Gå til innhold

slette mapper via script[Løst]

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg jobber på en skole, og når 10'de klasse går ut skal vi slette brukerene i AD og slette hjemmeområdene deres. Men ettersom vi har fått ny server som ble satt opp av noen folk som ikke gjorde som vi ba om har vi fått alle hjemmeområder i en mappe istedenfor delt etter klasse.

Så da lurte jeg på om noen vet åssen man sletter mapper hvis jeg legger et script i mappen med alle hjemmeområdene og fyller inn brukernavnene fra en liste slik at disse mappene slettes i en omgang. Dette ville vært til MEGET stor hjelp ettersom hvis jeg ikke får dette til å virke må jeg slette alle manuelt.... =/

med den enkle syntaksen: "del mappenavn" så slettes alle filene, men ikke mappene... =/

Håper på svar

På forhånd, takk! :)

Endret av langz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har for meg at offentlige instutisjoner er pliktig i å lagre data så og så lang tid etter at en elev/ansatt har sluttet. Hos oss sletter vi ikke dataene før det har gått 3 år. Du kan slette det fra filserver, men da bør det lagres i et fjernarkiv.

Lenke til kommentar
Har for meg at offentlige instutisjoner er pliktig i å lagre data så og så lang tid etter at en elev/ansatt har sluttet. Hos oss sletter vi ikke dataene før det har gått 3 år. Du kan slette det fra filserver, men da bør det lagres i et fjernarkiv.

8859511[/snapback]

Jepp! Det med at det skal lagres i en viss tid stemmer, men vi tar backup før sommerferien og leverer tapen til administrasjonen som tar vare på den.

Grunnen til å slette fra filserveren er for å slippe å ha flere mapper/ta mer plass enn nødvendig ettersom det er nærmere 600 elever på denne ungdomsskolen og nok lærere. blir fort nok rot i å finne frem om vi ikke skal ha elever som har gått ut også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...