tag1 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Ligger nå på 669 / 667 tildigere idag 779 / 759 725/128 Bluecom. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har et stort stabilitetsproblem med min 384128 ADSL linje levert av Bluecom. Det har jeg også ! Begynner å bli veldig irritert. For ca. 1/2 år siden så hadde jeg innmari stabilitets problem. Og det ble fikset etter noen uker, men nå har det *faen* meg begynt igjen. Det hopper i fra 733 kbit/s til 389 kbit/s. GRRR Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Nå har jeg fått kontakt med Bluecom sin kunderservice. Der var det ikke så mye hjelp å spore, utenom at jeg fikk vite at jeg hadde ringt inn 19 desember, å sagt alt alt var iorden nå! (forestå det den som kan, siden samtalen i dag var min første siden jeg fikk lagt inn ADSL) Menmen, det var som ventet at det enste svaret jeg fikk var at personen jeg snakket med skulle "Feilmelde" problemet. Dette har jeg desverre hørt før, men er det noe som skjer??? NEI INGENTING!!!!! Lenke til kommentar
Herren Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg hadde samme problem med min 704 linje fra Bluecom. Ringte og maila et utall ganger uten at de fant noen feil. Etter ørten telefonsamtaler ba de meg om å sende en surfelogg (mål hastigheten morgen,middag og kveld i to dager) til dem. Et par dager senere fikk jeg en mail om at de skulle oppgradere sentralen fordi den var overbooket. Dette ble gjort, og jeg sitter nå med en stabil ADSL-linje. Men, det var et slit! :o :-? Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Heisann! Jeg hadde besøk av en kar fra Telenor idag, han hadde med seg en bærbar pc, men fikk samme resultater som jeg har fått i alle mine utallige målinger. Linja ble målt, og funnet bra. Han sa at han skulle kontakte Bluecom på mandag. Akkurat nå går det veeeeeeldig tregt her. Så får jeg se da, om det hjelper mer at en "fagmann" rapporterer inn feilen enn en plagsom kunde uten kunnskap... :wink: Skriver et innlegg her på mandag, og forteller hva som har skjedd. PS:glemte å si at modemet ble skiftet, uten at det hjalp noe Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 eg har ein venn md bluecom 704128 viss det er prob med linja så ringer han bare og så fixer bluecom det med ein gang "elske bluecom" Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Jaja, nå er det onsdag, og har fremdeles ikke hørt fra hverken "Telenormannen" eller Bluecom. Kanskje ikke noen stor overraskelse..... Kommer tilbake med mer om saken når jeg har klart å komme i kontakt med 1 av de overnevnte. Terje Lenke til kommentar
Hao Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Har nettop fått meg Bluecom abb på 1024/256 . Sentralen er nylig utbygd og det er foreløpig kun 17 brukere på denne sentralen . Hastigheten varierer fra max 865Kbits/s. til 235Kbits/s. Har feilmeldt dette til Bluecom etter måling med TP-Test , og de har sendt dette videre til TN som sjekker linjene . TN har ikke funnet feil ennå iflg. TN. TN mener det ligger på dårlig node hos Bluecom . Avventer svar fra Bluecom . Lovet svar mandag 20.01.03 . Regner med at BC har et problem allerede og må gjøre noe hurtig ...... Tips: Meld feil til TN og få oppgitt sambandsnummeret som feilen er rapportert på . Gå til denne siden : http://metro.telenor.no/feilmeldingen/Feil...ilReferanse.jsp og sjekk status på feilen . Kommer tilbake når jeg vet noe mer .... ( felles skjebne er en trøst ) Lenke til kommentar
Hao Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Har snakket med Bluecom idag og de innrømmer at det må gjøres noe hos dem for at hastigheten skal bli bedre . Bluecom ville først prøve å bytte modem fra Zyxel og til Alcatel noe som også er utført idag uten at dette hjalp noe på hastigheten . Bluecom sier videre at de tar meg på alvor og vil gjøre noen endringer hos seg selv , men at det vil ta en ukes tid før dette kan gjøres . Avventer hva som blir gjordt .... har også fått en fast kontaktperson på support hos Bluecom ... Foreløpig gir jeg Bluecom en sjanse til å få meg som kunde fornøyd .. De lovet også å gi meg avslag i prisen for den tiden jeg har for lav hastighet . Jeg avventer og kommer tilbake.... Lenke til kommentar
pser Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg har stadig vekk stabilitetsproblemer jeg også. Har ei 704/128 linje. Jeg har rapportert inn de målingene jeg har gjort, seinest i dag målte jeg 316kb/s på ITavisen og etter oppfordring fra Bluecom har jeg begynt å bruke TPTest og den målte 298kb/s. Jeg er slettes ikke fornøyd med en slik hastighet om jeg for et par dager målte 716kb/s. Det skal ikke være slik at en kveld får du ca 700kb/s og deretter må du takke med 10 dager med 300-400kb/s. Jeg vurderer sterkt å bytte Bluecom ut, har allerede hatt nedetid på 4 dager og garantien på 99% oppetid er brutt. Men etter å ha pratet med dem virker det så de forsøker å yte support, dermed gir jeg dem en sjanse til. Noe jeg synes virkelig er bra med Bluecom er muligheten til å kople på 4 PC'er til ADSL modemet. Pål Lenke til kommentar
Green Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 ...målte jeg 316kb/s på ITavisen og etter oppfordring fra Bluecom har jeg begynt å bruke TPTest og den målte 298kb/s. Berre av rein nysgjerrighet, kva er TPTest? Har sjølv Bluecom 400/128. Måler jevnt kvar gong på ITavisen til 412 Kbit. Er stort sett nøgd, men det har vært litt for mykje nedetid synest eg! Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 TPTEST er et hastighets-test program. Har ikke funnet det på Norsk, ei heller Norske test-servere. Jeg har den Svenske versjonen(anbefalt av Bluecom), og den Danske versjonen. Terje Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvis jeg hadde vært dere hadde jeg reklamert på hele greia, og prøvd å få tilbake noe penger i hvertfall. Dere burde alle kontakte forbrukerrådet, og se om de kan hjelpe dere. Dere har rett og slett ikke fått det dere har blitt lovet. Lenke til kommentar
pser Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Nå fikk jeg mail i fra Bluecom i dag der de sier at de skal sjekke sentralen og se om den kanskje må oppgraderes. Pål Lenke til kommentar
Hao Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 For første gang har jeg ikveld ( på den mest belastede tiden ) hele 1053Kbit/s i nedlasting , hvis dette fortsetter er jeg en meget fornøyd kunde hos Bluecom . Support på Bluecom har hele tiden vært forståelsesfull for mitt hastighetsproblem , og som jeg skrev igår fikk jeg en fast kontaktperson som jeg kunne hendvende meg til . :wink: Hvis det derimot skulle vise seg at hastigheten varierer fra dag til dag vil jeg fortsette og klage og da blir jeg ingen god ambassadør for Bluecom . Uansett så har Bluecom gitt meg et inntrykk av at de seriøst tok mine hastighetsproblemer på alvor . Tror også det er viktig at man gir Bluecom en sjanse til å rette sine feil , de er tross alt slik at de må feilsøke i en rekkefølge for at man skal treffe de riktige avgjørelsene slik at man virkelig retter det som er feil . Jeg vil anbefale alle og mase , men på en hygelig måte .... Jeg kommer tilbake på hvordan det utvikler seg videre . Lenke til kommentar
pser Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg begynner å lure jeg også. Første måling jeg prøvde på fikk jeg 680kb/s, jeg trodde ikke hva jeg så etter å ha i snitt 300-400 de siste ukene og etter enda en test 650kb/s. Tiden får vise om det varer eller ikke. Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Fikk mail fra Bluecom: Hei! Vi har nå sjekket den sentralen du hører til. Vi kan ikke se at pågangen er så stor på denne sentralen til at du burde merke noe på hastigheten din. Så hvis feilen ikke er hos de, og ikke hos meg, hvor kan den da være mon tro? Synd for meg at jeg har lenge igjen av bindingstiden min, men når den er åver, blir det garantert en annen isp. :-? Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Annen story: Jeg bestilte 1mbit fra bluecom (bc) og fikk den etter en måneds tid. Satt meg med en gang ned for å skjekke linjen. 736kbits Rart tenkte jeg, og ga de en uke for å forbedre den på, jeg tenkte at det kunne jo bare være midlertidlig. En uke, skjekka linjen, 720 blank. Sende så utallinge mailer hvor jeg klade og forklarte problemet. Jeg ble så bedt om å ringe bc`s support telefon. Dette gjorde jeg, og etter en time med operatøren der, fant vi ut dette: Jeg fikk 720128 linje, linjen stod registrert på "Bluecom AS" og jeg hadde bestilt 1mbit da jeg bestilte over nettet. Fikk så rettet opp navn linjen stod på og hastigheten skulle endres. Dette er nå 1 uke siden, og jeg sitter fortsatt på 720 linje. Argh. Nå lurer jeg på: hva er det bc surrer med? hvordan kan de gi meg feil linje og sette den på deres eget firma? Hvordan, _hvordan_ er dette mulig? Men på oppsiden, jeg har aldri hatt mindre enn 720kbits på alle målinger jeg har tatt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Fikk mail fra Bluecom: Hei! Vi har nå sjekket den sentralen du hører til. Vi kan ikke se at pågangen er så stor på denne sentralen til at du burde merke noe på hastigheten din. Så hvis feilen ikke er hos de, og ikke hos meg, hvor kan den da være mon tro? Synd for meg at jeg har lenge igjen av bindingstiden min, men når den er åver, blir det garantert en annen isp. :-? Linja i mellom dere vil jeg tippe, det er _ikke_ enkelt og finne slike feil hvis det ikke er det helt åpenbare. Her derev man og feilsøkte i mange mnd før man fant den lille feilen som ga lav hastighet. Lenke til kommentar
boza Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Interressang lesing, siden jeg har ventet selv på bredbånd i all evighet og fikk vite igår at BC bygger ut her, da bestilte jeg tvert 720/128 linja med en gang, planlagt utbygging er 28.03.03. ...da blir det endel linjesjekking her i gården iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå