Crusty_ Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har en Pentium 4 2,4 gHz, overklokket til 2, 7 gHz. Jeg har en standard kjøleribbe og en vifte fra YS-tech som ligger på 2900 rPm. I tilegg har jeg en 92x92 vifte som ligger på 1800 rPm. Pga av at jeg har såpass lite kjøling får jeg høy temperatur ved tyngre operasjoner. Jeg har planer om å ha ytterligere kjøling og har bestilt en vifte til, men jeg har et lite kabinett fra REC, som kun har plass til en ekstra 92x92 vifte. Derfor har jeg i tilegg bestilt en systemkjøler. Noen som kan gi meg tips til hvordan jeg kan få lavere temperatur utover de viftene jeg har nevnt? Pris rundt 5- 600 kr. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Er det god nok lufting (stor nok åpning) i kabinettet da? Gjennomstrømning er viktig. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Skjer et 120mm hull i siden av døren rett ved cpu. Sett da inn en 120mm vifte, gjerne en enermax eller noe. Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Hvilken prossesorkjøler egner seg best til Pentium 4 - prossesoer fra Northwood med 512 kb? Socket 478. Hørt mye bra om Alpha PAL, men Noise kontroll skal også være bra. Noen som har tips? Har bra gjennomlufting. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Kjøp swiftech 4000b fra www.microplex.com Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Ser på den nå! Takk for hjelpen! Noen som vet hvordan man flasher biosen btw?? Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 selv ville jeg ha kjøpt en annet kabinett... selv et billigkabinett er bedre enn et REC kabinett.. Men det er kun min PERSONLIGE mening... Men er enig med foregående; Swiftec kjølere er konge MVH ZemteX Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Du for jo også et nytt kabinett for 600-700 kr Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Noen som kjenner til kjølere fra merket Aavid? http://www.aavidthermalloy.com/products/mi...1-p4e5-02.shtml denne har jeg. Noen som vet om den duger?? Eller hvordan jeg kan finne det ut? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Noen som kjenner til kjølere fra merket Aavid? http://www.aavidthermalloy.com/products/mi...1-p4e5-02.shtml denne har jeg. Noen som vet om den duger?? Eller hvordan jeg kan finne det ut? Så ikke så "konge" ut, men kan sikkert gjøre en god jobb. Søk på google etter test så kan du finne ut hvor bra den er. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Syns det var en litt lusen OK, P4 2,4 @ 2,7... det kan jo komme an på grunn av hovedkortet men jeg mener bestemt at du burde klare å få den opp i 3 Ghz med en Swiftech GMC 4000B og en dugelig papst vifte! Sørg også for god gjennomstrømming i kabinettet. Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Syns det var en litt lusen OK, P4 2,4 @ 2,7... det kan jo komme an på grunn av hovedkortet men jeg mener bestemt at du burde klare å få den opp i 3 Ghz med en Swiftech GMC 4000B og en dugelig papst vifte! Sørg også for god gjennomstrømming i kabinettet. stemmer det. Har external clock maxiumum på 3,2 gHz. Har nå godt igjennomstrøøming. Har en vifte som flytter 104 m3/t luft inn fra døren og totalt ca. 130 m3/t som blåser ut. Skal kjøpe den swiftechen... Microplex får den inn igjen om 2- 3 dager. På den skal jeg ha thermaltake 80 vifte. Blåser 130 m3/t. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 heh, bare et lite tips, den er faktisk litt billigere på 3dfxcool.no da... ikke mye, men hvis du sjekker om dem har den inne nå, så får du jo kjøler'n fortere... Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Ja, vet. Men jeg mangler penger akkurat nå. Om noen uker. Dessuten skal jeg ha noen vifter som kun Microplex fører. Da sparer jeg litt frakt. Microplex har steindyr frakt forresten! Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 hmm, er ikke det det samma a? følger dem ikke posten takster eller legger dem inn et tillegg? Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Joda. De følger postens retningslinjer, men de har kun dyre alternativer som servicepakke. Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva. TFD4510L12B 1 stk. Titan vifte, 11m³/time, 23 dB(A) 95,01 Varesum: 95,01 -------------------------------------------------------------------------------- Postens Servicepakke (0,05 kilo) 69,01 Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke 45,00 Totalsum: 209,02 Eksp.gebyr kr. 25,- inkl.mva tilkommer Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hehe, ja det var jo en billig vifte..... Lenke til kommentar
Crusty_ Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 syns over 100 kr i frakt var litt i det dyrete laget for en vifte ja... tenk hva swiftechen vil koste?! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Sannsynligvis ikke så mye mer. Posten skal jo ha avgifter for oppkrav, og fraktprisen stiger ikke så fort i forhold til vekta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå