Gå til innhold

Kjøling til lite kabinett


Crusty_

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pentium 4 2,4 gHz, overklokket til 2, 7 gHz. Jeg har en standard kjøleribbe og en vifte fra YS-tech som ligger på 2900 rPm. I tilegg har jeg en 92x92 vifte som ligger på 1800 rPm. Pga av at jeg har såpass lite kjøling får jeg høy temperatur ved tyngre operasjoner. Jeg har planer om å ha ytterligere kjøling og har bestilt en vifte til, men jeg har et lite kabinett fra REC, som kun har plass til en ekstra 92x92 vifte. Derfor har jeg i tilegg bestilt en systemkjøler.

 

Noen som kan gi meg tips til hvordan jeg kan få lavere temperatur utover de viftene jeg har nevnt? Pris rundt 5- 600 kr.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det var en litt lusen OK, P4 2,4 @ 2,7... det kan jo komme an på grunn av hovedkortet men jeg mener bestemt at du burde klare å få den opp i 3 Ghz med en Swiftech GMC 4000B og en dugelig papst vifte! Sørg også for god gjennomstrømming i kabinettet.

 

stemmer det. Har external clock maxiumum på 3,2 gHz. Har nå godt igjennomstrøøming. Har en vifte som flytter 104 m3/t luft inn fra døren og totalt ca. 130 m3/t som blåser ut. Skal kjøpe den swiftechen... Microplex får den inn igjen om 2- 3 dager. På den skal jeg ha thermaltake 80 vifte. Blåser 130 m3/t.

Lenke til kommentar

Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva.

TFD4510L12B 1 stk. Titan vifte, 11m³/time, 23 dB(A) 95,01

 

Varesum:

 

95,01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Postens Servicepakke (0,05 kilo) 69,01

Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke 45,00

Totalsum: 209,02

Eksp.gebyr kr. 25,- inkl.mva tilkommer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...