Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan man chippe en bensinbil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja for "turbo-biler" går jo som kjent ikke på bensin.. :roll:

sonmarak, hvilken bil er det du tenker på og chippe?

8858367[/snapback]

Det var da svært da.. En bil med bensinmotor og turbo vil dra større nytte av en chip da man kan forandre tenningskurven, bensintrykk, øke turbotrykk osv

Lenke til kommentar
Det var da svært da.. En bil med bensinmotor og turbo vil dra større nytte av en chip da man kan forandre tenningskurven, bensintrykk, øke turbotrykk osv

8859058[/snapback]

Har jeg sagt noe annet?

Trådstarter lurer på om man kan chippe en bil som går på bensin, han har ikke nevnt noe om hvilken bil det er eller om den har turbo. Da synes jeg det er feil og si at det ikke er noen vits å chippe den siden den går på bensin.

Lenke til kommentar
Ja for "turbo-biler" går jo som kjent ikke på bensin.. :roll:

sonmarak, hvilken bil er det du tenker på og chippe?

8858367[/snapback]

8859058[/snapback]

Fordi det kan man ikke på en bil uten turbo også? (utenom turbotrykk seff)

Det handler jo ikke bare om de 10 hestene man får, man får også mer bånndrag, samt en bedre bil å kjøre med.

En som faktisk bruker mindre bensin somregel enn den orginale.

De 5-6000 kronene tjener man på i lengden. Bilen går reinere og går bedre, om man kjøper en kvalitets chip.

Lenke til kommentar

Bare tull å chippe en bensinbil uten turbo enkelt å greit. Poenget er vel god ytelse og 10HK blir jo bare tull, jeg har en Saab 9-3 med en 2.0T som er chippet fra 155HK til rundt 300HK uten at dette har kostet all verden og da snakker man ytelseforskjell. Trimmer man så mye som jeg har gjort så bør/skal også bilen senkes og skifte både dempere og fjærer som stiver opp bilen maksimalt samt dekk og felger skal stå i stil.

Lenke til kommentar
Bare tull å chippe en bensinbil uten turbo enkelt å greit. Poenget er vel god ytelse og 10HK blir jo bare tull, jeg har en Saab 9-3 med en 2.0T som er chippet fra 155HK til rundt 300HK uten at dette har kostet all verden og da snakker man ytelseforskjell. Trimmer man så mye som jeg har gjort så bør/skal også bilen senkes og skifte både dempere og fjærer som stiver opp bilen maksimalt samt dekk og felger skal stå i stil.

hahaha.. å hva slags chip er det? på min S6 motor, 2.2 20V turbo som har originalt 230hk, får man 270 hk med chip (med kat) og 290 uten kat..

da er det gjort litt mer enn å bare chippe, du!

INGEN chip gir alene 150hk økning.. ikke snakk om

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hahaha.. å hva slags chip er det? på min S6 motor, 2.2 20V turbo som har originalt 230hk, får man 270 hk med chip (med kat) og 290 uten kat..

da er det gjort litt mer enn å bare chippe, du!

INGEN chip gir alene 150hk økning.. ikke snakk om

8883091[/snapback]

http://www.garaget.org/?car=23453 jeg har byttet eksos og luftfilter samt dumperventil men som mange vet så er Saab veldig enkle å få maks HK ut av....

Beklager å skuffe deg men en 81 mod Audi må nok bite i gresset denne gangen.

Du kan jo ta en tlf til Speedparts.no hvis du tviler på hva jeg skriver...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

http://www.garaget.org/?car=23453 jeg har byttet eksos og luftfilter samt dumperventil men som mange vet så er Saab veldig enkle å få maks HK ut av....

8883415[/snapback]

Tror du bør få den bilen på rulle før du roper for høyt om 300hk.. spesielt hvis du KUN har byttet eksos, luftfilter og "dumperventil??".

Lenke til kommentar

motoren min er en 1996 mod, ikke 81.

har en kamerat som jobber på saab, og de kan få ut 300hk av en 9-3 viggen med testeren de har på jobben (ganske kult egentli) men da trengs det andre dyser..

så det du sier att din bil med 155hk kan chippes til 300hk er bare BS..

mer er det ikke å si om den saken.

Lenke til kommentar

motoren min er en 1996 mod, ikke 81.

har en kamerat som jobber på saab, og de kan få ut 300hk av en 9-3 viggen med testeren de har på jobben (ganske kult egentli) men da trengs det andre dyser..

så det du sier att din bil med 155hk kan chippes til 300hk er bare BS..

mer er det ikke å si om den saken.

8884127[/snapback]

Tror du kommer til å stå der ganske målløs hvis du hadde hatt bilen din på rulla simkin. Filter gir maks 2-3hk HVIS det er plassert godt unna motor og får kaldluft. Dumpventil er kun for å unngå slitasje og lyd, gir ingen hester. Eksos gir rundt en 15hk ca.

Du har maks 180hk, så ta den telefonen til speedparts selv du.. :)

Lenke til kommentar
Tror du kommer til å stå der ganske målløs hvis du hadde hatt bilen din på rulla simkin.

det er jada-jada som kjører saab, ikke jeg ;)

det jeg skrev om 300hk var en viggen, det er noe helt annet.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

8883415[/snapback]

Tror du bør få den bilen på rulle før du roper for høyt om 300hk.. spesielt hvis du KUN har byttet eksos, luftfilter og "dumperventil??".

8884036[/snapback]

Bilen er chipptrimmet i tillegg og ble målt til 304 HK på Våler på rulle :hrm: Viggen har samme motor som min bil Simkin :roll: Noen Viggen har blitt levert med 185/230HK men er da bare trimmet på lik linje som min motor, alikevel så er utganspunktet en 2.0T...

Viggen kontra Sport Edition står kun for utstyr og trimmingsnivå på motor men bilene er dønn like kontra forskjellig plastic utnytelse på chassie og noe forskjellig interiør...

Som skrevet før så er Speedparts en av de beste på dette feltet i Norge, og betviles mine utsagn så hør med de.

Takk for meg

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

http://www.bsrab.se/products/

gå ned her å se på listen. på en saab 9-3 med 175hk originalt, så må man helt til steg5 for 300hk.. har du steg5?

som du ser, med f.eks 20000kr kommer du til steg3, da har du 230hk

begynner det å gå opp et lys?

på sabb 9-3 med 154hk, så stopper det der på steg3, da har 230 hk til den nette sum av 14000kr

og jeg tviler grusomt sterkt på att speedparts sin chip gir så mye mer en BSR sin chip..

går du på info, inneholder steg5 større tubo

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
http://www.bsrab.se/products/

gå ned her å se på listen. på en saab 9-3 med 175hk originalt, så må man helt til steg5 for 300hk.. har du steg5?

som du ser, med f.eks 20000kr kommer du til steg3, da har du 230hk

begynner det å gå opp et lys?

på sabb 9-3 med 154hk, så stopper det der på steg3, da har 230 hk til den nette sum av 14000kr

8884882[/snapback]

Bilen min er trimmet i Sverige og jeg har ingen steg dessverre men bilen min er målt som skrevet til 304HK på Våler i sommer så da har jeg nok steg 5,5 da kanskje. Men som man ser så er det faktisk enkelt å få 300HK så da kan vi la dette ligge... takk for listen

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...