Cassius Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 etter å ha lest litt på funcom-forumet, begynner jeg å helle mot FFA-PvP, faktisk. Greit nok har mine ferdigheter på andre spill vært svært begrenset i pvp, men synes det kom frem en del gode synspunkt i en tråd på funcom-forumet. http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=32544 <--tråden Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 etter å ha lest litt på funcom-forumet, begynner jeg å helle mot FFA-PvP, faktisk. Greit nok har mine ferdigheter på andre spill vært svært begrenset i pvp, men synes det kom frem en del gode synspunkt i en tråd på funcom-forumet. http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=32544 <--tråden 9080836[/snapback] Har "chattet" litt i den tråden der selv Er bra flere får opp øynene for FFA. Jeg syns det er tullete at et Conan spill skal ha restriksjoner når det gjelder PvP fra start av uansett.. Er det noe hva verdenen vi kjenner som Hyboria er så er det jo at det er en skummel, skummel plass. Og verdenen er ganske lite skummel på en Normal server hvor man ikke kan gjøre noe med folka som plukker blomster. Selv om han som plukker blomster er meg så vil jeg at folk skal ha muligheten til å angripe meg hvis de har noe uoppgjørt med meg fra en tidligere kamp f.eks. Det gjør det hele enda mer spennende.. PvE blir liksom litt krydret med litt PvP engang i innimellom, og det er slik det skal være syns jeg. Lenke til kommentar
Cassius Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 uten restriksjoner blir det hele litt mer "ekte", dersom man kan si det. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Question #7: You really like looting players don't you?Answer: Yes. Every player will hold different items. You never know what a player is carrying with them. After killing a player its like a big christmas present that is left on their corpse. Or should I say the loot on a player corpse is like a box of chocolates, you never know what you are gonna get! It is a total surprise everytime. What if a guy forgets to bank all his coin and he accidently goes out and fights you, then you beat him and BAM he drops A FORTUNE. ROFL. 9080836[/snapback] Vel og bra det. Men hvordan funker dette rent praktisk i "hektisk PvP hverdag". Sjelden man har tid til å stoppe opp å "pakke opp gaven" hvis dere skjønner. Gjør man det blir man jo tatt selv av noen andre. Regner ikke med at man kan ta "loot all" hele tiden grunnet begrensede inventorier. Og hva hvis man dauer før man får lootet? Og hva med grupper? Si du har en gruppe bestående av en guardian, en assassin, en mage og en healer. Siden det alltid er guardian og asassin som er "up close" vil jo de loote til en hver tid. Kampens hete, tillater jo ikke spørrerunder for hvem som skal få hva etc.? Og hva hvis man har blitt lootet selv, hvordan kan man da skaffe seg "basis" gaer slik at du har noen som helst sjangs til å slå noen som faktisk har noe gear å droppe? Mange spørsmål som dukker opp i hodet mitt. Antakelig fordi jeg ikke har erfaring fra free loot i PvP. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Herregud da. Finnes jo uttalige systemer for hvordan dette fungerer. I en gruppe så. 1. Penger = Split 2. Loot = Lotto system, som gir itemet til den med høyeste score. Utover gjevner det jo seg ut, å alle sitter igjen med en fornøyd pvp kamp. Det blir nok neppe slik at du dropper ALT gearet ditt. Men en mulighet er å ha en teammate som plukker det opp før fienden. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 [klipp]Finnes jo uttalige systemer for hvordan dette fungerer. I en gruppe så. 1. Penger = Split 2. Loot = Lotto system, som gir itemet til den med høyeste score. Utover gjevner det jo seg ut, å alle sitter igjen med en fornøyd pvp kamp. Det blir nok neppe slik at du dropper ALT gearet ditt. Men en mulighet er å ha en teammate som plukker det opp før fienden. 9081811[/snapback] Så man kjører basicly et need/greed system da. Etter å ha lest mer i tråden slår det meg tydeligere enn noen gang. Ja det offisielle forumet er mer hard-core (selv om de mest hard-core virker å være på ferie, en del av dem). Men utrolig hvor lett de forsvinner over i off-topic, på person angrep og dårlig argumentasjon. Utrolig mye trolling som du skriver oophus. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg vet ikke konkret hvordan det vil fungere. Men ett system som gjør det rettferdig kan du vel forvente. Lenke til kommentar
hallgeirg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Leser en del poster her med content som ligner på: "pvp-ffa=mye mere realistisk" og "en verden som Hyboria så må man kunne drepe hvem som helst når som helst for at det skal være realistisk" Dette er jo vel og bra, og jeg heller selv mer og mer mot en RPvP server, men kommer til å gå dit guildet går. Men jeg begynner bare å tenke følgende: -Hvis alt skal være så realistisk som mulig, hvorfor ikka ha perma-death med mulighet for guild-mates og venner å gjenopplive deg ved å bruke et "raise-dead-rituale/spell" som kosta endel? Hvis man gikk for en slik server ville man få en mere realistisk verden. For når man sier at man vil ha det mest mulig realistisk/i tråd med REH's verden, (ffa) så blir det jo likevel ikke realistisk. eksempel: Hvem som helst i Conan bøkene (og bladene) kan angripe hvem de vil/tør, men i bøkene(og bladene) dør man om man angriper en bedre kriger enn deg. EDIT: derfor gjør man ikke det hele tiden Dette har man jo ikke på en ffa-server, mye på grunn av at det er ytterst få som har lyst til å være med på den type realisme, de vil heller ha muligheten/realismen som går på å kunne drepe hvem som helst når som helst, men ikke "hele pakken" Har tenkt litt på dette og lurte på om det er noen som har noen tanker på det? Endret 16. juli 2007 av hallgeirg Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 1. Realistisk så langt at ting ikke er helt ulogisk. 2. Realistisk som mulig ang død. Så ville det vært Hardcore mode, død = død, ferdig med det. Noe annet hadde da iallefall vært urealistisk. Men som sagt, realistisk så langt at det ikke er ulogisk. Det er fortsatt ett spill. Jeg synes man skal ha muligheten til å velge. Men synes også at når man skal spille ett slikt spill online, så kan man friske det opp med frykt. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 1. Realistisk så langt at ting ikke er helt ulogisk.2. Realistisk som mulig ang død. Så ville det vært Hardcore mode, død = død, ferdig med det. Noe annet hadde da iallefall vært urealistisk. Men som sagt, realistisk så langt at det ikke er ulogisk. Det er fortsatt ett spill. Diablo 2 har hardcore mode, dør du der så er det game over. Fungerer ganske bra Lenke til kommentar
hallgeirg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 1. Realistisk så langt at ting ikke er helt ulogisk. ehm...? hvordan kan ting bli så realistiske at de blir ulogiske? Mener du ulogisk å putte i et spill? 2. Realistisk som mulig ang død. Så ville det vært Hardcore mode, død = død, ferdig med det. Noe annet hadde da iallefall vært urealistisk. Men som sagt, realistisk så langt at det ikke er ulogisk. Det er fortsatt ett spill. Jeg synes man skal ha muligheten til å velge. Men synes også at når man skal spille ett slikt spill online, så kan man friske det opp med frykt. 9082396[/snapback] Ok, så du ønsker en hviss realisme, så lenge ikke realismen i spillet går ut over din spillerglede? Har jeg forstått deg rett da? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Du må rette på teksten din før du poster. Er slitsomt å lese noen ganger. Jeg mener at det skal være realisme i den grad at det er logisk i en spillverden. En spillverden består faktisk ikke av 100% realisme uansett hvordan du vender å vrir på det. Det skal ikke være noen simulator for en tid med krig, begjær og ellendigheter. Det skal være gøy, selv om noen ting bør gi mening. Jeg tenker på slike ting som f.eks i wow, der du kan hoppe i vann. Det er helt absurd patetisk at jeg ikke får sagt nok stygt om funksjonen. Endret 16. juli 2007 av Neppe Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 [klipp]Jeg tenker på slike ting som f.eks i wow, der du kan hoppe i vann. Det er helt absurd patetisk at jeg ikke får sagt nok stygt om funksjonen. 9082453[/snapback] LOL! Er det det du reagerer mest på i WoW!?? Det kommer vel omtent nederst på lista mi... hehe Lenke til kommentar
hallgeirg Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Du må rette på teksten din før du poster. Er slitsomt å lese noen ganger. Beklager, jeg skal prøve å rettlese bedre neste gang jeg lurer på noe. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 LOL! Er det det du reagerer mest på i WoW!?? Det kommer vel omtent nederst på lista mi... hehe 9082486[/snapback] Her var det faktisk snakk om ting som ikke gir noen mening, som er totalt urealistisk, selv for spill. Da kommer det ganske høyt opp ja. Det er vel mange andre ting som også gjør ting litt teit. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Leser en del poster her med content som ligner på: "pvp-ffa=mye mere realistisk" og "en verden som Hyboria så må man kunne drepe hvem som helst når som helst for at det skal være realistisk" Dette er jo vel og bra, og jeg heller selv mer og mer mot en RPvP server, men kommer til å gå dit guildet går. Men jeg begynner bare å tenke følgende: -Hvis alt skal være så realistisk som mulig, hvorfor ikka ha perma-death med mulighet for guild-mates og venner å gjenopplive deg ved å bruke et "raise-dead-rituale/spell" som kosta endel? Hvis man gikk for en slik server ville man få en mere realistisk verden. For når man sier at man vil ha det mest mulig realistisk/i tråd med REH's verden, (ffa) så blir det jo likevel ikke realistisk. eksempel: Hvem som helst i Conan bøkene (og bladene) kan angripe hvem de vil/tør, men i bøkene(og bladene) dør man om man angriper en bedre kriger enn deg. EDIT: derfor gjør man ikke det hele tiden Dette har man jo ikke på en ffa-server, mye på grunn av at det er ytterst få som har lyst til å være med på den type realisme, de vil heller ha muligheten/realismen som går på å kunne drepe hvem som helst når som helst, men ikke "hele pakken" Har tenkt litt på dette og lurte på om det er noen som har noen tanker på det? 9082338[/snapback] Det realistiske må jo ikke overgå det som skal være gøy i et spill. Hvis man skal være overrealistisk så kan man jo putte inn ting som at en person må gå på do for å tisse eller bærsje.. Så da spørs det; er dette en realistisk ting som kan være morro i et spill? Svaret her er jo selvfølgelig nei. Så da gjelder det å putte inn ting fra verdenen som gjør spillet mer levende men også ber gøy, som kan være realistisk. Og Permadeath er jo en av disse tingene, det kan være ekstremt gøy og spennende å ha i et spill. Men da må ting i spillet passe for dette. Jeg syns ikke AoC passer for et permadeath system, siden man kan dø relativt kjapt. Men man kunne jo hat en form for permadeath system når det gjelder Sieges. Altså dør man, så er man død. Og det eneste man kan gjøre er å vente på å bli igjenopplivet fra prester, eller bare godta det og være over med den kampen. Du kunne da ha blitt teleportert ut av The Border Kingdoms. Dette er jo en av måtene en kan ha for å vinne en kamp på. Og for meg så hadde dette passet mye bedre enn om man hadde uendelig med liv for det ville da faktisk ha tvunget folk til å tenke litt før de angriper. Og det er da taktikk og generell "warfare" kommer inn, og som kommer inn og spiller en stor rolle. Det man egentlig snakker om er en form for RISK vs REWARD. Altså uten disse to tingene så vil man ikke tenke seg om før man angriper en gruppe på 10 folk, nettopp pga det ikke har noen verdens ting å si. Dør man så kan man storme på igjen uten at noe har skjedd. Og permadeath er jo det ultimate risk man kan ha i et spill, men som sakt det passer ikke i dette spillet. Derfor er man nødt til å lage litt mindre aspekter av den samme greia som gjør at folk må tenke seg om. En av disse formene kan være å ha et player loot system, noe FunCom faktisk ser på som en god mulighet å ha på FFA serverne. Lenke til kommentar
hallgeirg Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det realistiske må jo ikke overgå det som skal være gøy i et spill. Det er dette jeg vil fram til.. folk som selv er for FFA-servere husker ikke alltid at det er andre folk i spillet som syntes at ved å ha ffa (eller tom. bare vanlig pvp) så forsvinner spillergleden for de. alle har sitt "metthetspunkt" når det gjelder realisme og der må/bør vi bare respektere at folk er forskjellige. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Det realistiske må jo ikke overgå det som skal være gøy i et spill. Det er dette jeg vil fram til.. folk som selv er for FFA-servere husker ikke alltid at det er andre folk i spillet som syntes at ved å ha ffa (eller tom. bare vanlig pvp) så forsvinner spillergleden for de. alle har sitt "metthetspunkt" når det gjelder realisme og der må/bør vi bare respektere at folk er forskjellige. 9087941[/snapback] Hvis folk ikke liker PvP "what so ever" så mener jeg de går til feil spill. Jeg vil tørre og påstå at 50% (hvis ikke mer) av Age of Conan nettopp er PvP, og man går glipp av alt for mye av hva spillet egentlig er blitt laget for om man velger å bare velge vekk PvP. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Men så jo det også det som er grunnen til denne posten. Jeg vil se synspunktene til de som er totalt mot PvP og FFA slik at jeg kan lese det og kanskje forsvare det. Det finnes alt for mange folk som trur FFA serverne er fult av Griefere o.l. I et spill der døden ikke betyr noe som helst, så er nok det rett. Men her så er ikke dette tilfellet. Eneste jeg har sett her inne som har skrevet greie poster (dog, han viste ikke nok om AoC) var zappy. Og jeg fikk nok avskrevet flere av hans "reddsler", eller "metthetspunkter" som du kalte det. Lenke til kommentar
hallgeirg Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Om jeg som en spiller sier: "Jeg liker ikke pvp, jeg liker å utforske, jeg liker å raide, jeg liker rp og jeg liker crafting, men jeg er ikke intressert i pvp i det hele tatt." Disse spillerene bør som du sier spille på en normal server. men er ikke disse "gode nok" for spillet de da? og aoc-50% pvp?? skjerp deg.. Så har du sånne som meg, jeg liker pvp, men som en "avkobling" i "hverdagen" med questing og rp.. jeg kunne nok spillt på en ffa-server og hatt det ok der, men jeg har faktisk ikke lyst til å være på vakt hele tida, for jeg bruker spill som en måte å slappe av på, og om jeg aldri kan slappe av når jeg spiller, ja da er min spillerglede ødelagt. Jeg finnes ikke redd for griefere, jeg vil bare spille spillet på mine egne premisser.. som Funcom faktisk har lagt opp til ved å kalle en servertype normal.. og å lage en RPvP så får vi se hvor jeg ender opp,... Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Det er jo umulig å vite om ffa serverne blir fulle av gankers griefers eller hva vi skal kalle dem, faren er nok forferdelig stor. Erfaringer sier vel at det blir nok av disse herlige individene, og viss vi skal være politisk korrekte skal det være plass til disse også. Jeg skal prøve flere servere å se hvor jeg ender opp, vanskelig å si hvordan hver enkelt server type blir før spillet faktisk har kommet ut. Men det blir nok mest sannsynlig en rp server, viss det kommer en rp server. Endret 17. juli 2007 av Crispin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå