Simkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 å herre min gud.. hvliken motor ser du på egentlig? ta et screenshot Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) å herre min gud.. hvliken motor ser du på egentlig? ta et screenshot 8889323[/snapback] Dine screenshot viser ikke et dugg, motoren som sitter i den bilen er LTT 98-00 154hk da det er en tidlig 2001 mod i følge han selv etter jeg sende han en mail + 91 blir da 246HK det da Endret 18. juni 2007 av ken36 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) mine screenshot viser (du kan trykke en gang på høyre musetast på bildet, så zoomer du inn, da blir det klarere for deg) att en 175hk saab 2.0Turbo trenger andre dyser og eksos/sport kat får å nå 233hk skal en 2.0T med 175hk nå 270hk, så trengs det i tillegg større turbo. jeg har aldrig sagt jada-jada ikke har 304hk, for det har han helt sikkert, men da er gjort mer en kun chipping, (som har kommet frem senere) det er fremdeles ingen bil ,hverken saab eller noen annet bil som får 150hk med kun chip. DET ER DET JEG VIL FREM TIL. Endret 18. juni 2007 av Simkin Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Du ser som skrevet på feil motor dette er ikke noen 175hk motor men en 154hk. Gå tilbake og velg motor LTT 98-00 dette er ikke vanskelig og da ser du oppsettet med chip-eksos/katalysator-filter som gir 91hk i pluss som faktisk blir 246hk totalt Jada-jada har da ikke skrevet at han bare har chippet, han skriver at han har byttet både eksos/katalysator-filter og så har det kommet frem at det er en større turbo i etterkant. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Du ser som skrevet på feil motor dette er ikke noen 175hk motor men en 154hk. Gå tilbake og velg motor LTT 98-00 dette er ikke vanskelig og da ser du oppsettet med chip-eksos/katalysator-filter som gir 91hk i pluss som faktisk blir 246hk totalt da så jeg på feil motor. min feil. men uansett, det inngår større turbo får å nå 304hk. jada-jada påsto selv att det kun var chip. det var det jeg reagerte på. men da er det oppklart.. 91hk med chip og komplett 3" eksos + ny magnetventil og filter.. så med kun chip, øker den ikke 150hk Endret 18. juni 2007 av Simkin Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Du ser som skrevet på feil motor dette er ikke noen 175hk motor men en 154hk. Gå tilbake og velg motor LTT 98-00 dette er ikke vanskelig og da ser du oppsettet med chip-eksos/katalysator-filter som gir 91hk i pluss som faktisk blir 246hk totalt da så jeg på feil motor. min feil. men uansett, det inngår større turbo får å nå 304hk. jada-jada påsto selv att det kun var chip. det var det jeg reagerte på. men da er det oppklart.. 91hk med chip og komplett 3" eksos + ny magnetventil og filter.. så med kun chip, øker den ikke 150hk 8889579[/snapback] Hvis du blar tilbake så ser du selv hva han har skrevet og det neves både bytte av eksos/katalysator- luftfilter og dumperventil samt han linker til bilen sin hvor det står følgende på hva som er gjort med motoren- ca 300/310 HK Turbo chiptrimmet - byttet luftfilter, og JR avgass ++ - da syntes jeg det blir helt feil å påstå at gutten har skrevet at han har oppnådd 304hk med en chip ærlig talt men nå gir jeg meg. Endret 18. juni 2007 av ken36 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) jeg har en Saab 9-3 med en 2.0T som er chippet fra 155HK til rundt 300HK uten at dette har kostet all verden og da snakker man ytelseforskjell det var dette jeg reagerte på i utgangspunktet, men ja, det har kommet frem att det er blitt gjort mer.. hadde han skrevet bytte av avgass, magnet ventil og større turbo, så hadde jeg ikke reagert. det håper jeg du skjønner Endret 18. juni 2007 av Simkin Lenke til kommentar
ken36 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) jeg har en Saab 9-3 med en 2.0T som er chippet fra 155HK til rundt 300HK uten at dette har kostet all verden og da snakker man ytelseforskjell det var dette jeg reagerte på i utgangspunktet, men ja, det har kommet frem att det er blitt gjort mer.. hadde han skrevet bytte av avgass, magnet ventil og større turbo, så hadde jeg ikke reagert. det håper jeg du skjønner 8889655[/snapback] Det var etter dette innlegget diskusjonen startet og fortsatte så lang som vi har kommet nå la oss være ærlige. Sitat fra Jada-jada http://www.garaget.org/?car=23453 jeg har byttet eksos og luftfilter samt dumperventil men som mange vet så er Saab veldig enkle å få maks HK ut av.... Beklager å skuffe deg men en 81 mod Audi må nok bite i gresset denne gangen. Du kan jo ta en tlf til Speedparts.no hvis du tviler på hva jeg skriver... P-S Det var nok noe som tente deg etter dette innlegget Simkin Endret 18. juni 2007 av ken36 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det var nok noe som tente deg etter dette innlegget Simkin inv_biggrin.gif hvis du mener det han skrev om audi, så er det helt ærlig, meg likegyldig. jeg blir "tent" når folk skryter på seg hester ved å si det han skrev i første innlegg, det må være lov å reagere, men det viste seg jo att jada-jada har større turbo++. så da er det greit for min del.. Endret 18. juni 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det var nok noe som tente deg etter dette innlegget Simkin inv_biggrin.gif hvis du mener det han skrev om audi, så er det helt ærlig, meg likegyldig. jeg blir "tent" når folk skryter på seg hester ved å si det han skrev i første innlegg, det må være lov å reagere, men det viste seg jo att jada-jada har større turbo++. så da er det greit for min del.. 8889754[/snapback] Men i alle dager her har det virkelig blitt skrevet mye flott "dere skulle da ikke" Vel jeg begynte å lure på meg selv og svingte innom Speedparts for å sjekke bilen. Turboen har alså blitt byttet av tidligere eier da denne gikk i stykker og jeg har da en kraftigere turbo en jeg trodde. Det har ikke blitt byttet dyser så turboen var en overaskelse for til og med meg. Jeg har ikke behov for å skryte på meg HK jeg er stikk motsatt og elsker en fjortis med en BMW 325 som bøller og ikke aner hva jeg har under panseret så bare stå på til dere "like morro hver gang" Simkin! Det var ikke ment som noe kritikk mot din egen bil, jeg syntes du har et flott projekt som nå går mot slutten som jeg respekterer ut til det fulle. Til slutt takk til Ola fra Speedparts som virkelig gadd å gi en forklaring/bekreftelse på bilen min selv om jeg bommet på turboen. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Å FY F***, så sinnsykt mange kværullanter! Jeg tror på Jada-Jada -Larsson Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Artig diskusjon. Hehe Virkelig ulv i fåreklær det der jada-jada. Litt flaut å ha en sprek bil og bli gruset av den. Trådstarter: Som alle sier i tråden her, har du turbomotor lønner det selv, ellers ikke. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Artig diskusjon. Hehe Virkelig ulv i fåreklær det der jada-jada. Litt flaut å ha en sprek bil og bli gruset av den. Trådstarter: Som alle sier i tråden her, har du turbomotor lønner det selv, ellers ikke. 8890096[/snapback] Ja artig Ulv i fåreklær er jo hele poenget hvor kult er det og ha 2.0T-300HK reklamert bak på bilen da... Det står jo ikke 2.0T engang bare 9-3 men Saab kjennere tar den på turbovingen bak og stylingen da selvsagt som bare turbo bilene har. Uansett like morro med folk som ligger å irriterer meg i ræva på bilen vær gang Endret 18. juni 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Å FY F***, så sinnsykt mange kværullanter! Jeg tror på Jada-Jada -Larsson jeg å tror på jada-jada, men ikke første gangen uansett artig med turbobil, vil tippe det er en flokk med 18-19 åringer som skal ligge kliss oppi rævva mi, mer til bry spør du meg men... Endret 18. juni 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå