Gå til innhold

Ofte stilte spørsmål (les første post)

Anbefalte innlegg

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Når det gjelder punktet for førstegangslading, full lading første gang har vel ikke noe å si lenger? Batteriet pleier å være ca. halvfullt når man kjøper en ny telefon, og det kan man bare gjøre som man vil med. Enten lade fullt, bruke ut, bruke litt og lade fullt eller lade litt og bruke ut. Foreslår å erstatte med dette utdraget fra amobils batteriguide:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lithium-batterier er vanskelige å skade ved lading, ettersom de inneholder avansert elektronikk som skal beskytte mot feilaktig lading. Du trenger som sagt heller ikke bekymre deg for minne-effekten, siden denne batteritypen ikke påvirkes av dette problemet overhodet.

Lithium-batterier blir i motsetning til NiMH ikke varme når de lades, og laderen slutter automatisk å tilføre strøm når batteriet er fulladet. Det er derfor ikke noen kjente bivirkninger ved å la laderen være plugget i etter at batteriet er fullt. Det er heller ingen kjente tilfeller der Lithium-batterier har eksplodert.

Det er vanlig å tro at det er bra å la batteriet gå tom for strøm. Sannheten er stikk motsatt for Lithium-batterier, som derimot bør lades ofte. Det er også normalt å tro at klattlading er skadelig, noe som ikke er tilfelle. Du kan med god samvittighet plugge laderen ut av telefonen selv om ikke batteriet er fullt.

En ting som er verdt å merke seg er at hurtigladere med en ladetid på rundt en time ikke er anbefalt å bruke hvis du vet at det er lenge til du får lade telefonen igjen. Telefonen vil nemlig kun oppnå rundt 70 prosent av den optimale batterikapasiteten, som kun kan oppnås med en vanlig lader. Tiden som kreves for å lade Lithium-batterier helt opp er som regel på rundt 2-3 timer.

edit: noe jeg kan gjøre, tenkte bare jeg skulle lufte ideen før jeg endret artikkelen.

Endret av hernil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Hva med å gjøre det slik:

Er det mulig å finne ut hvilken operatør nummeret xxxxxxxx tilhører?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ja. Ring 1945xxxxxxxx. En stemme vil da lese opp hvilken operatør nummeret tilhører. Dette er en gratistjeneste telenor ble pålagt å opprette grunnet deres differensiering i priser til ulike nett.

-----------------------

Nytt spørsmål her..

Det går kanskje ikke ann å ringe dette fra fasttelefon....eller ? Jeg fikk bare beskjed om at jeg "har kommet til et nummer som ikke er i bruk" !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...