Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan man chippe en bensinbil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei, jeg er ikke misunnelig, og de bremsepapirene til jada-jada skulle jeg jammen likt å sett..

hvis du faktisk leser på siden til BSR, så går motoren til jada-jada til steg3, steg3 = 230hk. hvordan forklarer du da att han har 304hk med KUN chip og eksos?

bilen min gir 40hk med kat og 60 uten kat.. brodern hadde en T5R som var chippa, den hadde 290hk, originalt 225hk.

kan godt hende han har 304hk, men da er det gjort mer.

Men som man ser så er det faktisk enkelt å få 300HK så da kan vi la dette ligge

lett å lett, du må bl.a ha større turbo. hvis du faktisk orker å lese litt på bsr siden jeg la ut

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
nei, jeg er ikke misunnelig, og de bremsepapirene til jada-jada skulle jeg jammen likt å sett..

hvis du faktisk leser på siden til BSR, så går motoren til jada-jada til steg3, steg3 = 230hk. hvordan forklarer du da att han har 304hk med KUN chip og eksos?

bilen min gir 40hk med kat og 60 uten kat.. brodern hadde en T5R som var chippa, den hadde 290hk, originalt 225hk.

kan godt hende han har 304hk, men da er det gjort mer.

Men som man ser så er det faktisk enkelt å få 300HK så da kan vi la dette ligge

lett å lett, du må bl.a ha større turbo. hvis du faktisk orker å lese litt på bsr siden jeg la ut

8885003[/snapback]

Hmm jeg får ringe søta bror i morgen og takke for større turbo og ventilskifting i såfall flott du nevte dette.

Lenke til kommentar
Få se utskrifts bilde av når du testa bilen på rulle jada-jada  :!:

du har vell det? alle som tar bilen på rulle tar jo vare på den så lenge det er noe å vise fram da :p

8887965[/snapback]

Enig.

Er ikke til å tro på før vi får se beviser.

Dummeste på lenge.

Lenke til kommentar
Få se utskrifts bilde av når du testa bilen på rulle jada-jada  :!:

du har vell det? alle som tar bilen på rulle tar jo vare på den så lenge det er noe å vise fram da :p

8887965[/snapback]

Enig.

Er ikke til å tro på før vi får se beviser.

Dummeste på lenge.

8888017[/snapback]

Bilen ble benket til 304HK på Våler denne våren og dette kan vi skrive under på.

Jada-jada har dessverre litt feil på et punkt og det er at det sitter større turbo på denne bilen TDO4 turbo men uten om dette så er den bare trimmet med chip steg 4 som vi har hos oss -JR eksos og luftfilter dette er garantert etter vi så på bilen i vår.

Bilen kunne oppnå 270HK uten om den turboøkelsen som sitter i bilen "bare chiptrimming" så det er tydeligvis mange som ikke har peiling på hvor enkelt det er å få HK ut av denne type bil :nei:

Selv sitter det 580HK i min egen 900 men jeg har gått litt mer drastisk til verks

http://www.garaget.org/?car=26436

Endret av Speedparts
Lenke til kommentar

steg4 ja, det inneholder "spridera" ser jeg på siden deres, og større turbo ja..

ja, da har vi altså andre dyser OG større turbo da..samt grovere eksos og sport kat.

eller tar jeg feil?

hentet fra Speedparts sin side.

en saab 9-3 med originalt 175hk, får 33hk med chip, over det trengs det andre dyser. dette kan stemme bra, da jeg har en kamerat som jobber på saab, og han har sagt att en viggen med 230hk trenger andre dyser sammen med programmering får oppnå oppunder 300hk, (ikke helt sikker på det, men kan høre med han igjen)

samme bil med 175hk som jeg nevnte, trenger andre dyser får å nå 233hk..

hvordan kan bilen til jada-jada oppnå 270 hk da med kun chip?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
steg4 ja, det inneholder "spridera" ser jeg på siden deres, og større turbo ja..

ja, da har vi altså andre dyser OG større turbo da..samt grovere eksos og sport kat.

eller tar jeg feil?

hentet fra Speedparts sin side.

en saab 9-3 med originalt 175hk, får 33hk med chip, over det trengs det andre dyser. dette kan stemme bra, da jeg har en kamerat som jobber på saab, og han har sagt att en viggen med 230hk trenger andre dyser sammen med programmering får oppnå oppunder 300hk, (ikke helt sikker på det, men kan høre med han igjen)

samme bil med 175hk som jeg nevnte, trenger andre dyser får å nå 233hk..

hvordan kan bilen til jada-jada oppnå 270 hk da med kun chip?

8888902[/snapback]

Bilen har større turbo dette er skrevet før samt eksos har da Jada-jada nevt selv.

Denne bilen er trimmet i Sverige og Jada sier selv at det ikke er gjort noe med dysene og dette er fult mulig da man som jeg skrev i sted kan chippe bilen glatt til 270HK og da med en enkel chip, da er verken Tubo eller eksos medregnet som fort kan gi mye mer en 34HK som i hans tilfelle.

Vi selger ikke denne chippen her i Norge men den "kan skaffes" mer ønsker jeg ikke å skrive om dette.

Jada kan fort få ut enda flere HK ved å justere sin turbo om ønskelig.

Dette får være nok om bekreftelsen på dette omerådet da vi har flere biler som skal trimmes.

Lykke til videre Jada-jada vi snakkes ;)

Endret av Speedparts
Lenke til kommentar

det står svart på hvitt på siden til speedparts att man trenger andre dyser og grovere eksos, samt sport kat.. og med 300hk trengs det større turbo. da er vi oppe på den nette sum av 28.000kr. så hvorfor i svarte granskauen står det da på SPEEDPARTS sin side? herregud

de skriver 34hk med chip, du sier 120hk..

jeg går for det som står på siden til speedparts.

punktum.

fra 154hk til 304 med kun chip og grovere eksos?

NIKS

post-49079-1182177723_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
det står svart på hvitt på siden til speedparts att man trenger andre dyser og grovere eksos, samt sport kat.. og med 300hk trengs det større turbo. da er vi oppe på den nette sum av 28.000kr. så hvorfor i svarte granskauen står det da på SPEEDPARTS sin side? herregud

de skriver 34hk med chip, du sier 120hk..

jeg går for det som står på siden til speedparts.

punktum.

fra 154hk til 304 med kun chip og grovere eksos?

NIKS

8889045[/snapback]

Du ser jo på feil motor også :!: steg 3 er 91 pluss HK med chip og eksos alså 230HK totalt er det da virkelig så vanskelig å tro at gutten har fått ut 70HK til med en annen chip og større TURBO? Rett jeg må bare ha rett patetisk begynner dette å bli :thumbdown:

Lenke til kommentar
Du ser jo på feil motor også laugh.gif steg 3 er 91 pluss HK med chip og eksos alså 230HK totalt er det da virkelig så vanskelig å tro at gutten har fått ut 70HK til med en annen chip og større TURBO? Rett jeg må bare ha rett patetisk begynner dette å bli thumbdown.gif

for å få 230 hk, så står det SPRIDARE, ser du det? se nøye etter.. spridare står det, og på norsk er det dyser. altså bensindyser som mater motoren med bensin..

hvis du blar litt mer der, så står det faktisk att man må ha større turbo, selv ved 270hk..

patetisk? ja det kan du si.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Du ser jo på feil motor også laugh.gif steg 3 er 91 pluss HK med chip og eksos alså 230HK totalt er det da virkelig så vanskelig å tro at gutten har fått ut 70HK til med en annen chip og større TURBO? Rett jeg må bare ha rett patetisk begynner dette å bli thumbdown.gif

for å få 230 hk, så står det SPRIDARE, ser du det? se nøye etter.. spridare står det, og på norsk er det dyser. altså bensindyser som mater motoren med bensin..

hvis du blar litt mer der, så står det faktisk att man må ha større tubo, selv ved 270hk..

patetisk? ja det kan du si.

8889196[/snapback]

Han har jo større turbo kjappen :roll: det er vel skrevet 5 ganger nå.

Lenke til kommentar
Han har jo større turbo kjappen rolleyes.gif det er vel skrevet 5 ganger nå.

større turbo, sport kat, grovere eksos og andre dyser..

det er litt mer enn kun chip..

så da vet vi, att en saab med 154hk, trenger vesentlig mer enn kun chip for å nå 304hk.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Han har jo større turbo kjappen rolleyes.gif det er vel skrevet 5 ganger nå.

større turbo, sport kat, grovere eksos og andre dyser..

det er litt mer enn kun chip..

så da vet vi, att en saab med 154hk, trenger vesentlig mer enn kun chip for å nå 304hk.

8889242[/snapback]

Hvor dum er du egentlig? større turbo er nevt-katalysator følger vel med eksosbytte eller som også er nevt da er det bare dysene igjen da kjappen :roll:

Lenke til kommentar
ser du det nå? hva med å se etter før du svarer?

8889273[/snapback]

Dette står på den rette motoren.... *Trionic Utbytesbox Chiptrim

- *J/R Sportluftfilter-Magnetventil och slangar- *Sportavgassystem

*Sportkatalysator

*+91 hk

* =230 hk

Hvor i helvete finner du dysene dine?

Du ser jo på en motor som har 175HK orginalt "ikke samme motor"

Endret av ken36
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...