steder man kanskje ikke tar med seg DSLR, så det bør du tenke nøye over, hva du vil ha. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg lurer nå på hva som kan være feil med kameraet? Og hvilke rettigheter har jeg i forhold til reprasjon/retten på et nytt kamera? Kameraet er kjøpt på elkjøp forresten.8858904[/snapback] Jeg synes dette høres ut som en reklamasjonssak. Såvidt jeg forstår, har du bare hatt kameraet i ett år. Så hvis du vet du ikke har mistet det i golvet eller sølt vann på det, eller noe sånt, bør du prøve å få Elkjøp til å fikse det gratis for deg. Ellers er jeg enig i det som skrives i et annet svar at du trolig har behov for et litt mer avansert kamera - evt både og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå