Blå ku Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det jeg mener er kan man ha egne skilter som man f.eks kan ha et navn på.. ikke den klassiske: BP 34988 f.eks Vil tro du må betale litt for dem.. leste om en som hadde bare tallet 5 på sol i går han betalte 41 millioner Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Du kan vel stortsett ha hva du vil på skiltene i dag, men det koster litt ekstra peng ja. ikke fullt så dyrt som 41 mill. da. hehe Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Skjønner ikke hvorfor de vil ha et enkelt skilt, det jo bare lettere å melde personen til politiet hvis bilskiltet er 1337. Glad jeg har et ganske random, så det er litt verre å huske det på rappen. Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Dette blir tatt opp om og om igjen. Og alltid så er det noen som klarer å si at dette er mulig. Skjønner ikke helt hvor alle har dette i fra? Per i dag er det ikke mulig å få noen andre skilter her til lands og det har aldri vært det heller. Hvis man kjører med slike skilter kommer de ikke i fra Statens Vegvesen og er uansett ulovlig å kjøre på veien med. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Dette blir tatt opp om og om igjen. Og alltid så er det noen som klarer å si at dette er mulig. Skjønner ikke helt hvor alle har dette i fra? Per i dag er det ikke mulig å få noen andre skilter her til lands og det har aldri vært det heller. Hvis man kjører med slike skilter kommer de ikke i fra Statens Vegvesen og er uansett ulovlig å kjøre på veien med. 8857467[/snapback] Så sant så sant. Bare å ta et søk i arkivet skulle man tro I Sverige kan man få et slikt personlig nummerskilt, og jeg tror at man overraskende nok kan det i Danmark også. Så i hvert fall en dansk bil med et eller annet personnavn på nummerskiltet nå i helgen. I Norge har politikerne funnet ut at det ikke er nødvendig med denslags, og nedstemt de forslag som har dukket opp angående dette. Bil skal jo ikke være noe moro må vite. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Du kan vel stortsett ha hva du vil på skiltene i dag, men det koster litt ekstra peng ja. ikke fullt så dyrt som 41 mill. da. hehe 8857445[/snapback] Nope,dette er ikke lov i Norge pr.nu ! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det har vel blitt lansert planer ("aksepterte" planer) om dette frem i tid, basert på lignende system som i Sverige. Men per idag er det som så mange har nevnt, ikke lov, nei. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Det har vel blitt lansert planer ("aksepterte" planer) om dette frem i tid, basert på lignende system som i Sverige.Men per idag er det som så mange har nevnt, ikke lov, nei. 8860418[/snapback] Det har vært både planer og forslag, men disse har jo blitt skutt ned av våre folkevalgte med begrunnelsen at det er unødvendig. Mener du at bilhatende norske politikere plutselig har endret syn på dette nå i løpet av de siste par årene? EDIT: Skriveleif Endret 15. juni 2007 av Swe Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Det har vel blitt lansert planer ("aksepterte" planer) om dette frem i tid, basert på lignende system som i Sverige.Men per idag er det som så mange har nevnt, ikke lov, nei. 8860418[/snapback] Det har vært både planer og forslag, men disse har jo blitt skutt ned av våre folkevalgte med begrunnelsen at det er unødvendig. Mener du at bilhatende norske politikere plutselig har endret syn på dette nå i løpet av de siste par årene? EDIT: Skriveleif 8865493[/snapback] Ja.http://forbruker.no/bil/article1796146.ece Lenke til kommentar
Swe Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Det har vel blitt lansert planer ("aksepterte" planer) om dette frem i tid, basert på lignende system som i Sverige.Men per idag er det som så mange har nevnt, ikke lov, nei. 8860418[/snapback] Det har vært både planer og forslag, men disse har jo blitt skutt ned av våre folkevalgte med begrunnelsen at det er unødvendig. Mener du at bilhatende norske politikere plutselig har endret syn på dette nå i løpet av de siste par årene? EDIT: Skriveleif 8865493[/snapback] Ja.http://forbruker.no/bil/article1796146.ece 8865513[/snapback] Det må jeg si! Hvem skulle tro det, i gamle, trauste, bilhatende Norge? Gratulerer og velkommen etter får jeg vel si! EDIT: Stusset forresten litt over denne særdeles lite presise informasjonen i artikkelen: "I Sverige koster et personlig bilskilt mellom 5000 og 10.000 kroner, og pengene går til trafikksikkerhet og utbedring av vegnettet." Det er da ikke verre enn at et slikt skilt i nevnte land koster ganske nøyaktig 6000 SEK, og har en varighet på 10 år Endret 15. juni 2007 av Swe Lenke til kommentar
poskare Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 I 2008 skal det bli mulig å bestille egenkomponerte skilt.... Tror jeg leste det i siste Motor.....sto ihvertfall i et av de siste bilbladene som har kommet ut. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er fullt mulig å få trykt opp skilt med hva du vil ha av tekst og/eller tall på, det er derimot pr i dag ikke mulig å få registrert dette hos Statens Vegvesen som bilens gyldige kjennetegn. Lenke til kommentar
juliek Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg har forstått at man ikke kan ha egendefinert tekst på skiltene i Norge. Men for å tøye grensene litt, lurer jeg på om noen her vet om det vil være akseptert med "tilleggstekst" på skiltene? Jeg skal ha nye skilter på gammelbilen vår, med veteran-kjennetegn. Og så har jeg lyst til å gjøre noe morsomt ut av det, og tenkte det kanskje kunne gå an å ha en liten tekst langs overkant og nedkant på skiltet. I USA står det som regel navnet på delstaten (EKS: I love Florida) over regnr. Det er også i Norge mulig å kjøpe plastramme til å feste bak/rundt skiltet med litt tekst på (se flere bilforretninger gjør dette med egenreklame, mange mustanger har slik ramme rundt/bakom skiltet også) Men er det godkjent å skrive teksten på skiltet slik som det ofte gjøres i USA? noe liknende dette: http://www.worldlicenceplates.com/jpglps/USA_FL_GI6_1960's.jpg Men selvfølgelig hvite skilter, med sort tekst på regnr og med normal godkjent norsk veteran skrifttype. Men jeg synes det kunne vært stilig med en slik liten tekstlinje over og under regnr. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Å lage egne skilter er vel uansett ikke helt lov, selv om disse utseendemessig er like de originale. Lenke til kommentar
juliek Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Å lage egne skilter er vel uansett ikke helt lov, selv om disse utseendemessig er like de originale. 9124342[/snapback] Jeg ville jo bestilt de på vanlig måte fra skiltfabrikken da Men jeg vet ikke om noen ville straffet meg hvis jeg hadde slike skilter på? Er det også ulovlig? Regnr ville jo være det samme som står i vognkortet og som er godkjent av biltilsynet, med ekstra tekst i mindre format over eller under. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Skiltfabrikken lager vel ikke nye skilter uten tillatelse fra Biltilsynet.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kjøpte skilter i spania (hos en låsesmed) som det bare står BOMBA på. kosta 100,- stk. norsk standard så de passer utmerket på bilen. Har sett en mazda hvor skiltet var vanlig, men nederst sto det mazda la vista. Var ikke på skiltplata som mazdaclub norway leverer, men på skiltet! Tror ikke han fikk det godkjent. Lenke til kommentar
juliek Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Skiltfabrikken lager skilter uten bestilling fra biltilsynet jo, jeg har akkurat bestilt til veteranbilen vår direkte. Må bare til biltilsynet før de monteres. De er av den normale godkjente typen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Det gjelder kun veteraner før/etter en viss dato. Utenom dette må skilter bestilles via trafikkstasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå