-Shark- Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Lurer på om noen har forslag til et greit oppsett for en hobby server/ surfe pc. Trenger alt utenom skjerm tas/mus, ikke høytalere. Selve boksen. Her er mitt oppsett, + et kabinett fra mpx til 400. Budsjett maks 3000,- Sett gjerne opp en handlevogn, kabinett bestiller jeg fra mpx uansett, sammen med power. Endret 14. juni 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
l_man Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Finner ikke no oppsett..... Kommer bare til "logg inn" på den linken :S Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Finner ikke no oppsett.....Kommer bare til "logg inn" på den linken :S 8858883[/snapback] Prøvd nå? Haket av for lesbar for alle. Prøv og logg inn da? Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 du må finne handelvognen på andres handlevogner.. du skjønner vi har ikke tilgang til å endre din handlevogn, derfor må vi logge inn. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 du må finne handelvognen på andres handlevogner.. du skjønner vi har ikke tilgang til å endre din handlevogn, derfor må vi logge inn. 8859257[/snapback] Sånn, nå fungerer den som den skal. Oppdatert første post. HER Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) ja , for det første så passer ikke ramen din , mitt oppsett har 2gig ram ,250gig hd, GeForce 8500gt, aopen kabinett med 350w psu, 3600x2 . Hanlevogn. du kan eventuelt bytte skjermkortet i noe billigere og kjøpe en dvdbrenner og hvorfor skal du absolutt ha kabinettet fra mpx blir jo bare mer porte, viss det er xgear kabinett du skal ha , så er psu dårlig , ikke at den i aopen er bedre , man får hva man betaler for . men syns fortsatt oppsettet mitt er myye for pengene Endret 14. juni 2007 av Nokia_dell Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 ja , for det første så passer ikke ramen din , mitt oppsett har 2gig ram ,250gig hd, GeForce 8500gt, aopen kabinett med 350w psu, 3600x2 . Hanlevogn. du kan eventuelt bytte skjermkortet i noe billigere og kjøpe en dvdbrenner og hvorfor skal du absolutt ha kabinettet fra mpx blir jo bare mer porte, viss det er xgear kabinett du skal ha , så er psu dårlig , ikke at den i aopen er bedre , man får hva man betaler for . men syns fortsatt oppsettet mitt er myye for pengene 8860680[/snapback] Takk for oppsett. Det var jo mye for pengene. Hvordan er det å handle fra Amentino? -erfaringer? Er de slik som Komplett? Det var snakk om x-gear. Lenke til kommentar
Slettet profil Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Bare nevner at du finner et hovedkort med grafikk for 195,- blant demovarene hos komplett. Har ellers meget god erfaring med Aopen kabinetter med innebygget PSU. Har 4 sånne nå, 1 barnepc, server, htpc, og linuxmaskin. neida, aopen billigkabinett er i utgangspunktet ikke egnet som HTPC, men min står i kjelleren under stua, så den er i praksis støyfri og usynlig. Endret 14. juni 2007 av Necrodus Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Bare nevner at du finner et hovedkort med grafikk for 195,- blant demovarene hos komplett.Har ellers meget god erfaring med Aopen kabinetter med innebygget PSU. Har 4 sånne nå, 1 barnepc, server, htpc, og linuxmaskin. neida, aopen billigkabinett er i utgangspunktet ikke egnet som HTPC, men min står i kjelleren under stua, så den er i praksis støyfri og usynlig. 8861231[/snapback] Takk for det. Tror jeg går for Aopen da. Noen erfaringer med Amentino? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Til en surfe pc / server, trenger du ikke noe skjermkort... bruk heller det som er integrert på hovedkortet, evnt kjøp hovedkort med integrert skjermkort.. da sparer du noen kroner der... Amentio er helt greie å handle til, raske til å svare på support er de også. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Til en surfe pc / server, trenger du ikke noe skjermkort... bruk heller det som er integrert på hovedkortet, evnt kjøp hovedkort med integrert skjermkort.. da sparer du noen kroner der...Amentio er helt greie å handle til, raske til å svare på support er de også. 8863031[/snapback] Ja, men så liksom ikke et HK med interegrert skjermkort. Anyone?-billigst mulig. Da handler jeg vel mest sannsynlig lista fra Amentino. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 De fleste hovedkort har vel pr dags dato VGA-out... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 De fleste hovedkort har vel pr dags dato VGA-out... 8863154[/snapback] Nei , det er et fåtall som har slik VGA kontakt. Men et billig passivt kjølt skjermkort fungerer vel utmerket. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Noen andre som har noen gode forslag og komme med? PÅ forhånd - takk. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Skaff deg en Pentium E (core 2 duo) 1gb ram og HK med intengrert skjermkort og du er iboks Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Skaff deg en Pentium E (core 2 duo) 1gb ram og HK med intengrert skjermkort og du er iboks 8943494[/snapback] Klarer du få dette under 3000? Endret 25. juni 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) føler jeg klarte det , med et p5b som er et knakenes godt kort , 2gig ram , crappy skjermkort , intel core 2 duo , 250 gig hd, kan jo ta en mindre for lavere pris Handlevogn INTEL . da får du jo også litt oc muligheter , selv om rammen ikke er så mega og skryte av , Endret 26. juni 2007 av Nokia_dell Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 føler jeg klarte det , med et p5b som er et knakenes godt kort , 2gig ram , crappy skjermkort , intel core 2 duo , 250 gig hd, kan jo ta en mindre for lavere pris Handlevogn INTEL . da får du jo også litt oc muligheter , selv om rammen ikke er så mega og skryte av , 8949087[/snapback] Knakende godt oppsett det der ja! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Bare Hygglig og hjelpe til , ble selv overasket over hvor mye man får for 3000 kr , når jeg hører 3000 spenn tenker jeg , interngraffik, sempron cpu , og 512-1024ram , men nei da lykke til med valget ! viss du skal ha skjermkort som er litt mer duganas , så får du med 8500gt til 3275kr eller hva det var God sommer Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Vurderer om jeg også skal kjøpe en server PC. Hadde jo vært konge med en sånn en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå