Gå til innhold

Age of Conan: Normal eller FFA-PvP server?


Anbefalte innlegg

Om jeg som en spiller sier: "Jeg liker ikke pvp, jeg liker å utforske, jeg liker å raide, jeg liker rp og jeg liker crafting, men jeg er ikke intressert i pvp i det hele tatt." Disse spillerene bør som du sier spille på en normal server. men er ikke disse "gode nok" for spillet de da? og aoc-50% pvp?? skjerp deg..

 

Såklart, de burde velge en Normal server og jeg har ikke sakt noe annet.

Det er ikke til å gå bort i fra at folk som velger bort PvP i et spill laget i verdenen som R.E.H laget, altså verdenen vi kaller Hyboria som for det meste handler rettopp om PvP vil gå glipp av MYE av spillet har å tillby.

 

PvP i AoC ER 50% av spillet. Det har selv FunCom spillutviklere sakt.

Mye av spillets end-game går utpå PvP både i Arenaer og i The Border Kingdoms.

 

Så har du sånne som meg, jeg liker pvp, men som en "avkobling" i "hverdagen" med questing og rp.. jeg kunne nok spillt på en ffa-server og hatt det ok der, men jeg har faktisk ikke lyst til å være på vakt hele tida, for jeg bruker spill som en måte å slappe av på, og om jeg aldri kan slappe av når jeg spiller, ja da er min spillerglede ødelagt.

Helt i orden, du passer hva en Normal server kan tilby deg.

Du liker spill som vri-åtter, mens jeg liker spenningen i spill som Poker kan gi meg.

 

Jeg finnes ikke redd for griefere, jeg vil bare spille spillet på mine egne premisser.. som Funcom faktisk har lagt opp til ved å kalle en servertype normal.. og å lage en RPvP så får vi se hvor jeg ender opp,...

9090035[/snapback]

Det er godt, for selv jeg liker ikke griefere og det er en av grunnene til at jeg velger en FFA server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo umulig å vite om ffa serverne blir fulle av gankers griefers eller hva vi skal kalle dem, faren er nok forferdelig stor. Erfaringer sier vel at det blir nok av disse herlige individene, og viss vi skal være politisk korrekte skal det være plass til disse også.

 

Jeg skal prøve flere servere å se hvor jeg ender opp, vanskelig å si hvordan hver enkelt server type blir før spillet faktisk har kommet ut. Men det blir nok mest sannsynlig en rp server, viss det kommer en rp server.

9090266[/snapback]

Der er du heldig, det er kunngjort at vi vil få RP servere.

 

Dette er FFA servere som mest sannsynlig vil ha samme "rule sets" som andre FFA servere, bortsett fra at de har litt spesielle regler som passer for en RP server.

Lenke til kommentar
Hvis folk ikke liker PvP "what so ever" så mener jeg de går til feil spill.

 

Jeg vil tørre og påstå at 50% (hvis ikke mer) av Age of Conan nettopp er PvP, og man går glipp av alt for mye av hva spillet egentlig er blitt laget for om man velger å bare velge vekk PvP.[klipp]

Akkurat det er et veldig spennende poeng o(O)phus!

 

Veldig mye av buzz'e som har vært rundt AoC nå har vært rundt den spennende PvP'en.

 

Personlig har jeg bare mye erfaring fra WoW. I skrivende stund, vil jeg påstå at PvP i bestefall sees på sekundært, i verste fall lav status.

Alle hard-core guildene raider 25manns og 10manns. Det er det all tiden går med til (40manns er jo heldigvis som kjent historie). Disse raidene er minst like hyppige som før, dvs 4-6 dager i uka. Når folk ikke raider gjør de heroics (5manns som dropper epics). Så hvis det blir noe tid igjen tar man noen Arena (gladiator) kamper, som uansett ikke utgjør mye tid siden den ikke kan farmes. Og helst til sist Battlegrounds. Men det siste er det stort sett bare "noobs" som gjør.

 

I tillegg har Blizzard forsøkt å ta tak i det gamle Naxxramas gear i PvP problemet (at PVE gear er mye bedre enn PvP gear i PvP), ved å legge til noe som kalles resilience. Resilience er en ny stat som tar brodden av motstandardens crit'er. Jo høyere resilience jo mindre crit'er motstanderen. persolig har jeg ganske mye resilience, men dette har vist seg å gi PvP veldig lite alikevel. Nå er vi derfor tilbake til der at Tier 5,6,7 PVE er bedre enn "tier 2" som er maks for PvP, i PvP.

 

Ser man på de høyest rankede spillerene i PvP kjører de faktisk høy tier PVE gear.

 

Dette ble mye om WoW og før noen sier "this is not wow" om AoC, skal jeg forte meg å peke på en feil som Blizzard har gjort i den sammenheng....:

 

Problemet med WoW er at for hver gang det kommer noe nytt PvP content har det kommet et sted mellom 5 og 10 ganger så mye PVE. Ja, WoW er et PVE spill, og Blizzard har tydeligvis ikke lyst til å booste PvP til 50% slik jeg mener bør være standard for "alle" MMO'er.

 

Men min bekymring for AoC er likevel at PvP ikke blir noe sekundært eller "lav status" i forhold til PVE. WoW-dropoutsene og kross-MMO-guildene må i såfall ha en holdningsendring på det området. Samtidig må FunCom slippe like mye PvP gear og content som PVE.

 

Det vil nok uansett bli flest Normal servere, og de populert med sånne som Hallgeir og delvis meg ;) . Men hvis FFA er det som skal til for at PvP matters, så; Bring it on!

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
[snap]

9091037[/snapback]

 

Ja du nevner jo mange av grunnene til at PvP i WoW ikke er noe som en ser opp til.

 

Er man en PvPer i WoW så er man allerede medlem av en suksessfull guld som gjør det bra i PvE siden det er det gearet dem gjør PvP med, og det er nok guildens PvE progress de er kjent for da isåfall ikke hva dem gjør i PvP.

 

De er gode i PvP pga de har gearet til det, og stort sett bare det.

 

I tillegg så startet PvP systemet i WoW så utrolig dårlig at folk som måtte hevde seg i PvP måtte spille 24/7 og der så man også en grunn til å se ned på de "low-lifere".

Og slik er det vell stort sett enda også?

Det er et stort "ork" med grind.

 

PvP i WoW er rett og slett ikke vært noe bra, og det er jo ikke rart ettersom WoW er et PvE spill.

 

"Men min bekymring for AoC er likevel at PvP ikke blir noe sekundært eller "lav status" i forhold til PVE. WoW-dropoutsene og kross-MMO-guildene må i såfall ha en holdningsendring på det området."

 

Jeg kan umulig tenke meg at PvP i AoC blir et "sekundært" mål for spillere flest på en FFA server. På en Normal server ja, for det er faktisk folk som liker PvE mer enn PvP.

 

"Vanlige" mennesker vil se opp til guilds som faktisk klarer å holde et Battle Keep nettopp pga at det er så få som kan gjøre det samtidig. Samt at det å kjempe om Battle Keeps er end-game Content, noe som vil byttes på hele tiden, og er det en guild som har klart å forsvare sin by i flere måneder, så har den guilen "vunnet" rett og slett.. Det er de som "leder".

 

Er man innenom et Keep til en guild så vet man at det guildet har slitt utrolig mye som en enhet for å få dette til å fungere til at man ser opp til dem, på samme måte som man vil gjøre med guilds som har kommet langt i PvE.

 

De guildene som man vil se mest opp til i AoC vil jo selvfølgelig være de som klarer å holde av et Keep samt at de er med på å være serverens første til å ta ned forskjellige bosser.

 

"Samtidig må FunCom slippe like mye PvP gear og content som PVE."

Denne missforsto jeg litt...

 

Et sverd i AoC er et sverd, det er Crafting delen som gjør gear til PvP spesifikt gear.

 

Så uansett hva FunCom putter inn i spillet i form av gear, så vil alt kunne bli brukt i PvE som i PvP.

Det er spillern selv som putter på PvE eller PvP spesifikt stats stort sett.

 

Og er man en PvPer så har man fått gems o.l gjennom å gjøre PvP, og motsatt med PvE der man får PvE spesifikt stats eller gems ved å få dem i dungeons.

 

Så får å være god i PvE så må en gjøre PvE, samt en må gjøre PvP for å hevde seg i PvP slik som det skal være. Der gjorde WoW en grusom feil ved at de "premierte" PvEere såpass mye at de tok PvPere med gear og ikke skill.

 

Det at FunCom ikke vil legge ut så mye PvP content som PvE content er ikke noe vi trenger å bekjymre oss for.. Gear har 10 tiere der gear er gear. Det er spillerne selv som velger om man vil crafte det og det sverdet til å passe for PvE eller for PvP.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
[klipp]

Er man en PvPer i WoW så er man allerede medlem av en suksessfull guld som gjør det bra i PvE siden det er det gearet dem gjør PvP med, og det er nok guildens PvE progress de er kjent for da isåfall ikke hva dem gjør i PvP.

Ja, de beste folka er med i raide guild (med svært få unntak). Enkelt personer er nok kjent for å være høyt opp på Arena rankingen.

 

Det er det konseptet jeg er sinna på. Jeg mener at hvis man sier at man har lyst til å gjøre PvP skal dette være helt "akseptert" av spillet. Ja, man mister 50% av spillet som er PVE, men til gjengjeld skal man kunne bli flink på det man driver med ved å spille 3-5 timer PvP om dagen.

 

Jeg mener at det ikke skal være nødvendig med 4 timer raid om dagen (minus et par "fri" dager) med PVE, for så å spille et par timer PvP, for å bli god i PvP.

 

Det skal liksom ikke være slik at 25 manns PVE er hele spillets fundament, og minste krav for å være bra i noe som helst.

 

Selv synes jeg packs på packs i raid er veldig monotont og søvndyssende. Da bør spillet "si": "helt greit, bli en dårlig raider,men til gjengjeld kos deg med alt hva PvP'en har å by på og hevd deg der."

 

De er gode i PvP pga de har gearet til det, og stort sett bare det.

 

I tillegg så startet PvP systemet i WoW så utrolig dårlig at folk som måtte hevde seg i PvP måtte spille 24/7 og der så man også en grunn til å se ned på de "low-lifere".

faktisk på den tiden var det mange bra folk. Og jeg har ikke siden den tiden vært med i likebra premades. Premades (altså forhåndskomponert lag i Battlegrounds) er pr. idag ikke-eksisterende på "min" server.

 

Og slik er det vell stort sett enda også?

[klipp]

Nei dette har de fiksa på nå. Nå får man istedet honor (som man kan sammenligne med blodpenger) å kjøpte PvP gear for. Jeg f.eks har kjøpt hva jeg kan med "normal" spilletid. I tillegg har de lagt til disse arena-kampene som ikke kan farmes. Dvs at hvis du taper en kamp faller du på rankingen (ala i tennis). Jo mer du faller jo mindre får du å kjøpte PvP gear for.

 

Så denne grinden er borte.

 

PvP i WoW er rett og slett ikke vært noe bra, og det er jo ikke rart ettersom WoW er et PvE spill.
Du har nok rett i at PvP i WoW ikke er like bra som i DaoC EVE online etc. Hva vet jeg (har ikke spilt de spilla). Men det er mulig å ha veldig bra PvP i Arena'ene og den beste tiden jeg har hatt i WoW er i velfungerende premades. Så det er fullt mulig å ha rasende festlig gameplay der også.

 

Problemet er som nevnt at man nå er lei de gamle battlegroundsene, akkurat som man blir lei PVE content som Scholomance, Molten Core o.l.

 

Jeg kan umulig tenke meg at PvP i AoC blir et "sekundært" mål for spillere flest på en FFA server. På en Normal server ja, for det er faktisk folk som liker PvE mer enn PvP.
Da høres det eneste riktige ut å gå på en FFA server ja.

 

"Vanlige" mennesker vil se opp til guilds som faktisk klarer å holde et Battle Keep nettopp pga at det er så få som kan gjøre det samtidig. Samt at det å kjempe om Battle Keeps er end-game Content, noe som vil byttes på hele tiden, og er det en guild som har klart å forsvare sin by i flere måneder, så har den guilen "vunnet" rett og slett.. Det er de som "leder".
Vanlige folk vil danne raide guild og hoppe rett i 24mannsene så fort de er 80 ;) Men, ja, tar poenget. Men det forutsetter at man får like bra gear på den måten du beskriver. Så fort man får høyere tier i 24mannsene er det "bye-bye" er jeg redd. Folk er veldig items styrt i MMO'er, dessverre. Jeg er mest gameplay orientert dog.

 

Er man innenom et Keep til en guild så vet man at det guildet har slitt utrolig mye som en enhet for å få dette til å fungere til at man ser opp til dem, på samme måte som man vil gjøre med guilds som har kommet langt i PvE.
Krysse fingre :)

 

[klipp]

Og er man en PvPer så har man fått gems o.l gjennom å gjøre PvP, og motsatt med PvE der man får PvE spesifikt stats eller gems ved å få dem i dungeons.

Fallgruven her er jo at PVe statsene gjør mer av seg i PvP enn det PvP statsene gjør. Slik som i WoW hvor attack poweren fra PVE gjør at du downer folk fortere enn hva stamina fra PvP kan demme opp for.

 

Så poenget er at man må merke i praksis at man har PvP'et fra statsene man har satt på mer enn de som har satt på PVE stats.

 

Edit: Med PvP content mente jeg like mye nye PvP-opplevelser og landskap som items. (nye landskap, bygninger, tårn, walls etc i siege , og nye Battlegrounds). Stagnerer dette går folk lei og hopper i 24mannsen ;)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Nå snakker vi om dårlig spill desigt maanemann..

 

Hvis det viser seg at gear fått fra dungeons utklasser crafting gear så vil vi jo se det samme problemt som man ser i WoW. Crafting blir ubrukelig og man blir tvunget til å farme raid dungeons for å gjøre det bra i PvP.

 

Men de har ikke de samme statsene, man prøver ikke å utgjevne DPS med Stamina f.eks, noe som Blizz gjorde og det var jo ikke bra nok.

 

You can also craft PvP armor custom using gems with PvP stats. For a game based so heavily on combat we have a LOT of combat stats. Attack, Defense, Magic ratings, invulnerability ratings, damage multipliers, evasion ratings, etc etc. All of these stats we use for the normal combat system have a PvP clone that is used additively in PvP. This is the same for bonus's from PvP levels.

Så man har PvP stats som legger seg over den vanlige statsen, og på den måten så kan aldri PvE gear bli bedre enn PvP gear for PvP.

Lenke til kommentar
Nå snakker vi om dårlig spill desigt maanemann..
Kan oppsummeres sånn også ;)

 

You can also craft PvP armor custom using gems with PvP stats. For a game based so heavily on combat we have a LOT of combat stats. Attack, Defense, Magic ratings, invulnerability ratings, damage multipliers, evasion ratings, etc etc. All of these stats we use for the normal combat system have a PvP clone that is used additively in PvP. This is the same for bonus's from PvP levels.

Så man har PvP stats som legger seg over den vanlige statsen, og på den måten så kan aldri PvE gear bli bedre enn PvP gear for PvP.

9092604[/snapback]

Veldig spennende og litt ny tanke. :D Høres bedre ut det da. Men det viktigste er at det må merkes i praksis når man spiller.

 

Når det gjelder crafting er det forholdsvis lett å balansere carfting og drops på det kjente innholdet på releasedagen. Man vet alle dungeoner og recipes.

 

Det er altså en smal sak å balansere dette frem til end game. Det er altså når man putter nye raid dungeons i patcher/addoner at problemet lett kan komme. hvis ikke det slippes nye recipes, vil tier 11, 12, 13 osv. (i AoC sitt tilfelle) gjøre crafting overflødig. I og med at crafting er en ting som flagges endel regner med at dette er tenkt på. Men det er altså her andre har feilet før.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Nå snakker vi om dårlig spill desigt maanemann..
Kan oppsummeres sånn også ;)

 

You can also craft PvP armor custom using gems with PvP stats. For a game based so heavily on combat we have a LOT of combat stats. Attack, Defense, Magic ratings, invulnerability ratings, damage multipliers, evasion ratings, etc etc. All of these stats we use for the normal combat system have a PvP clone that is used additively in PvP. This is the same for bonus's from PvP levels.

Så man har PvP stats som legger seg over den vanlige statsen, og på den måten så kan aldri PvE gear bli bedre enn PvP gear for PvP.

9092604[/snapback]

Veldig spennende og litt ny tanke. :D Høres bedre ut det da. Men det viktigste er at det må merkes i praksis når man spiller.

 

Når det gjelder crafting er det forholdsvis lett å balansere carfting og drops på det kjente innholdet på releasedagen. Man vet alle dungeoner og recipes.

 

Det er altså en smal sak å balansere dette frem til end game. Det er altså når man putter nye raid dungeons i patcher/addoner at problemet lett kan komme. hvis ikke det slippes nye recipes, vil tier 11, 12, 13 osv. (i AoC sitt tilfelle) gjøre crafting overflødig. I og med at crafting er en ting som flagges endel regner med at dette er tenkt på. Men det er altså her andre har feilet før.

9092756[/snapback]

Ja, men igjen så snakker vi om dårlig spilldesign... Det at blizzard klarer å gjøre samme feilen om og om igjen syns jeg er ganske godt gjort.

Det at de gjør det kan jo være at de setter mest arbeid bak PvE aspekteret i spillet, så da trur jeg vi ikke skal trenge å være redd for at FunCom skal gjøre det samme med AoC ettersom mye arbeid er lagt bak PvP aspekteret allerede før spillet er lagt på butikkhyllene.

 

WoW PvP var jo en "etterslenger". Så en skal kanskje ikke forlange så mye i det spillet.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Jeg har aldri sakt at ganking vil være inteteksisterende, det vil alltid skje, det jeg mest har reagert på er at du har sakt at det vil skje konstant.

Noe som jo er feil.. Hadde værdenen vært veldi liten, så hadde det kanskje vært en mulighet. Eller selv der ville man hatt venner til å hjelpe, om du føler deg litt truet av en fiende som lusker rundt deg, eller som har drept deg, så er ikke lange veien ned til guild-chat eller friend-list lang.

Gankere og griefere finner ALLTID en måte å gjøre livet ditt surt på om det går ann. EVE online er jo stort som et univers, men der har to f.eks. campere som tar deg når tu kommer ut av port gates ol. Så hva skal stoppe gankere fra å stå et lite stykke utenfor byene, rundt camper og andre hotspots der det vil være folk hele tiden? Og en stor verden er ikke alltid så kult. Se på Vanguard. :\

 

Det at tierene er få er nok bestemt av en grunn. Trur ikke Funcom hadde laget det systemet om det ikke hadde hatt noe som helst å si. Så klart, er man første level i en ny tier, så bør man være mer forsiktig enn ellers, men det er jo bare logisk tenkning.

Men enn så forsiktig du er, om ca alle du kommer over kan gi deg grisebank så må du gå rimelig langt unna sivilisasjonen for å unngå å bli spist.

 

 

 

Det at flere sammen dreper deg vil nok skje, om du er uoppmerksom.

Som sakt før, du vil ha flere muligheter til å komme deg unna.

Er ikke helt med på hva muligheter man har som man ikke har i alle andre spill. Om du har sprint, har motstanderen sprint (må sies at sprint i seg selv er genialt. Finnes i både DAoC og WAR også). AoC har veldig mye områder der man har lav synsrekkevidde pga. skog, bygg etc, og om fienden alt er på hester så tror jeg de skal klare å ta knekken på deg om de virkelig vil.

 

Det med at gankerne vil ha mulighet med å chain kille deg ser jeg ikke på som et problem, da dette ikke vil være mulig i AoC om du er smart.

 

Når man dør vil man bli gjenopplivet på "holy-places", hvor folk ikke kan drepe deg, pga du får på en måte en "god-mode" buff ( eller noe slikt) i et minutt eller så. Du burde ha god nok tid til å komme i sikkerhet da.

Om ikke det er nok og du dør en gang til av de samme folkene så velger du rett og slett et annet "holy-place". Slik at du våkner opp i god avstand fra de folkene, og kan enten finne deg et annet sted å gjøre PvE, eller som jeg og sikkert mange andre ville ha gjort, fått tak i venner til å dra tilbake og få hevn. Er man heldig så blir det en uforglemmelig kamp ut av det.

"God mode" buffen virker jo som en okej løsning. Og en god PvP fight er sjelden å forakte, men på en PvP server må man alltid være i humør for PvP. Midt i en quest, midt i et raid eller når gruppen din akkurat har pullet 7 harde mobs. Sånt blir fort mer fustrerende enn gøy for meg. Griefere er ikke ute etter en fight du kanskje kan vinne. De går etter targets som de kan eie lett uten risiko.

 

Så lenge Border Kingdoms blir bra så har ikke jeg behov utover det tror jeg.

 

 

Det finnes alt for mange folk som trur FFA serverne er fult av Griefere o.l.

I et spill der døden ikke betyr noe som helst, så er nok det rett. Men her så er ikke dette tilfellet.

Du har bedre tro på den gjennomsnittelige gamer enn jeg har tror jeg. :)

Og hva betyr døden i AoC? Tenker du på player loot systemet? Sånn jeg forstod det så er det ikke dine items som dropper...?

Lenke til kommentar
Gankere og griefere finner ALLTID en måte å gjøre livet ditt surt på om det går ann. EVE online er jo stort som et univers, men der har to f.eks. campere som tar deg når tu kommer ut av port gates ol. Så hva skal stoppe gankere fra å stå et lite stykke utenfor byene, rundt camper og andre hotspots der det vil være folk hele tiden? Og en stor verden er ikke alltid så kult. Se på Vanguard. :\

 

Ja det er det som er tingen, man vil alltid se griefere, dette like mye på en FFA som på en Normal server. Tingen er at på en Normal server så kan griefere bare gjøre som dem vil.

 

Jeg vil kunne ha muligheten til å f.eks være en "grief-hunter" på en FFA server der jeg kan drepe folk som bare er ute etter å ødelegge andres spilletid.

 

Guilds kan godt ha som mål å være Griefere, samt guilds kan ha som mål å være serverens "politi".

 

Noen kan komme bort og gi deg en hjelpendes hånd, mens andre kan gjøre livet ditt et rent helvete. Og det er dette som skaper bånd på en slik server. Man får virkelig fiender og venner.

Har jeg en fiende så kommer jeg til å drepe han til han ser mannen med ljåen.

En mulighet som vil være åpen for meg på "min" server.

Har jeg vært en drittsekk så regner jeg med at jeg er nødt til å forsvare meg en eller annen gang. Jeg må regne med å bli "jumpet", bli ganket, bli griefet.

Og for meg, jeg syns det er morro, jeg kan jo få revenge når jeg vil.

Jeg har venner som vil være med på å jakte dem ned, og jeg har da startet en ny krig. For meg så er PvP morro i alle slags former.

 

Så er du mer av en PvE "kind a guy" så er det jo greit, du hører hjemme på en Normal server.

 

Det at tierene er få er nok bestemt av en grunn. Trur ikke Funcom hadde laget det systemet om det ikke hadde hatt noe som helst å si. Så klart, er man første level i en ny tier, så bør man være mer forsiktig enn ellers, men det er jo bare logisk tenkning.

Men enn så forsiktig du er, om ca alle du kommer over kan gi deg grisebank så må du gå rimelig langt unna sivilisasjonen for å unngå å bli spist.

 

Ja, du har rett. Alle KAN gi deg grisebank, men betyr det at alle vil gjøre det?

 

Som sakt, ting du gjør har konsekvenser. Dreper du feil fyr så kan du og bare du være grunnen til at din guild blir angripet av serverens beste guild.

Ergo, din Battle Keep er jevnet til grunnen pga du skulle griefe en enkelt bytte.

 

Og slik vil det være også, folk som er relativt feige/griefere, og som får det ryktet vil bli en "target" stort sett av de fleste på serveren etterhvert.

Folket klarer liksom å opprettholde og lage egne lover på en FFA server.

 

 

 

Det at flere sammen dreper deg vil nok skje, om du er uoppmerksom.

Som sakt før, du vil ha flere muligheter til å komme deg unna.

Er ikke helt med på hva muligheter man har som man ikke har i alle andre spill. Om du har sprint, har motstanderen sprint (må sies at sprint i seg selv er genialt. Finnes i både DAoC og WAR også). AoC har veldig mye områder der man har lav synsrekkevidde pga. skog, bygg etc, og om fienden alt er på hester så tror jeg de skal klare å ta knekken på deg om de virkelig vil.

Ja og somsakt, på steder med lite sikkerhet så må man jo være ekstra på vakt.

 

Fienden kan ikke "poppe" av en hest heller. Det tar en ca 2 sekunder for å mounte eller dismounte en hest. Så en burde ha litt tid på seg..

 

En som vil angripe fra en hest kan jo bli litt av en utfordring. Men jeg liker utfordringer.

 

"God mode" buffen virker jo som en okej løsning. Og en god PvP fight er sjelden å forakte, men på en PvP server må man alltid være i humør for PvP. Midt i en quest, midt i et raid eller når gruppen din akkurat har pullet 7 harde mobs. Sånt blir fort mer fustrerende enn gøy for meg. Griefere er ikke ute etter en fight du kanskje kan vinne. De går etter targets som de kan eie lett uten risiko.

Ja, og de vil bli husket for det.

 

Er det en person som dreper meg på en simpel og feig måte så blir jeg sinna.

Jeg vil ha hevn, og det er det som tenner meg.

Jeg henter hjelp, eller jeg jakter etter ham.

Folk som er griefere er stort sett dårlige PvPere som kun har funnet ut at de kan vinne mot folk hvor de har en "edge". Enten det måtte være folk på lav level, eller folk med lite helse.

 

Og dermed har han skaffet seg en fiende til. Jeg kommer til å griefe han til han spyr og ber meg om nåde hver gang jeg treffer han etter kun den ene gangen han tok meg. Sånn er det. Ting har konsekvenser.

 

Så lenge Border Kingdoms blir bra så har ikke jeg behov utover det tror jeg.

Nei, får du nok PvP ved å være på en Normal server, så er jo det helt i orden.

 

Men da er du ikke en riktig PvPer heller? ;)

Hvis du sier det så er jo alt i orden.

 

Det finnes alt for mange folk som trur FFA serverne er fult av Griefere o.l.

I et spill der døden ikke betyr noe som helst, så er nok det rett. Men her så er ikke dette tilfellet.

Du har bedre tro på den gjennomsnittelige gamer enn jeg har tror jeg. :)

Og hva betyr døden i AoC? Tenker du på player loot systemet? Sånn jeg forstod det så er det ikke dine items som dropper...?

9094616[/snapback]

 

Det eneste vi vet er hvordan døden vil være på en Normal server.

 

Når man dør så havner man på "ressurection" steder som er plassert rundt om kring på kartet, silk som i WoW. Bortsett fra at man våkner helt der, slik at man ikke trenger å ta den corpse run greia.

 

Når man dør så får man også en debuff som går på dine stats. Denne debuffen "stacker" overhverandre hvergang man dør, da hvis du død innen en viss tid selvsakt.

 

Dør man innenfor The Border Kingdom så mister man også Blood Money.

 

 

Og som du ser så er dette en "death penalty" som ikke helt hadde fungert på en FFA server.

 

Siden Blood Money systemet er laget for å kunn gjelde innenfor TBK, så vil man altså mangle en risk vs reward ute i World PvP. Og det er derfor FunCom nå ser på måter å ballansere en form for Player Loot system.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på at jeg synes å ta hevn 100 ganger eller å hente et guild eller x antall venner for å drepe fyren er så mye bedre enn hva han gjorde i utgangspunktet. Men det er jo noe av moroa på ffa, chaos rules. "Modenheten" eller hva jeg skal kalle det føler jeg er litt overdrevet, jeg kan ikke forstå annet en at på ffa er det flere gankers\griefers.

 

Men det blir jo bare spekulasjoner, vi vet jo ikke hvordan det blir, samme hva Funcom sier.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt sikker på at jeg synes å ta hevn 100 ganger eller å hente et guild eller x antall venner for å drepe fyren er så mye bedre enn hva han gjorde i utgangspunktet. Men det er jo noe av moroa på ffa, chaos rules. "Modenheten" eller hva jeg skal kalle det føler jeg er litt overdrevet, jeg kan ikke forstå annet en at på ffa er det flere gankers\griefers.

 

Men det blir jo bare spekulasjoner, vi vet jo ikke hvordan det blir, samme hva Funcom sier.

9095744[/snapback]

 

Tar man hevn 100 ganger så trur jeg mannen neppe angriper deg (eller andre han ikke hvet hvem er for dens saks skyld) igjen neste gang han ser deg aleine. Så om det er det som må til så gjør man såklart det for å forandre en griefers spillestil.

 

Man kan nok ha flere gankers, men gankers er det ikke noe galt med. Gankers gjør det dem gjør for å tjene noe på det. De kan angripe større og sterkere fiender pga de har overtaket med flere medlemmer.

 

Griefers har det morro på andres pekostning. En griefer tjener ikke så mye på å drepe en fyr 40 levler under han. Eller han tjener ikke mye når han dreper en quest "giver" som han vet gir et godt "reward" til folk på lav level.. Han dreper den NPCen kun fordi han har det morro når andre blir sinna.

 

Og det er griefers man vil ta hevn på.

 

Det kan være sant at det kan være fler griefers på en FFA server. Men da har ikke "death" noe å si. Er man på en FFA server der man mister gear f.eks, så vil det ikke være så lett for en vellkjent griefer å vandre aleine rundt i verdenen.

 

Er det fler griefere så finner man fler anti-griefere også.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en åpenbaring!!

Jeg vil nå spille på en FFA-server! (helst RPvP)

jeg skal prøve å forklare hvorfor nå:

 

1. Det finnes et modent ffa-samfunn, så man slipper "ungene" som har vært mange av på wow sine pvp-servere

2. Griefere= de finnes overalt, på en ffa server kan man gjøre noe med det.. (noen som husker de morsomme i wow som drepte flightmastere? på en normal-server vil man ikke kunne røre sånne)

3. corpse-camping? går ikke.. 2 grunner til det..

Det er 2 grunner til at Corspe-Camping ikke er mulig i AoC:

1. Når man blir "ressurectet" så får man en "god-like" buff. ( Hvordan denne fungerer er jeg ikke helt sikker på, men grunnen er hvertfall at noen har tregere PCer enn andre, så uten den så kunne man ha risikert at folk "igjenoppsto" når dem allerede var død på disse forskjellige "holy-place" greiene)

 

2. Man vil selv kunne velge hvor man vil "stå opp" så hvis du ble drept nærme et sted (holy place) hvor griefern oppholder seg, så velger man rett og slett ett annet sted. Slik at man kan komme seg unna, eller hente hjelp..

 

Jeg er en sta mann, men når jeg innser at jeg har gjordt en feil, er det viktig at jeg klarer å "snu".. har argumentert lenge mot en ffa-server, men jeg innser at det er best med en ffa-server nå..

 

Det som er greia er at PvEre på en PvE server vil kunne få sin spilletid ødelagt... Mens på en PvP server, så kan en PvE person få hjelp av PvPere med å gjøre sin PvE.

og vips så har man en grunn til å gjøre det også.. man kan rollespille en beskytter. sant

 

takker til oophus som hjalp meg å "se lyset"....

Lenke til kommentar
Ja det er det som er tingen, man vil alltid se griefere, dette like mye på en FFA som på en Normal server. Tingen er at på en Normal server så kan griefere bare gjøre som dem vil.

Hvordan kan de griefe på en normal server? I daoc og trolig også WAR vil ikke griefing kunne eksistrere fordi når man er i en PvP zone så er man der for å drepe folk. Med mindre jeg er helt på viddene så er det samme måte en normal AoC server vil fungere og.

 

Så er du mer av en PvE "kind a guy" så er det jo greit, du hører hjemme på en Normal server.

Nei, jeg hater PvE. Men det jeg hater mer er ganking når jeg først prøver å PvEe.

Tingen er at på en normal server kan jeg gjøre PvE og PvP hver for seg.

 

Er det en person som dreper meg på en simpel og feig måte så blir jeg sinna.
Samme for meg, og når jeg prøver å gå tilbake så er de der enda og dreper meg igjen. Så henter jeg noen venner og så er de vekke eventuelt at de har hentet forsterkninger og eier deg litt til. Selvfølgelig, de gangene du får en bra fight utav det så er det jo kjekt. Enn så sjelden det skjer i sånne situasjoner (i motsettning til i en frontier der jeg liker å PvPe)

 

Så lenge Border Kingdoms blir bra så har ikke jeg behov utover det tror jeg.

Nei, får du nok PvP ved å være på en Normal server, så er jo det helt i orden.

 

Men da er du ikke en riktig PvPer heller? ;)

Hvis du sier det så er jo alt i orden.

Prøver du å si at PvPen i Border Kingdoms blir begrenset? Nå vet jeg ca ingenting om BK, men jeg bare anntok at det var der PvP skjedde på høyt nivå til enhver tid.

 

Det kan være sant at det kan være fler griefers på en FFA server. Men da har ikke "death" noe å si. Er man på en FFA server der man mister gear f.eks, så vil det ikke være så lett for en vellkjent griefer å vandre aleine rundt i verdenen.

Velkjent griefer? Du får det til å virke som om at alle går rundt og er politi og har en liste over alle griefere. Grifere er sikkert klar for en kamp de. For det meste vil de sikkert være max level og godt gearet og om de kan stikke av med gearet til folk så kommer det ikke være de som lider av det.

 

 

 

1. Det finnes et modent ffa-samfunn, så man slipper "ungene" som har vært mange av på wow sine pvp-servere

Om du ønsker å tro godt om MMO gamere så er jo du fritt for det, men jeg velger å se hvordan det er i alle andre spill. Om folk får reward for å drepe deg så tror ikke jeg at de lar deg gå for å være snill.

2. Griefere= de finnes overalt, på en ffa server kan man gjøre noe med det.. (noen som husker de morsomme i wow som drepte flightmastere? på en normal-server vil man ikke kunne røre sånne)

Øh? griefere dreper DEG, ikke flightmastere. Om ikke Funcom klarer å forhindre denslags så må de ta seg en pille.

 

Corpse camping delen kan jeg være med på.

 

Og til tross for alt jeg sier her så kan det jo være jeg ender opp på en PvP server. Kommer mye ann på hvordan det blit med Border Kingdoms og slikt.

Og mye av grunnen til at jeg ikke takler FFA servere er fordi jeg vet hvordan det har vært i andre likedannede spill.

 

-Wow pvp servere har vært så som så, mye opp og ned, men så er ikke de FFA heller (noe som har mye å si).

-Daoc FFA servere var det eneste man gjorde å drepe folk ettersom man fikk reward for å drepe andre (som i AoC)

-Vanguard FFA, mye det samme.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Hvordan kan de griefe på en normal server? I daoc og trolig også WAR vil ikke griefing kunne eksistrere fordi når man er i en PvP zone så er man der for å drepe folk. Med mindre jeg er helt på viddene så er det samme måte en normal AoC server vil fungere og.

En griefer er der for å gjøre livet ditt surt. Om han velger å gjøre dette ved å drepe deg når du har nubbsjans på en FFA server eller om han flyr rundt og dreper alle ulvene du har som quest å drepe på en Normal server så er det uansett griefing. I begge eksemplene så blir du forbanna, og i begge eksemplene så mister du spilletid.

 

Eneste forskjellen er at på det siste eksempelet så kan du ikke gjøre noen verdens ting med det. Mens med det første eksempelet så kan du hente hjelp og faktisk gjøre noe med det.

 

Så er du mer av en PvE "kind a guy" så er det jo greit, du hører hjemme på en Normal server.

Nei, jeg hater PvE. Men det jeg hater mer er ganking når jeg først prøver å PvEe.

Tingen er at på en normal server kan jeg gjøre PvE og PvP hver for seg.

Om du HATER PvE så hadde du nok ikke brydd deg om en PvP fight i ny og ne mens du gjør PvE.

 

Det som er er at alle folk hater griefere. Han du kanskje drepte istad pga han kom til ditt "grinde" sted, kan plutselig hjelpe deg når dere ser en griefer i området som er etter dere begge. For meg så skaper det krydder i tilværelsen på en ellers så kjip PvE grind spilletid.

 

Er det en person som dreper meg på en simpel og feig måte så blir jeg sinna.
Samme for meg, og når jeg prøver å gå tilbake så er de der enda og dreper meg igjen. Så henter jeg noen venner og så er de vekke eventuelt at de har hentet forsterkninger og eier deg litt til. Selvfølgelig, de gangene du får en bra fight utav det så er det jo kjekt. Enn så sjelden det skjer i sånne situasjoner (i motsettning til i en frontier der jeg liker å PvPe)

Her kommer du med et eksempel som er teit.

"Plutselig er han ikke der lengre så jeg får ikke tatt min hevn /buuhuu."

 

Du glemte det ene eksempelet når han faktisk ER der og dere får gitt han grise bank, samt tatt alle Blod Pengene hans.

 

Så lenge Border Kingdoms blir bra så har ikke jeg behov utover det tror jeg.

Nei, får du nok PvP ved å være på en Normal server, så er jo det helt i orden.

 

Men da er du ikke en riktig PvPer heller? ;)

Hvis du sier det så er jo alt i orden.

Prøver du å si at PvPen i Border Kingdoms blir begrenset? Nå vet jeg ca ingenting om BK, men jeg bare anntok at det var der PvP skjedde på høyt nivå til enhver tid.

 

PvP i Border Kingdoms er ikke begrenset nei, men dette er stedet for å levle PvP, stedet for krangling, stedet for guilds å "høste" materialer til sine byer o.l, stedet for ingen begrensinger, ingen "bounty hunter" system. Alt er nødesløst.

Så man er nok ganske "dead meat" om man er ute etter litt 1v1 PvP der inne.

 

Det man går glipp av på en Normal server er "overraskelses" PvP, som man vil få ute i World PvP områdene på en FFA server.

Velger du en Normal server så kan du umulig like PvP mer enn PvE.

 

For som jeg sier, er man mer glad i PvE så har man det morro mens man slår "wackamole" på den samme "dumme" AIen hele tia, så da passer jo en Normal server der man kan plukke blomster i fred for dem.

 

Det kan være sant at det kan være fler griefers på en FFA server. Men da har ikke "death" noe å si. Er man på en FFA server der man mister gear f.eks, så vil det ikke være så lett for en vellkjent griefer å vandre aleine rundt i verdenen.

Velkjent griefer? Du får det til å virke som om at alle går rundt og er politi og har en liste over alle griefere. Grifere er sikkert klar for en kamp de. For det meste vil de sikkert være max level og godt gearet og om de kan stikke av med gearet til folk så kommer det ikke være de som lider av det.

 

Nettopp! Man kan faktisk være en anti-griefer å være "politi" der ute som dreper de feige griefer folka.

 

En griefer vil nok mest sannsynlig ha en "bounty" på seg. Og med dette så regner jeg med at man blir merket, det er jo liksom det som er greia.. At man skal "advare" folk at her kommer det en slem person. Og med dette så kan "snille" personer drepe de slemme.

 

Griefere stort sett er ingen gode PvPere, det finnes sikkert unntak, men de har somregel valgt å drepe lette bytter nettopp pga de taper som oftest når de møter folk på samme nivå.

 

Om en griefer kan stikke av med gear til folk, så skal jeg love deg at folk stikker avgårde med gearet til grieferne også, ikke bare engang men alle gangene en "sterk" person, eller en gruppe mennesker møter en person som er "merket" en griefer.

Lenke til kommentar
Om en griefer kan stikke av med gear til folk, så skal jeg love deg at folk stikker avgårde med gearet til grieferne også, ikke bare engang men alle gangene en "sterk" person, eller en gruppe mennesker møter en person som er "merket" en griefer.

9099480[/snapback]

Skal bare kverulere litt nå, for å holde liv i diskusjonen. ;) Vi er jo alle egentlig innerst inne enige.

 

Tar med et nesten søk bekymring fra det offisielle forumet. Der er det en som hevder at mages kan kle seg "nakene" (antar at det implisitt i det ligger en mulighet for å stasje alt gearet i banken untatt penger og blodpenger). Mager vil da kunne griefe ved å slenge fireballs fra ranged og mest sannsynlig blinke unna (eller bruke tilsvarende i AoC). I verste fall kan noen catche opp med dem og ta dem i en duell (evt. gank), men det vil da være lite å hente dersom denne personen ikke har mye blodpenger.

 

Finnes visst en workaround på alt, bare man vil nok ;)

 

Dette er dog ikke et argument pro Normal.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
En griefer er der for å gjøre livet ditt surt. Om han velger å gjøre dette ved å drepe deg når du har nubbsjans på en FFA server eller om han flyr rundt og dreper alle ulvene du har som quest å drepe på en Normal server så er det uansett griefing. I begge eksemplene så blir du forbanna, og i begge eksemplene så mister du spilletid.

I alle de årene jeg har spillt MMOer så har jeg aldri opplevd at noen drepte mobsene mine om de ikke trengte de selv. Du kan umulig tro at noen gidder å løpe rundt å gjøre en kjedelig ting uten å tjene noe på det.

 

Hva er det som gjør at folk i AoC vil være anti griefere når dette sågodt som ikke eksisterer i andre spill?

 

Og hva er det i BK som gjør at folk vil bli mer nådeløse der enn andre steder, sett bortifra at det er designet som spillets PvP område?

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...