Gå til innhold

Age of Conan: Normal eller FFA-PvP server?


Anbefalte innlegg

En griefer er der for å gjøre livet ditt surt. Om han velger å gjøre dette ved å drepe deg når du har nubbsjans på en FFA server eller om han flyr rundt og dreper alle ulvene du har som quest å drepe på en Normal server så er det uansett griefing. I begge eksemplene så blir du forbanna, og i begge eksemplene så mister du spilletid.

I alle de årene jeg har spillt MMOer så har jeg aldri opplevd at noen drepte mobsene mine om de ikke trengte de selv. Du kan umulig tro at noen gidder å løpe rundt å gjøre en kjedelig ting uten å tjene noe på det.

 

Hva er det som gjør at folk i AoC vil være anti griefere når dette sågodt som ikke eksisterer i andre spill?

 

Og hva er det i BK som gjør at folk vil bli mer nådeløse der enn andre steder, sett bortifra at det er designet som spillets PvP område?

9100470[/snapback]

 

Som sakt, en må ha en FFA server hvor døden virkelig betyr noe.

Om det ikke betyr noe så vil ikke griefere bry seg. Om de dør og ingenting har blit forandret så kan de jo sprette tilbake på sin høye hest og gjøre som de gjør best, å griefe.

 

Men hvis det å være en griefer er et skummelt "yrke" så er det færre som vil gjøre det. Noen liker det, men det er de mest hardcore folka man kan se fly rundt på serveren.

 

Se på Bounty Hunter systemet.

Hvis en griefer dreper low-level folk hele tiden så havner han i fengsel og må betale store summer penger. Er ikke dette nok, så kan FunCom lett gjøre det strengere.

Hva om de mister all gear når dem havner i buret?

Hva om de blir "merket" som en griefer etter fengsels oppholdet?

 

Er du som jeg der ute og vi ser en person som er merket en griefer, så vil vi springe om vi er "svake" (dvs lav level) ellers så vil vi gjøre livet hans surt om vi har muligheten til det.

Dette vil alle andre personene på serveren også gjøre siden griefere er lite likt.

Ergo, en griefers "life" er lite lett på en ordentlig FFA server.

 

 

 

Når man tenker litt etter, så er Border Kingdoms stedet for deg og meg til å levle våres karakterer i PvP... Da bryr jeg meg lite om du er level 80 eller level 20, du har blod penger som jeg skal ha uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.....WOW proved the commercially great idea to have a game without losers, but sometime not long after your 12th birthday you realise that if there are no loosers, then there are no winners either.They say that in WOW everyone is a winner, where I with equal right can say everyone in WOW is a looser - there is simply no diversity. One fun part however is that I don´t think I know anyone who have played WOW a lot who didn´t mean that they really rocked at playing the game. And that itself is a nice achievement, but if you step back this is simply the result of a game with no punishment for sucking.

 

WOW er som sagt for"Dårlige Tapere" alle vinner ;)

"WOW is carebear trash"

Du dreper noen i wow... så respawner han igjen med all loot han hadde på seg`? hva er vitsen `? hva får man "points" ? rofl spar meg worthless

 

 

Derfor håper jeg at FUNCOM gjør noe med det, som FFA PVP og masse looting !

FFA PVP 4tw ! :D

Lenke til kommentar
hehe.....WOW proved the commercially great idea to have a game without losers, but sometime not long after your 12th birthday you realise that if there are no loosers, then there are no winners either.They say that in WOW everyone is a winner, where I with equal right can say everyone in WOW is a looser - there is simply no diversity. One fun part however is that I don´t think I know anyone who have played WOW a lot who didn´t mean that they really rocked at playing the game. And that itself is a nice achievement, but if you step back this is simply the result of a game with no punishment for sucking.

 

WOW er som sagt for"Dårlige Tapere" alle vinner ;)

"WOW is carebear trash"

Du dreper noen i wow... så respawner han igjen med all loot han hadde på seg`? hva er vitsen `? hva får man "points" ? rofl spar meg  worthless [klipp]

9129201[/snapback]

Det hadde vært fint om du tok med hvem du siterte. ;)

 

Det er den gjengse oppfatning at WoW er carebear. Bare aldersgrensen i seg selv, tilsier at spillet må være det. Men det finnes områder hvor spillet absolutt har nerve.

 

Endel sørger det dårlige miljøet for og endel finnes faktisk i spillet selv. Selv har jeg vært livredd for å wipe på bosser i kara for å ikke bli kicket fra raid/(guild).

 

Og hvem har vel ikke hatt høy puls i Arenaen for å ikke rote det til for derav tape points og derav miste kul loot. Og hva med folks stolthet? Man vil ikke tape. Enkelte klasser er også krevende i forhold til andre.

 

Skulle du feile på de to områdene er du en taper i WoW, og ja du vil merke det siden spillet taper sin verdi. Alt handler ikke bare om fri loot.

 

Det viktigste for meg, er derfor ikke fr loot eller ikke. Men verdien av PvP. og den tror jeg er høyere på FFA.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hehe.....WOW proved the commercially great idea to have a game without losers, but sometime not long after your 12th birthday you realise that if there are no loosers, then there are no winners either.They say that in WOW everyone is a winner, where I with equal right can say everyone in WOW is a looser - there is simply no diversity. One fun part however is that I don´t think I know anyone who have played WOW a lot who didn´t mean that they really rocked at playing the game. And that itself is a nice achievement, but if you step back this is simply the result of a game with no punishment for sucking.

 

WOW er som sagt for"Dårlige Tapere" alle vinner ;)

"WOW is carebear trash"

Du dreper noen i wow... så respawner han igjen med all loot han hadde på seg`? hva er vitsen `? hva får man "points" ? rofl spar meg  worthless

 

 

Derfor håper jeg at FUNCOM gjør noe med det, som FFA PVP og masse looting !

FFA PVP 4tw ! :D

9129201[/snapback]

Vel, det er litt kjedelig å buke litt over 30 dager på å skaffe seg supah-leet-epixgeer og miste det fordi en annen har mer supah-leet-epixgeer enn deg.

Lenke til kommentar
Vel, det er litt kjedelig å buke litt over 30 dager på å skaffe seg supah-leet-epixgeer og miste det fordi en annen har mer supah-leet-epixgeer enn deg.

9204324[/snapback]

 

Er det et tilfellet at man KAN miste "supah-leet-epixgear" så burde man jo være smart med hva man gjør i spillet.

 

Har du og din guild drept en boss i en dungeon og dere får gear som er nødvendig for neste PvE "encounter" så er det jo litt dumt å fly rundt med det gearet i tider med mye risk for å miste det.

Dette kan være da du f.eks er ute i verdenen aleine, kun for å grinde noen enkle NPCer.

 

 

En annen ting er jo at spillet allerede har et "soulbound" eller et "bind-on-picked up" system, så det kan nok hende at man kan få beholde sitt "hard obtained" gear uansett.

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner ikke helt det der, jeg. Bør du ta av deg bra-gearet for PvP, eller la det være på?

9207234[/snapback]

 

Det spørs helt på regelsettet til serveren det.

 

Men ja, som Cassius sier: kan man miste gear så bruker man gear som er lett å få tak i når man spiller med stor risiko, som når man quester eller grinder aleine, også bruker man sitt "phat loot" når du er i større grupper, eller i Raid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Så videt jeg vet så har ikke Funcom "FFA PvP" servere lengre, kun "PvP"

 

Det ble nok for ekstremt for mange, som er redd for å miste alt av verdier når dem reiser rundt. Det er fortsatt et ønske om å sette slike servere opp, så man skal aldri si aldri, men tror ikke det er planlagt for launch.

Lenke til kommentar
Så videt jeg vet så har ikke Funcom "FFA PvP" servere lengre, kun "PvP"

 

Det ble nok for ekstremt for mange, som er redd for å miste alt av verdier når dem reiser rundt. Det er fortsatt et ønske om å sette slike servere opp, så man skal aldri si aldri, men tror ikke det er planlagt for launch.

 

Så hva blir forskjellen på pvp servere og pve servere?

Og vil ma kunne gjøre raids in pvp servere?

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...