Gå til innhold

Kjøling til lite kabinett

Crusty_

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pentium 4 2,4 gHz, overklokket til 2, 7 gHz. Jeg har en standard kjøleribbe og en vifte fra YS-tech som ligger på 2900 rPm. I tilegg har jeg en 92x92 vifte som ligger på 1800 rPm. Pga av at jeg har såpass lite kjøling får jeg høy temperatur ved tyngre operasjoner. Jeg har planer om å ha ytterligere kjøling og har bestilt en vifte til, men jeg har et lite kabinett fra REC, som kun har plass til en ekstra 92x92 vifte. Derfor har jeg i tilegg bestilt en systemkjøler.

Noen som kan gi meg tips til hvordan jeg kan få lavere temperatur utover de viftene jeg har nevnt? Pris rundt 5- 600 kr.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken prossesorkjøler egner seg best til Pentium 4 - prossesoer fra Northwood med 512 kb? Socket 478.

Hørt mye bra om Alpha PAL, men Noise kontroll skal også være bra.

Noen som har tips?

Har bra gjennomlufting.

Lenke til kommentar

Syns det var en litt lusen OK, P4 2,4 @ 2,7... det kan jo komme an på grunn av hovedkortet men jeg mener bestemt at du burde klare å få den opp i 3 Ghz med en Swiftech GMC 4000B og en dugelig papst vifte! Sørg også for god gjennomstrømming i kabinettet.

Lenke til kommentar
Syns det var en litt lusen OK, P4 2,4 @ 2,7... det kan jo komme an på grunn av hovedkortet men jeg mener bestemt at du burde klare å få den opp i 3 Ghz med en Swiftech GMC 4000B og en dugelig papst vifte! Sørg også for god gjennomstrømming i kabinettet.

stemmer det. Har external clock maxiumum på 3,2 gHz. Har nå godt igjennomstrøøming. Har en vifte som flytter 104 m3/t luft inn fra døren og totalt ca. 130 m3/t som blåser ut. Skal kjøpe den swiftechen... Microplex får den inn igjen om 2- 3 dager. På den skal jeg ha thermaltake 80 vifte. Blåser 130 m3/t.

Lenke til kommentar

Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva.

TFD4510L12B 1 stk. Titan vifte, 11m³/time, 23 dB(A) 95,01

Varesum:

95,01

--------------------------------------------------------------------------------

Postens Servicepakke (0,05 kilo) 69,01

Postens Oppkravsgebyr for Servicepakke 45,00

Totalsum: 209,02

Eksp.gebyr kr. 25,- inkl.mva tilkommer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...