Mannemann Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Hei! Passet barnebarnet i helga, og han hadde me seg denne jackassfilmen nr. 2 som han hadde kopiert fra internett og som vi så på dvd. Guttungen lo seg skakk i hel, men selv kan jeg absolutt ikke fatte og begripe hvor underholdningsverdien i dette ligger. Det må være den værste filmen jeg har sett i hele mitt liv, bare masse vissvass uten handling og sammenheng. Og så limte de kjønnshår i ansiktet på en stakkars kar, det var direkte avskyelig. Hva slags forbilde skal dette være for dagens ungdom? Jeg vet om flere tilfeller der barn blir inspirerte til å prøve slike fantestreker på egenhånd og ender opp med å skade seg selv og andre. Jeg synes noen i filmindustrien burde ha nok ryggrad og moral til å stanse dette tøvet. Noen synspunkter? mvh Mannemann Endret 14. juni 2007 av Mannemann Lenke til kommentar
Korka Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det er dritt morro da... Det står jo "Warning, Do not try this at home blablabla" så er det noen som prøver så er det jo dem sin feil da Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Der kan du se hvor lett det er å lykkes her i verden. Du trenger ikke kunne noen verdens ting. Alt du trenger gjøre er å ta en sjanse og være et susehue. Jackass folka har det jo ganske ille på egen bekostning, men noen spesielle kvalifikasjoner kreves jo ikke. Lurer på om de folka er rike... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Rike, ja... Har du noen gang sett på Viva la Bam? Stort sett samme konsept som Jackass, men med Bam Margera som hovedperson. Han kan finne på å lage cabriolet av hummeren sin med vinkelsliper bare fordi det er gøy. Mannen har så mye penger at det er drøyt. Forøvrig synes jeg at Jackass er greit så lenge stuntene deres bare går utover dem selv. Og hvis noen synes det er festlig, for all del, men hva dere vil... Jeg er derimot ikke så begeistret for dem lengre. (Synes det var litt gøy til å begynne med) Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Rike, ja... Har du noen gang sett på Viva la Bam? Stort sett samme konsept som Jackass, men med Bam Margera som hovedperson. Han kan finne på å lage cabriolet av hummeren sin med vinkelsliper bare fordi det er gøy. Mannen har så mye penger at det er drøyt.8858262[/snapback] Det er ikke noe han bare finner på å gjøre. "Story writer" på rulleteksten sier vel sitt? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Forby alle disse drittprogrammene så lenge ungdommene er så idiotiske og regelrett tilbakestående som dagens ungdom. Med den "boomen" av slike program som har oppstått de siste årene, hvor alle skal overgå hverandre, er det eneste håpet mitt at de sakte dreper hverandre i et stort veddemål. Endret 14. juni 2007 av Loeve Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg fulgte slavisk med på den første sesongen av Jackass som gikk fredager på MTV klokken 22 eller noe sånt. Etter det har interessen dabbet kraftig av.. de er ikke hysterisk morsomme lenger, gitt Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Evolusjonen fungerer på den måten at de minst tilpassede individene elimineres - eller eliminerer seg selv. Enkelt og greit. Når det gjelder hva som oppfattes som morsomt, er det noe som endrer seg over tid. For 50-60 år siden lo folk seg halvt i hjel av Charlie Chaplin - i dag er det vel ikke så mange unge som synes CC er noe særlig. Og ungdommen har man alltid klaget over - vi har det skriftlig dokumentert fra de gamle grekerne, og vedder på at det foregikk en del muntlige overleveringer over hvor udugelig ungdommen var lenge før det også. De eldre kommer alltid til å klage over ungdommen. Og ungdommen kommer aldri til å gjøre som de eldre sier. That's life. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Nå var ikke Elvis, Jerry Lee Lewis eller Buddy Holly særlig gode forbilder og rollemodeller heller:) Den eldre generasjon kommer bestandig til å bli sjokkerte av hva ungdommen finner morsomt og underholdende. Selv synes jeg heller ikke at Jackass er så morsomt lenger, det var gøy i starten da konseptet var nytt og spennende. Interessen min har falt betraktelig med antall episoder laget. Nå er det jo flere slike "crew" og da er det ikke like morsomt lenger. Dessuten så er det meste av det de foretar seg bare idiotisk og heslig. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Jackass: finally a show named after its target audience Endret 14. juni 2007 av Løve Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Nå var ikke Elvis, Jerry Lee Lewis eller Buddy Holly særlig gode forbilder og rollemodeller heller:) Den eldre generasjon kommer bestandig til å bli sjokkerte av hva ungdommen finner morsomt og underholdende. Selv synes jeg heller ikke at Jackass er så morsomt lenger, det var gøy i starten da konseptet var nytt og spennende. Interessen min har falt betraktelig med antall episoder laget. Nå er det jo flere slike "crew" og da er det ikke like morsomt lenger. Dessuten så er det meste av det de foretar seg bare idiotisk og heslig. 8858436[/snapback] 100 % enig. Denne mannen snakker sant! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei! Passet barnebarnet i helga, og han hadde me seg denne jackassfilmen nr. 2 som han hadde kopiert fra internett og som vi så på dvd. Guttungen lo seg skakk i hel, men selv kan jeg absolutt ikke fatte og begripe hvor underholdningsverdien i dette ligger. Det må være den værste filmen jeg har sett i hele mitt liv, bare masse vissvass uten handling og sammenheng. Og så limte de kjønnshår i ansiktet på en stakkars kar, det var direkte avskyelig. Hva slags forbilde skal dette være for dagens ungdom? Jeg vet om flere tilfeller der barn blir inspirerte til å prøve slike fantestreker på egenhånd og ender opp med å skade seg selv og andre. Jeg synes noen i filmindustrien burde ha nok ryggrad og moral til å stanse dette tøvet. Noen synspunkter? mvh Mannemann 8858009[/snapback] Husk på at folk har forskjellig humor nå da. Noe du synes er morsomt kan jeg sikkert synes er aldeles tåpelig. For min del lo jeg så tårene trillet da jeg så Jackass 2 filmen, men jeg skjønner godt at dette ikke faller i smak hos alle, siden det er nokså spesielt og vulgært. At barn og ungdom bør skjermes fra å se denne typen ting (i likhet med brutal vold osv.) kan jeg forsåvidt være enig i, men det er jo en debatt som har pågått ganske lenge... hvordan skal man forhindre slikt, uten å ty til sensur og å forby ting? Tilbudet bør være der for dem som vil se slikt... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Vi trenger flere slike rollemodeller, Darwin kjeder seg når foreldre polstrer barna. La de påvirkelige falle på hodet, så slipper vi kanskje et FrP-flertall (whatup). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå