Gå til innhold

Age of Conan: Normal eller FFA-PvP server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, ser ut som jeg ikke forklarte hva jeg mente med FFA godt nok.

 

Free for all PvP i AOC i dag er det at alle kan drepe hverandre, det er sant, MEN det jeg mente FFA PvP Looting...altså at den som dreper deg kan ta alle pengene dine og gearet ditt etter å ha angrepet deg.

 

Svært viktig forskjell faktisk. Du kan drepe en annen spiller hvor som helst (nesten) i AOC på en PvP server, men svært mange forventet hard core regler med full looting før, men dette ble myket opp for å passe flertallet av markedet bedre, slik at de ikke lager et nytt "hardcore" AO. Age of Conan skal tilpasses flertallet, med unntak av barn under 18.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar
Ahh, ser ut som jeg ikke forklarte hva jeg mente med FFA godt nok.

 

Free for all PvP i AOC i dag er det at alle kan drepe hverandre, det er sant, MEN det jeg mente FFA PvP Looting...altså at den som dreper deg kan ta alle pengene dine og gearet ditt etter å ha angrepet deg.

 

Ok da er jeg med. trodde de hadde fjerna hele ffa pga folk var lei av å bli ganka av grupper på 40 stykk

Lenke til kommentar
Ahh, ser ut som jeg ikke forklarte hva jeg mente med FFA godt nok.

 

Free for all PvP i AOC i dag er det at alle kan drepe hverandre, det er sant, MEN det jeg mente FFA PvP Looting...altså at den som dreper deg kan ta alle pengene dine og gearet ditt etter å ha angrepet deg.

 

Tenk om en koreaner har farmet 24 timer non-stop så kommer jeg å dreper han og tar all penga :p

 

Funker vel ikke sånt?

Lenke til kommentar
Ahh, ser ut som jeg ikke forklarte hva jeg mente med FFA godt nok.

 

Free for all PvP i AOC i dag er det at alle kan drepe hverandre, det er sant, MEN det jeg mente FFA PvP Looting...altså at den som dreper deg kan ta alle pengene dine og gearet ditt etter å ha angrepet deg.

 

Tenk om en koreaner har farmet 24 timer non-stop så kommer jeg å dreper han og tar all penga :p

 

Funker vel ikke sånt?

 

Nei, ikke på de serverne som Funcom setter opp nå, men det kan hende de setter opp noen spesielle servere senere hvis det er stor nok etterspørsel. Per i dag går ikke det nei.

Lenke til kommentar

Selv hvor kult pvp høres ut i age of conan så tror jeg at jeg kan bli litt lei etterhvert av og bare løpe rundt å drepe for ik så mange grunner.

 

Jeg sytnes pvp looting høres fet ut.

du kan velge å herje med bra gear, men kanskje da miste det, eller spille med litt dårligere gear og ik riske noe.

 

Og med tanke på at det bare vil bli 3500 spillere på hver server, kan det gså bli litt "personelig"

 

En skyter på forumet om nye sverdet hans, dagen etter skaffer du noe folk fra guildet og robber sverdet :)

Lenke til kommentar

Så man kan stjele gearet fra en annen player etter å drept han? :blink: Det blir vel litt dumt? La oss si at en fyr driver med end-game raiding. Han tar seg en liten tur rundt i Hyboria, men kjenner plutselig at han må veldig på do. Han går da afk, og en noobish geared kommer å dreper han og plutselig hadde han visst end-game items. Det funker vel ikke slik? :roll:

Endret av Swaxxo
Lenke til kommentar
Så man kan stjele gearet fra en annen player etter å drept han? :blink: Det blir vel litt dumt? La oss si at en fyr driver med end-game raiding. Han tar seg en liten tur rundt i Hyboria, men kjenner plutselig at han må veldig på do. Han går da afk, og en noobish geared kommer å dreper han og plutselig hadde han visst end-game items. Det funker vel ikke slik? :roll:

 

 

Hvis Funcom noensinne setter opp servere med FFA PvP (med looting) så kan det godt fungere slik på de serverne, men jeg tror ingen vil gå AFK på et område de er utsatt for da nei. AFK er for byer og rundt bevoktede områder. Flere gamle MMOs har dette bakt inn i spillet fra starten av, og for de veteranene, så er et PvP spill uten looting 100% "carebear" nesten for dem, fordi det virker ulogisk for dem.

 

Akkurat på samme måte så er det skremmende for en som startet MMOs med WOW, å forestille seg å miste MC/BWL gearet sitt i kamp. Hvordan dette løses praktisk i slike spill er vel at armors ikke er så høytidlige som i WOW.

Lenke til kommentar

Kommer til å spille på Normal. Ser ut som jeg blir alene der etter å ha lest denne tråden :whistle: .

Aldri vært noen fan av åpen PvP hvor det ikke får noen konsekvenser å "ganke". Jeg spiller MMMOs for å ha det gøy, og jeg synes verken det er gøy å "ganke" eller å bli "ganket". "Ganking" er dessverre umulig å unngå i spill hvor "ganking" ikke har noen konsekvenser. Det eneste spillet jeg har spilt som har et godt system for åpen PvP er Lineage 2. Her kan man angripe hvem som helst, nesten hvor som helst, men hvis vedkommende man angriper ikke gjør motstand og man dreper vedkommende, blir man "Chaotic" og man kan ikke oppholde seg i en del byer ol. I tillegg er det fritt frem å drepe "chaotic" spillere.

En annen ting som er bra i L2 er at man ikke kan se hvilken lvl andre spillere er. Dette forhindrer også mye "ganking", da de fleste som driver med dette kun angriper personer de veit de umulig kan tape mot.

Tviler foresten på at Funcom ville satt opp Normal servere hvis gameplayet er lagt så mye opp til PvP som visse hevder i denne tråden. Vil tro at man fortsatt kan være med på PvP i det som kommer til å tilsvare WoWs battlegrounds på de normale serverne også.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

men får å være helt ærlig...den aller beste pvp'en du finner...det er på pvp-rp serverne.

Der vil folk kjempe til døden, ik bare gjemme seg helt til en har akkurat så lite liv at du kan last hitte han.

 

sånn er det iafeall i lord of the rings online.

spille pvp på vanelige serevere er helt høl i huet.

mye fetere da folk ik bare tenker på å aldri død.

 

men tror ik rp er noe for meg :)

bare å bruke 4 timer dagli på pc er nok nerd xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...