Newman Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg prøver og få Direct Connect til å funke i active mode, men jeg har ikke peil på hva slags Ip jeg skal sette inn! Jeg har åpna port 412, men samme hvilken Ip jeg skriver inn så funker det ikke! PC'n min står bak en PC med 2000 pro. Jeg har slått av brannmuren på begge PC'ene, og jeg er nesten helt sikker på at det ikke er en brannmur innebygd i switchen. (Funker fint når min Pc ringer opp selv om internett linja først går igjennom switchen) Jeg har Adsl fra Telenor :-? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg prøver og få Direct Connect til å funke i active mode, men jeg har ikke peil på hva slags Ip jeg skal sette inn! Disse rimelige switchene har ingen IP så den ideen kan du bare glemme. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Det er ikke en ROUTER du har da? (kanskje med innebygget switch) Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 IP'en du skal sette inn i DC skal være din offisielle IP. Den finner du blant annet ved å til www.whatismyip.com Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 IP'en du skal sette inn i DC skal være din offisielle IP. Den finner du blant annet ved å til www.whatismyip.com Er det ikke ip'n til hub'n du skal koble deg mot da? Ekke så jævli kjent med DC, men hører at ikke folk maser om noe anna enn ip'n til huben. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Nei, jeg har ikke en ruter... Det er en Unex switch til 700kr Det er heller ikke Ipen til hubben jeg skal skrive inn. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 IP'en du skal sette inn i DC skal være din offisielle IP. Den finner du blant annet ved å til www.whatismyip.com Er det ikke ip'n til hub'n du skal koble deg mot da? Ekke så jævli kjent med DC, men hører at ikke folk maser om noe anna enn ip'n til huben. jeg regner med det han spør om er hva han skal sette inn i "Force Direct Connect to report this IP", og da er den offisielle IP'en som skal settes inn. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Prøvde å bruke den ipen jeg fikk når jeg gikk inn på www.whatismyip.com, men det funka ikke da heller. (Ipen som kom var ipen til dsl modemet) Har nå prøvd Ipen til min pc, ipen til servern og ipen til modemet, men ingenting funker Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 alle ipr til maskinen i XP,nt 2000 skriv cmd i kjør i vinduet skriv ipconfig/all og trykk enter I win9x,95+me skriv winipcfg i run Dette er ikke internett iper Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Det funker ikke det heller... Prøvde alle Ipene som kom fram. Går det ann å sjekke om jeg har klart å åpne port 412 riktig? Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Har alltid brukt port 1412 i DC++ jeg... Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Det er det samme om jeg bruker 412 eller 1412 så det skal ikke være problemet Lenke til kommentar
Neme Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Regner med du kjører vanlig dial-up ADSL fra Online.no (Telenor), så du har ikke fast IP. Bruk et "Dyanmisk IP til domene" program. Vet ikke hvordan jeg kan forklare det enklere. Kikk på www.dyndns.org og www.no-ip.org for mer informasjon. Last ned nødvendig programvare (freeware) fra siden og sett ditt registrerte domene som host/IP i DC server programmet mitt. Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Oki, har fått meg ett domene nå(?). Har ikke helt peil på hva jeg driver med nå så jeg må studere litt... :o Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Mekka en Host og fikk en ip, men det funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Noen som kan hjelpe meg med dette mens jeg tukler videre? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=78208 Lenke til kommentar
Neme Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Hva er det som ikke funker nå ? Får du ikke starta servern ? Kommer ikke folk inn ? Syns den ikke i public ? Jeg har selv aldri satt opp en DC server, men det kan da ikke være så vanskelig. Hvilket program bruker du til å sette den opp ? Lenke til kommentar
Newman Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Det er ikke en DC server jeg skal sette opp. Jeg vil bare få Dc til å funke i active mode Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Nei, jeg har ikke en ruter... Det er en Unex switch til 700kr Det er heller ikke Ipen til hubben jeg skal skrive inn. Du har vel en router også siden du har et nettverk? Hvis du ikke har nettverk så skjønner jeg ikke hvorfor du har switch. Tror du må forwarde port 412 i routeren til din lokale ip addresse (192.168.1.2 eller hva den nå er) Står jo i DC at man må bruke passive mode hvis man er hindret av router, firewall. etc. Jeg har selv et lite nettverk og kjører DC i Passive mode, har ikke giddet å teste ut om det går å kjøre i Active mode når man port forward'er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå