Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dvd spilleren min bruker alt jeg har av cpu

Anbefalte innlegg

hei.

mitt problem er som sagt the som står i tittelen.

Vær gang jeg setter i en cd/dvd og skal kopiere eller spille av fra den, så brukes alt av mine system ressurser. Det har vært sånn siden jeg kjøpte den for ca 6mnd siden.

Jeg vet ikke hva som er problemet.

har en intel e6600 c2d @ 2.4

msi geforce7900gto

2gb corsair ram

eci hoveddkort (p-965ta eller noe sånt)

hardisken er koblet med sata og dvd brenneren er koblet på ide.

jeg vet ikke vilken prdousent som har laget den, men det står labelflash på den.

kan det være noe problem med ide koblingen?

jeg har aldri vært borti noe lignendes problem før :(

edit: all lyd hakker helt sykt når den er i bruk og. og vis jeg vil se film me den, så hakker bildet og

Endret av Darkgenie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heller lite sansynlig at det er DVD-rommen det er noe i veien med. Jeg misstenker at det er driverne til hovedkortet/chipsettet det kan være noe galt med.

Har forresten vært borti tråder på diverse forum hvor folk klager på sterkt redusert hastighet på IDE-hardisker når selve OS-et er installert på en SATA-disk. Jeg tror muligens det var et problem som kom med XP sp2. Men jeg har ikke hørt at det samme har skjedd med kombinasjonen sata-disk og dvd-rom.

Du får forsøke å installere XP på nytt igjen. Finn hjemmesiden til hovedkortet og installer disse da feilen muligens kan ha blitt utbedret.

Lenke til kommentar

må takke for svaret.

men trur ikke dette fungerer, da jeg har innstalert xp 3-4 ganger siden jeg satte sammen pcn. og driverene er lasted ned fra produsentens hjemmeside. vet du vilke drivere som eventuelt kan være problemet da? slik at jeg kan prøve å bytte ut de enkelte?

Lenke til kommentar

Jeg har akuratt det samme problemet og ser noen likheter som kanksje kan være syld problemet...

Har 1 SATA harddisk og resten av diskene og dvd-rommet kjører jeg på IDE, når dvd rommen jobb er( jeg starter et spill som krever cd etc) bruker det rundt 70% av CPU kapasiteten og lyden hakker voldsomt.

Fikk dette problemet etter at jeg kjøpte meg ny pc, men jeg bruker fortsatt samme dvd-rom og IDE disker, untatt en ny SATA disk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...