Gjest Slettet-ZyWaQ24q Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Hei, I det siste har jeg opplevd et merkelig problem med tilkoblingen til internett, og håper noen her kan hjelpe meg med å unngå reinstallasjon av operativsystemet (Vista Ultimate x64). Dette er symptomene: - Jeg kan koble til datamaskiner i hjemmenettverket uten problemer - Andre datamaskiner i hjemmenettverket kan surfe på internett - Jeg kan pinge IP-adresser og webadresser lokalt og eksternt med respons - Windows Update fungerer og kan laste ned oppdateringer - Diverse gadgets i Sidebar kan oppdatere seg selv (Dagbladet, Vær, Valutta) - Miranda, Opera, Internet Explorer og uTorrent får ikke tilgang til internett - Opera, IE og uTorrent krasjer ved avslutning - det kan virke som programmer avhengige av å hente informasjon fra internett krasjer ved avslutning - IE krasjer ofte ved oppstart - IE krasjer i blant ved forsøk på besøke en webadresse - Det er ikke tilgang til ruterens konfigurasjonsside, IE returnerer med http:/// og ugyldig adresse - Det er ikke ulik DNS-server eller andre nettverksnummer på min maskin i forhold til de andre i nettverket - Prøvde å bytte til det sekundære integrerte nettverkskortet (Marvell Yukon) fra det jeg primært bruker (nVidia) uten hell - Det er ingen suspekte prosesser som kjører i bakgrunnen - Det er ingen programmer jeg ikke har installert i Legg til/fjern programmer oversikten - Prøvde å kjøre "telnet www.google.com.au 80", men fikk ikke noe respons med serveren - Deaktiverte Windows Brannmur uten hell - Deaktiverte alle modulene i NOD32 uten hell - XP kan på samme maskin surfe på nettet uten problemer - Har prøvd å sette maskinen tilbake til et tidligere tidspunkt uten hell - Har prøvd å starte opp med "Bruk siste fungerende konfigurasjon" uten hell - Har prøvd å bytte port i ruteren uten hell - Har prøvd å sette pluggen rett i modemet uten hell - Windows Media Player krasjer ved oppstart - Raysat-tjenesten til MentalRay Server x64 krasjer ved oppstart Jeg er usikker på hva som førte til dette, for det var litt fram og tilbake innen det ble permanent. Innen dette skjedde hadde jeg brukt Hvilemodus mye, og nettverkskortet måtte oppdateres med nye nettverksnummer etter hver oppstart. Jeg hadde også installert de siste oppdateringene (13. juni 2007) for Vista og Office 2007, og iTunes og Quicktime (som jeg siden avinstallerte igjen). Jeg tror det var mesteparten. Alle forslag mottas med stor taknemmelighet! Ole Endret 14. juni 2007 av Slettet-ZyWaQ24q Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Leste litt fort igjennom, men kjører du rett på modemet eller via en router? Hvis det er en router, så prøv med en annen . EDIT: I og med at du har et hjemmenettverk så må du nok ha en router Men prøv å bytte port på routern. Altså at du setter din kabel i en port du vet funker. Har hjulpet meg før det der. Endret 14. juni 2007 av LezoO Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Leste litt fort igjennom, men kjører du rett på modemet eller via en router?Hvis det er en router, så prøv med en annen . EDIT: I og med at du har et hjemmenettverk så må du nok ha en router Men prøv å bytte port på routern. Altså at du setter din kabel i en port du vet funker. Har hjulpet meg før det der. 8858220[/snapback] Prøvd, men fungerer ikke. Jeg har oppdatert første post med dette. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Prøv "System Restore" til den datoen alt funket som det skulle. Har ikke Vista selv, men hvis den funksjonen er der så prøv det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZyWaQ24q Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Prøv "System Restore" til den datoen alt funket som det skulle.Har ikke Vista selv, men hvis den funksjonen er der så prøv det 8860294[/snapback] Prøvde det, men funket ikke heller Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det gjorde ikke det nei Prøvd å laste ned de nyeste nettverksdriverne til hk ditt? Eller nyeste firmwareoppdateringen til routern? Hender at routern krasjer når produsenten legger ut ny firmware.. Oppdater det som oppdateres kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå