Gå til innhold

Billig pc, brukes som hobby server

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har forslag til et greit oppsett for en hobby server/ surfe pc.

Trenger alt utenom skjerm tas/mus, ikke høytalere. Selve boksen.

Her er mitt oppsett, + et kabinett fra mpx til 400.

Budsjett maks 3000,-

Sett gjerne opp en handlevogn, kabinett bestiller jeg fra mpx uansett, sammen med power.

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja , for det første så passer ikke ramen din ,

mitt oppsett har 2gig ram ,250gig hd, GeForce 8500gt, aopen kabinett med 350w psu, 3600x2 .

Hanlevogn.

du kan eventuelt bytte skjermkortet i noe billigere og kjøpe en dvdbrenner

og hvorfor skal du absolutt ha kabinettet fra mpx blir jo bare mer porte, viss det er xgear kabinett du skal ha , så er psu dårlig , ikke at den i aopen er bedre , man får hva man betaler for .

men syns fortsatt oppsettet mitt er myye for pengene

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar
ja , for det første så passer ikke ramen din ,

mitt oppsett har 2gig ram ,250gig hd, GeForce 8500gt, aopen kabinett med 350w psu, 3600x2 .

Hanlevogn.

du kan eventuelt bytte skjermkortet i noe billigere og kjøpe en dvdbrenner

og hvorfor skal du absolutt ha kabinettet fra mpx blir jo bare mer porte, viss det er xgear kabinett du skal ha , så er psu dårlig , ikke at den i aopen er bedre , man får hva man betaler for .

men syns fortsatt oppsettet mitt er myye for pengene

8860680[/snapback]

Takk for oppsett. Det var jo mye for pengene. Hvordan er det å handle fra Amentino?

-erfaringer? Er de slik som Komplett?

Det var snakk om x-gear. :p

Lenke til kommentar

Bare nevner at du finner et hovedkort med grafikk for 195,- blant demovarene hos komplett.

Har ellers meget god erfaring med Aopen kabinetter med innebygget PSU. Har 4 sånne nå, 1 barnepc, server, htpc, og linuxmaskin.

neida, aopen billigkabinett er i utgangspunktet ikke egnet som HTPC, men min står i kjelleren under stua, så den er i praksis støyfri og usynlig.

Endret av Necrodus
Lenke til kommentar
Bare nevner at du finner et hovedkort med grafikk for 195,- blant demovarene hos komplett.

Har ellers meget god erfaring med Aopen kabinetter med innebygget PSU. Har 4 sånne nå, 1 barnepc, server, htpc, og linuxmaskin.

neida, aopen billigkabinett er i utgangspunktet ikke egnet som HTPC, men min står i kjelleren under stua, så den er i praksis støyfri og usynlig.

8861231[/snapback]

Takk for det. Tror jeg går for Aopen da.

Noen erfaringer med Amentino?

Lenke til kommentar

Til en surfe pc / server, trenger du ikke noe skjermkort... bruk heller det som er integrert på hovedkortet, evnt kjøp hovedkort med integrert skjermkort.. :) da sparer du noen kroner der...

Amentio er helt greie å handle til, raske til å svare på support er de også.

Lenke til kommentar
Til en surfe pc / server, trenger du ikke noe skjermkort... bruk heller det som er integrert på hovedkortet, evnt kjøp hovedkort med integrert skjermkort.. :) da sparer du noen kroner der...

Amentio er helt greie å handle til, raske til å svare på support er de også.

8863031[/snapback]

Ja, men så liksom ikke et HK med interegrert skjermkort. Anyone?-billigst mulig.

Da handler jeg vel mest sannsynlig lista fra Amentino.

Lenke til kommentar
føler jeg klarte det , med et p5b som er et knakenes godt kort , 2gig ram , crappy skjermkort , intel core 2 duo , 250 gig hd, kan jo ta en mindre for lavere pris

Handlevogn INTEL .

da får du jo også litt oc muligheter , selv om rammen ikke er så mega og skryte av ,

8949087[/snapback]

Knakende godt oppsett det der ja!

Takk skal du ha! :love:

Lenke til kommentar

Bare Hygglig og hjelpe til , ble selv overasket over hvor mye man får for 3000 kr ,

når jeg hører 3000 spenn tenker jeg , interngraffik, sempron cpu , og 512-1024ram , men nei da :D

lykke til med valget ! viss du skal ha skjermkort som er litt mer duganas , så får du med 8500gt til 3275kr eller hva det var :)

God sommer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...