adder1972 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Hei, Noen som har noe greie på Haiku OS ? http://haiku-os.org/ Ser spennende ut, men den er ikke UNIX-basert, eller? Noen som vet noe mer eller har prøvd det? S Edit: Var visst masse info om dette på nettet. De har jo en egen podcast til og med: http://www.haikupodcast.com/ Endret 14. juni 2007 av adder1972 Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Minner meg om BeOS når jeg ser utseende... Har du lykkes å funne noe programvare utvalg til OSet ? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Det er jo inspirert av BeOS. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei. Tror nok ikke at det er noe særlig spesifisert programvare til den nei. Haiku is still in development, so there are no end user releases or .iso CD images available for download yet. We do have HDD and VMware image builds available that testers and developers can download for either bug reporting or development purposes. Så den er ikke ferdig enda. Personlig synes jeg det ser litt gammelt ut. Jeg ville faktisk heller anbefalt deg å Prøve en Linux Distro istede som er ferdig og testa ut sikkelig. Å prøve noe slik som Fedora eller Ubuntu eller noe er nok bedre. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei. Tror nok ikke at det er noe særlig spesifisert programvare til den nei. Haiku kommer vel til å støtte applikasjoner skrevet for BeOS 5, og bebits.com har vel rundt noen tusen applikasjoner til nettopp BeOS, så programvare skal ikke være noe problem Jeg ville faktisk heller anbefalt deg å Prøve en Linux Distro istede som er ferdig og testa ut sikkelig. Å prøve noe slik som Fedora eller Ubuntu eller noe er nok bedre. Jeg vil anbefale trådstarter å prøve Haiku for å se hva et BeOS-inspirert operativsystem har å by på. Haiku har ingen ting med GNU/Linux å gjøre, og kan derfor heller ikke "anbefales" i stedet for, om man er interessert i hva "BeOS" er for noe. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Ser at de har VMWare builds som man kan teste, men jeg har ikke kommet så langt. De skal visst også ha noe på Google Summer of Code i år, så det gir dem kanskje et lite løft fremover. S. (Forøvrig kjører jeg Linux Mint 3.0 ) Lenke til kommentar
saivert Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Haiku har kommet i alpha 2 nå. Last ned. http://www.haiku-os.org/get-haiku Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Håper ihvertfall ikke du er noe særlig opptatt av design, for det ser ut som en linux-distro fra midten av 90-tallet.... Lenke til kommentar
saivert Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 ja stemmer. det ligner BeOS på en prikk., som er et OS fra 90 tallet men det er rent og pent design. oversiktlig. dessuten bringer du ikke noe nyttig til debatten Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Synes det så spennende ut , har aldri rørt BeOS. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Det er ufattelig raskt, du kan ikke sammenligne med windows eller de fleste linux-baserte os'er. De fleste beos programmer funker, men det kan være litt krøll. Flash finnes, men da må du installere firefox, og begge er mildt sagt kronglete å få inn. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 det er tregere enn min Gentoo, men det slår de fleste andre OS jeg kommer på i farta. kanskje untatt Yoper. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hva slags hardware sitter du egentlig på, aarolilja? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) ser ikke helt hva det har med Haiku å gjøre, men akkurat nå har jeg 2.53ghz dual core + 4gb ram og GF9600GTM-grafikk. det vil si at... det meste er raskt. ;-) kjører Windows 7 relativt responsivt (så lenge jeg holder meg unna møl alà iTunes etc.) men foretrekker absolutt å spille Dragon Age i Gentoo på 800MHZ-frekvens, over å bruke 2.53GiHZ-frekvens i Windows 7. laptopen er ikke så veldig smart konstruert med tanke på temperatur, og har en tendens til å bli altfor varm i Windows. Endret 13. mai 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Bare nysgjerrig, har litt lyst til å bygge opp et tilsvarende raskt og fint system. Kanskje jeg skal gi gentoo en sjanse, var ikke like heldig med arch her sist. Dualscreen ble jævlig til mas. (Men er riktignok offtopic). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå