Løve Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei Finnes det et program som lar meg flytte hele mapper og mappestrukturer og putte filer fra undermapper og mapper som ikke finnes i den ene mappestrukturen over i den andre? Greia er det at jeg har to Windowsinstallasjoner på maskina, men kun dene ene fungerer siden jeg sletta noen filer fra den andre ved en feil. Derfor skal jeg flytte filene jeg mangler fra den ene over til den andre, men er ikke sikker på hvilke filer det er jeg mangler. Så derfor hadde det vært greit med et program som lar meg flytte KUN de filene jeg mangler og la de som er der fra før forbli. Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Til denne jobben anbefaler eg gratisprogrammet WinMerge. (anbef. siste versjonen 2.7.3.7 sidan eg kun har hatt positive erfaringer med 2.7.2 og tidlegare betaversjoner). Winmerge er eit program som opprinneleg var retta mot tekstfiler og kartlegging av forskjeller desse imellom. Dei siste utg. kan no behandle mapper og undermapper tilsvarande. Du får opp to panel kor du (etter å ha scanna mappene) får utheva dei som er like, ulike, av siste versjon, eller kva du er ute etter. Får å flytte over kun dei som mangler skal du gå til hjelpefila's punkt 8.7. File Operations in Folder Compare og 8.7.1. Copying, moving and deleting... der får du det forklart i detalj. Vil du sjå meir fyst skal du gå via >Project - menyen øvst på sida til Winmerge's heimeside. Programmet er optimalt dersom du installerer ein ny programversjon av eit program à la Opera (med masse ini-filer med tilpasning av menyer, snarveier osv...) og du vil lage ei rask tilpasning av den nye versjonen. Med Winmerge kan du opne gamal og ny versjon av f.eks. "Edit Menu.ini" og raskt flytte over alle dei justeringane du trinnvis har gjort med gamleversjonen. Lykke til! Endret 14. juni 2007 av Dabola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå