Mikkel™ Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Har aldri gjort dette før.. er det bare å instalere det nye kortet i kabinettet-plugge inn alt som skal inn og starte kassa? eller må du instalere ny bios før du får starta igang? håper noen kan hjelpe meg her har ikke lyst til å få pc'en F*ed bare fordi jeg gjør en feil ~xav Lenke til kommentar
Major Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) tror denne skulle være en fin guid så hvis du blar til neste side så kan du se mer http://www.hardware.no/guider/annet/pc-bygging/9369/8 Endret 14. juni 2007 av fastmajor Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 wow tusen takk Lurte bare på en anna ting: Jeg har en pc nå som er halveis HP og halveis selvbygd, hovedkortet og prossesoren der er fra HP. så hva skjer når jeg tar ut det hovedkortet og instalerer ett nyt tett? vil den da "overwrrite" den gamle biosen da eller? Lenke til kommentar
Major Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 biosen er ligger på hovedkortet, og det treger du ikke å gjør noe med.. du kan nesten si det er ferdig installert... men det skal passe så lenge prossesoren og ram passer til hovedkortet Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) ok Bestilte MSI K9 SLI platinum+AMD ath x2 4200+ prossesor pluss 2 GB 6400 RAM, så så lenge det passer så er det bare plug and play mao? Endret 14. juni 2007 av xaviator Lenke til kommentar
Major Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 du må passe på at det er samme Socket da.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Er det standard HP-kabinett? Slike firmaer pleier å bruke egne formater osv, så det er ikke sikkert et vanlig atx-kort passer i disse kabinettene. Lenke til kommentar
Major Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 karbinette spiller ikke noe rolle. det er bare at prossesoren og ram må ha samme Socket som hovedkortet.. Lenke til kommentar
Major Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 men det har vel det hvis du har kjøpt allt sammen Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 karbinette spiller ikke noe rolle.det er bare at prossesoren og ram må ha samme Socket som hovedkortet.. 8858333[/snapback] Hvis HP-hovedkortet har en annen layout enn ATX, så kan det bety at et standard ATX-hovedkort ikke passer i HP-kabinettet, så, jo, det spiller en rolle. Og hva med grafikkort? Jeg regner med at du skal montere et nytt grafikkort på det nye hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Major Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 det er jo bare å prøve deg fram. det er sånn du lærer.... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 ikke noe nytt grafikk kort nei har ett som jeg i kjøpte i januar ( ATI radeon X1900 GT ) som jeg sakl stappe inn i dt. når det gjelder kabinettet så kasta jeg HP kabinettet fordi det ble så himla varmt og skaffa meg Chieftec Dragon. når det gjelder hardwaren så brukte jeg god tid på å finne ut om alt passa noe som det ser ut til da HK'en er AM2 prossesoren er AM2, RAM'en støttes av HK'en og det samme gjør Skjermkortet mitt ( en kompis av meg bruker samme kort på samme HK) Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Vær obs på at du meget sannsynlig må re-installere Win XP. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 1. Bios ligger på HK 2. Windows/OS må reinnstaleres ved et slikt bytte 3.Pass på at strømforsyningen passer med HK(24 pin tenker jeg) og at det er kraftig nok. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Vær obs på at du meget sannsynlig må re-installere Win XP. 8858433[/snapback] Godt poeng. For selv om du kan få det til å virke uten reinstall, så er det ikke å anbefale. Ta vare på de filene fra C: som du trenger, slett alt, evt. reformatter C:, og reinstaller Windows. (Lisenser, aktivering og sånt regner jeg med at du ordner opp i selv.)(Say no more.) Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Vær obs på at du meget sannsynlig må re-installere Win XP. 8858433[/snapback] Godt poeng. For selv om du kan få det til å virke uten reinstall, så er det ikke å anbefale. Ta vare på de filene fra C: som du trenger, slett alt, evt. reformatter C:, og reinstaller Windows. (Lisenser, aktivering og sånt regner jeg med at du ordner opp i selv.)(Say no more.) 8858452[/snapback] ok da har jeg enda et problem... har ikke no windows OS på cd :'( bor midt utti bygda med minimalt tilgang til slikt.... men jeg har jo windows cd key da som fulgte med GP Pc'en... så trenger jeg bare en cd med windows på da eller? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Fikk jo med en formaterings cd til HP maskina da... kan jo vær at det funker bare med å formatere med den eller? for sist gang så reinstalerte den windows om jeg ikke husker feil ... Lenke til kommentar
Nator Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 ja lykke til! ellers kan du alltids kjøpe et linux-blad og installere Linux fra den medfølgende DVDen Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 dont worreh now kjøpte nettop en "ny" plate med XP pro sp2 english av en kompis Lenke til kommentar
Nator Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 hehe, det er flott, XP rulz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå