Gå til innhold

Age of Conan: Normal eller FFA-PvP server?

Anbefalte innlegg

Diskusjon rundt "server-rulesets" kan forsåvidt være ganske interessange da meningene rundt dem er like mange som hodene som flyr rundt på forumet her.

Originalt så ble spillet laget for å separere PvP og PvE i forskjellige soner der PvP skulle foregå innenfor The Border Kingdoms samt noen andre kontrollerte små spill som "Drunken Brawling" og Arena kamper. Resten av verdenen var da altså "fri-sone" hvor man ikke kan angripe eller gjøre annet enn å se på sine fiender.

Dette likte ikke Funcoms Community særlig godt og etterspørselen ble så stor for å innføre en mer "Conanesk" riktig server, att Funcom måtte "gi etter" og innføre en FFA-PvP server.

*Klapp, klapp* til Funcom siden de faktisk hører på sitt Community!

Så nå har vi som spillere muligheten til å velge mellom Normal-server hvor PvP er begrensetl og en FFA-PvP server hvor man kan drepe og bli drept stort sett overalt.

Da er spørsmålet; Hvilken type server vil du havne på, og det viktigste av alt hvorfor!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PvP server siden dette er en online verden, vil jeg spille PvE så kan jeg like så greit holde meg til singleplayer spill. Hele poenget med MMORPG er interaksjon mellom spillere, uten det er det verdt ingenting.

Personlig synes jeg de skulle vært strenge på dette og faktisk fjernet PvE servere selv om det utelukker en viss spillerbase. Forskjellige servere deler opp miljøet som er litt synd.

Lenke til kommentar

Med PvP får man en mye mer dynamisk og usikker verden, noe som kan være ganske interessant. Da er det best å traske rundt med venner, i tilfelle noen prøver seg. Noe sånt ville man antakelig ha gjort i Den hyboriske tidsalder hvis det var virkelig. Fikk veldig lyst til å spille på en slik server nå, så jeg får ta det opp med kamerater i morgen.

Lenke til kommentar

Blir vel PvP server her og (som det ble i WoW). Får bare håpe at Funcom ikke gir etter for idiotene som ikke er klare over valgene de gjør, og "tvinger" all PvP innenfor de samme områdene hvor man må være for å PvPe på en PvE server, slik Blizzard gjorde. Men ettersom AoC går for en noe eldre spillerbase, er det vel håp^^

Lenke til kommentar

Såklart PvP. Husker enda første gangen jeg så en Alliance spiller rett etter jeg hadde trasket inn i Stonetalon Mountains i WoW. Og pulsen gikk helt til helvete! 2 allys der på toppen av bakken som stod å kikket på meg. Etter hvert blir man jo mer og mer vant til det, men håper AoC vil klare å gjennskape det øyeblikket.

Lenke til kommentar

FFA-PVP, er vandt til å spille det fra Lineage 2, det var det faktisk mye mindre "greifing" enn på en WOW PVP server.

Mye av grunnen til dette var at de hadde staff om du PK'et folk, og siden du kunne PK folk når og hvor du uansett ville ble det rett og slett ikke så "attraktivt" lengre.

Ikke som alliance og horde, du føler du "må" ta den andre siden siden de er fiender. Så uansett om du møter en som er samme lvl eller en som ligger 30 lvl over det, så blir du angrepet . Men når det er alle mot alle så blir den en mer vennskapelig tone oppi det hele. :)

FFA PVP FTW! :w00t:

Endret av PoWerFeeD
Lenke til kommentar
PvP server siden dette er en online verden, vil jeg spille PvE så kan jeg like så greit holde meg til singleplayer spill. Hele poenget med MMORPG er interaksjon mellom spillere, uten det er det verdt ingenting.

Personlig synes jeg de skulle vært strenge på dette og faktisk fjernet PvE servere selv om det utelukker en viss spillerbase. Forskjellige servere deler opp miljøet som er litt synd.

8856774[/snapback]

What he said.

Er det noen som jeg misliker eller har gjort noe mot meg vil jeg gjerne ha muligheten til å choppe av ham hodet :devil:

Har opplevd allt for mange idioter i Wow som jeg ikke kan gjøre noe med.

Edit: Noe av det jeg likte ved Lineage II var PvP opplegget.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Håper på en skikkelig slem pvp server hvor du kan gjøre nesten hva du vil, tror det kunne vært greit å fått ut en del frustrasjon og skapt mye mer spenning. Men det blir jo litt dumt viss de kun skal finnes slike servere? Finnes nok en del som vil spille på pve servere og da misser jo AoC mange spillere.

Men føretrekker mest en rp server, med navn restriskjoner, jeg orker ikke se på Conan1552 Conanz Conaan Connaan nick :\

Lenke til kommentar
Jeg regner med at normal serverene har rikelig PvP, mens FFA serverene er gankfest. Holder meg til sånn spillet er designet tror jeg.

8857699[/snapback]

Rikelig med PvP har vell ikke så mye med saken å gjøre.

Det handler jo mest om å ha et PvP i restriksjoner enn å ha PvP mer åpent og fritt, mer som ett overaskelsesmoment.

Jeg ville ha dratt av meg håret om jeg møtte på en spydig liten gutt som bare brukte PvE-serverens sine free-sones (altså overalt forutenom TBK ) bare til å irritere folk. Noe det skikkert vil være. Da vil jeg helst ha muligheten til å gjevne gutten flat med bakken.

Og uansett, hvorfor vil det være en "gank-fest"? Det å si at det vil bli det holder jo igrunn ikke.

I Age of Conan så starter alle som nøytrale, og det er hva du gjør i spillet som virkelig betyr noe om du skal skaffe deg f.eks en guild seinere.

Er du en som blir kjent for å "griefe" og bruke "bugs" i spillet, så vil nok alle til slutt hate deg og du vil oppleve det du har gjort med andre i lengre tid. Resten av serveren vil komme etter deg og drepe deg til du spyr.

Til slutt vil de som er "utstøtt" finne seg sammen, og lage den guilden alle hater.

Dette skaper en krig, og man vet hvem man skal se etter og passe seg for etterhvert om man vandrer der ute aleine.

Er man i guild så har man jo hvertfall planene klare for hvilket guild man vil plage, eller bare utslette og brenne ned Keepet for morro skyld. Man gjør det, og resten av servern syns bare det er stilig fordi de andre bare fortjener det.

En FFA-server kan skape en helt annen "feel" som en vil ellers gå glipp av på en Normal-server.

Lenke til kommentar

Guildet mitt kommer til å gå for RP-PvP.

Dette fordi det har et tema på seg som passer veldig bra til RP.

Vi er også veldig PvP siden vi har noen vanvittige formasjoner og strategier. Sistnenvte tyder på en PvP server. Men flertallet vil ha RP-PvP.

Jeg burde ikke si det her på forumet, men RP gir nok mest mature miljø også. Endel av de etablerte guildene ønsker RP-PvP og det kommer mest sannsynlig ikke til å bli mer enn 1 server. Dette tyder på at den blir befolket med seriøse folk. Siden den blir "full" allerede på launch.

Personlig har jeg aldri spilt på RP-PvP, så det kommer til bli en ny erfaring. Men light roleplay er kult.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde den generaltabben at jeg valgte PvE server i WoW. Jeg hadde jo egentlig ikke tenkt noe nærmere over forskjellene på disse server typene på det tidspunktet, dvs første gang jeg så loginscreen, og da jeg senere innså hvor teit jeg hadde vært så var jo charactern min såpass høyt lvl at jeg rett og slett ikke gadd å starte på nytt.

Har riktignok prøvd et par ganger etter det men for å være helt ærlig så har jeg vært såpass lei av wow en stund at tanken på å levle opp på nytt frastøter meg. Jaja, gjør ikke den feilen igjen. Gief PvP-FFA.

Bounty systemet er interessant. Kan godt se for meg at jeg kommer til å drive med endel bountyhunting =)

Lenke til kommentar

PVP, helt klart.

I alle onlinespill har jeg både fått gode venner og erkefiender, konflikter er noe av det som driver et mmorpg og bidrar til å gjøre det mer interessant enn å samle "phat loot".

Om jeg en vakker dag i Hyboria ramler over en ufordragelig liten drittunge så vil jeg ha muligheten til å grisebanke han. ikke bare spamme emotes og håpe jeg ser han igjen i Border Kingdoms.

Som Oophus sier, siden man ikke har 2 klare factions vil AoC handle mye mer om spilleres og guilds rykte. Jeg tror personer som griefer vil få et dårlig rykte blant andre på serveren og på den måten slite med å finne et mektig guild, om personen er med i et guild kan jeg lett se for meg at andre guild inngår allianser for å knuse deres battle keep for å statuere et eksempel.

Lenke til kommentar

moridin:

Er ikke du medlem av Mor'di guildet? Og skulle ikke de på en PvE server?

Sorry off-topic ^^

Syns det er interessangt med så mange som vil til PvP server, jeg hadde nesten trudd flere ville gått til PvE server.

Godt folk skal spille spillet som det er ment å spille ;)

Er jo et Conan spill tross alt.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å prøve meg på PVP og her er grunnen:

Såklart PvP. Husker enda første gangen jeg så en Alliance spiller rett etter jeg hadde trasket inn i Stonetalon Mountains i WoW. Og pulsen gikk helt til helvete! 2 allys der på toppen av bakken som stod å kikket på meg.

Har bare spilt LOTRO, så jeg savner denne følelsen ;)

Skulle det vise seg at man ikke kan være trygg noen steder og ender opp konstant juling som low lv, er jeg usikker på om gleden ville vare :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...