Bandaloginzih Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Saken er at jeg jobber på en skole, og når 10'de klasse går ut skal vi slette brukerene i AD og slette hjemmeområdene deres. Men ettersom vi har fått ny server som ble satt opp av noen folk som ikke gjorde som vi ba om har vi fått alle hjemmeområder i en mappe istedenfor delt etter klasse. Så da lurte jeg på om noen vet åssen man sletter mapper hvis jeg legger et script i mappen med alle hjemmeområdene og fyller inn brukernavnene fra en liste slik at disse mappene slettes i en omgang. Dette ville vært til MEGET stor hjelp ettersom hvis jeg ikke får dette til å virke må jeg slette alle manuelt.... =/ med den enkle syntaksen: "del mappenavn" så slettes alle filene, men ikke mappene... =/ Håper på svar På forhånd, takk! Endret 14. juni 2007 av langz Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Fant ut av det selv tilslutt syntaksen er: rd /s /q mappenavnet skal man slette flere mapper kan man dele dette med ; Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Har for meg at offentlige instutisjoner er pliktig i å lagre data så og så lang tid etter at en elev/ansatt har sluttet. Hos oss sletter vi ikke dataene før det har gått 3 år. Du kan slette det fra filserver, men da bør det lagres i et fjernarkiv. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Har for meg at offentlige instutisjoner er pliktig i å lagre data så og så lang tid etter at en elev/ansatt har sluttet. Hos oss sletter vi ikke dataene før det har gått 3 år. Du kan slette det fra filserver, men da bør det lagres i et fjernarkiv. 8859511[/snapback] Jepp! Det med at det skal lagres i en viss tid stemmer, men vi tar backup før sommerferien og leverer tapen til administrasjonen som tar vare på den. Grunnen til å slette fra filserveren er for å slippe å ha flere mapper/ta mer plass enn nødvendig ettersom det er nærmere 600 elever på denne ungdomsskolen og nok lærere. blir fort nok rot i å finne frem om vi ikke skal ha elever som har gått ut også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå