Tjuls Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har kobla til ny harddisc, og beholdt den gamle. men nå finner ikke pc'en CD-Romene. den gamle hd'en står som master og den nye på cable select. CD-Brenneren er slave og DVD'en master.. men dette funker ikke. hva gjør jeg galt? noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Sett alt på cable select, og sett de du skal ha som master ytterst på kabelen Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 skjer ikke noe anderledes.. samme problemet. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 ermm skal vi se om jeg husker dette Den gamle Hd kan settes på Primary Master, den nye på Primary slave, Cdromene settes på Secondary Master og secondery Slave. Sjekk om det funker:) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Ikke bland cs og master/slave Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 ermm skal vi se om jeg husker detteDen gamle Hd kan settes på Primary Master, den nye på Primary slave, Cdromene settes på Secondary Master og secondery Slave. Sjekk om det funker:) det var bare det da.. har enda ikke skjønt det med sec og primary. på cd-romene er det bare 3 valg på jumperene.. *helt frustrert* harddiscene funker helt fint. men den finner ikke cd-romene etter at jeg satte inn den nye harddiscen. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 hva slags Hk har du da? Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 hva slags Hk har du da? hovedkort? hvis det er det du lurer på: så står det på boka som fugte med VIA KT133 AGPset AMD Socket A basert Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 hva slags Hk har du da? hovedkort? hvis det er det du lurer på: så står det på boka som fugte med VIA KT133 AGPset AMD Socket A basert , hva mer står det, det skal være et modellnavn også, Jeg spør fordi jeg vil vite hvordan kortet ser ut, så jeg kan lettere fortelle deg hvor du skal putte hva. Står f.eks: Abit et eller annet, eller Asus et eller annet, eller Msi et eller annet Osv. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 jeg er ganske sikker på at det er noe med asus.. men jeg finner ikke ut hvor jeg har lest det.. leter i manga manualer men finner ikke helt.. trenger du noe mer enn det ? Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 jeg er ganske sikker på at det er noe med asus.. men jeg finner ikke ut hvor jeg har lest det.. leter i manga manualer men finner ikke helt.. trenger du noe mer enn det ? det står også EP-8KTA+ EP-8KTA2 helv øverst på manualen Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Asus hadde jeg sett i ordrebeskrivelsen av skjermkortet. Asus V7100/T GeForce2 MX400 Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Erm....nå er jeg ikke sikker men, Primary er den svarte som du putter kabelen i på hovedkortet, Den lyse er Secondary Bakpå diskene er det tre valg; Master,Slave og cable select. Den gamle disken setter du f.eks på Master og den nye på slave. Disse skal kobles i den sorte IDE porten. Deretter gjør du det samma med Cd-romene Men de skal setter på den lyse håper det hjelper, er ikke så flink til å ordlegge meg kanskje Pass forresten på at disse kommer opp i Bios alle sammen Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Tror det skal stå IDE 1 på hovedkortet der primary er... den blå om det er en blå og en svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå