Terje T Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Heisann. Jeg har et stort stabilitetsproblem med min 384128 ADSL linje levert av Bluecom. På utallige målinger (Speedometeret og TPtest) ligger hastigheten på alt fra 20 kbit/s til 415 kbit/s. (Dette har nå pågått siden 4 november) Dette er målt primært på en WinXPpro-maskin (Duron 900MHZ, 384 MB ram, smc 10/100 nettverkskort), men jeg har også foretatt noen målinger på en W2000Pro med en 400 MHZ prosessor og 128 MB ram med et SMC 10/100 nettverkskort. Disse målingene er tilnærmet like. Sitter til daglig bak en Smoothwall firewall, og en SMC switch, men det er ingen forskjell på målingene med/uten firewall (kabel direkte fra modem til pc). Har sendt og mottatt en mengde e-post til/fra Bluecom, men ingenting skjer Jeg vet ikke helt lenger hva jeg skal gjøre, Bluecom lover meg at dette skal de fikse, men ingenting skjer (Utenom skifte av ip til det nye) Er det noen som har noen lyse ideer om hva som kan være galt?? (tror jeg har sjekket ut alt her hos meg, utenom selve modemet, som er et Nokia) Noen med samme problem? Vennlig hilsen Terje Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Er det noen som har noen lyse ideer om hva som kan være galt?? (tror jeg har sjekket ut alt her hos meg, utenom selve modemet, som er et Nokia) Noen med samme problem? Har du ringt feilmeldinga og bedt de ta en mål på linja di? Antagelig er det støy eller andre problemer mellom modemet og sentralen. Du har ikke masse rart av utstyr på linja? Husalarmer er notoriske til og lage trøbbel. Prøv og koble vekk alt av telefoner og internt telefon-nett fra splitteren og prøv om det enderer noe. Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Linjen er målt for støy, men det var ikke det. Har prøvd med alt av telefoner o.l utkoplet, men ingen forskjell..... Beklager at jeg glemte å opplyse om dette. Si ifra om det er andre opplysninger som trengs. Takk for svaret agvg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Linjen er målt for støy, men det var ikke det.Har prøvd med alt av telefoner o.l utkoplet, men ingen forskjell..... Beklager at jeg glemte å opplyse om dette. Si ifra om det er andre opplysninger som trengs. Takk for svaret agvg. kjenner du noen som du kan swappe modem med? Prøvd og plugge modemet rett på kabelen? Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Linjen er målt for støy, men det var ikke det.Har prøvd med alt av telefoner o.l utkoplet, men ingen forskjell..... Beklager at jeg glemte å opplyse om dette. Si ifra om det er andre opplysninger som trengs. Takk for svaret agvg. kjenner du noen som du kan swappe modem med? Prøvd og plugge modemet rett på kabelen? Kjenner desverre ingen med tilsvarende modem, hva mener du med å plugge modemet rett på kabelen? Lenke til kommentar
schnellfahrer Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har akkurat sagt opp mitt Bluecom abonnement til fordel for Nextgentel. Betalte for 1Mbs hos Bluecom, men fikk sjelden mer enn 850. Sa i fra flere ganger, de klagde på problemer med en router. Etter et halvt år gav jeg opp. Min 1024 linje fra NGT gir hele tiden 1060 Kbs/ 130KBs nedlasting. Kan være at Bluecom (er jo samme linjene som Telenor) har overbooket sentralene slik som de pleier. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Kjenner desverre ingen med tilsvarende modem, hva mener du med å plugge modemet rett på kabelen? Og plugge det i inngående på splitteren for og eliminere problemer med splitter. Lenke til kommentar
pser Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har også Bluecom 704/128 og hatt veldig mye ustabilitet helt fra første dag, i tillegg har jeg hadde nedetid på 4 dager totalt siden jeg fikk linja i slutten av november 2002. Akkurat nå 14:34, 5.01.2003 målte jeg 624kb/s, men i de siste to ukene har jeg hatt en snitt hastighet ut fra det jeg har målt på 481kb/s og jeg synes det er for dårlig. Jeg vurderer sterkt å bytte til NGT så fort de tilbyr i området jeg bor (ca. mars etter det jeg forstår). Pser Lenke til kommentar
lobster Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg har også Bluecom.. Har de samme problemene som deg. Hatsigheten er høyst variabel. For noen uker siden hadde jeg 56k.. Like greit å hoppe over på ISDN :) Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Kjenner desverre ingen med tilsvarende modem, hva mener du med å plugge modemet rett på kabelen? Og plugge det i inngående på splitteren for og eliminere problemer med splitter. Har nå prøvd å gå utenom splitteren, men det er akkurat like dårlig Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har nå prøvd å gå utenom splitteren, men det er akkurat like dårlig Har du fulgt linja i huset og sett om det er noe rart med den mellom splitter og inntak? Er huset gamelt med gammel kabling? Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Har du fulgt linja i huset og sett om det er noe rart med den mellom splitter og inntak? Er huset gamelt med gammel kabling? Har sjekket ut egne linjer, og de er ok. Huset er fra 1979, altså ikke spesielt gammelt. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det er jo litt rart at halvparten av Bluecom kundene er misfornøyde... Da hjelper det ikke å klage på "gammelt hus"... Det er BlueCom som er problemet her.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det er jo litt rart at halvparten av Bluecom kundene er misfornøyde...Da hjelper det ikke å klage på "gammelt hus"... Det er BlueCom som er problemet her.... Hvor har du det tallet fra? I en meget stor andel av hastighetsproblemer på ADSL ligger problemet på linjene, dette blir jo det samme uansett leverandør. Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Det er jo litt rart at halvparten av Bluecom kundene er misfornøyde...Da hjelper det ikke å klage på "gammelt hus"... Det er BlueCom som er problemet her.... Hvor har du det tallet fra? I en meget stor andel av hastighetsproblemer på ADSL ligger problemet på linjene, dette blir jo det samme uansett leverandør. Dette er klippet ut av en mail fra Bluecom: "Det ble foretatt måling av linjen fra sentralen til deg uten at det ble detektert støy som kunne forårsake så lav hastighet." Tydelig at det ikke er noe i veien med linja inn til meg, så min konklusjon blir da at problemet ligger fra sentral>Bluecom eller i selve serverene til Bluecom. (Det kan jo selfølgelig ikke utelukkes at feilen ligger hos meg, men etter feilsøking, skifting av kabler, tilkopling uten splitter o.s.v finner jeg dette lite trolig). Til opplysning har jeg nettverk mellom 2 maskiner, og dette virker upåklagelig. Jeg startet ikke denne posten for at det skulle bli krangel brukerne imellom, men får å få konstruktive tips. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Tydelig at det ikke er noe i veien med linja inn til meg, så min konklusjon blir da at problemet ligger fra sentral>Bluecom eller i selve serverene til Bluecom. (Det kan jo selfølgelig ikke utelukkes at feilen ligger hos meg, men etter feilsøking, skifting av kabler, tilkopling uten splitter o.s.v finner jeg dette lite trolig). Til opplysning har jeg nettverk mellom 2 maskiner, og dette virker upåklagelig. Jeg startet ikke denne posten for at det skulle bli krangel brukerne imellom, men får å få konstruktive tips. Da hadde jeg bedt dem melde feil på sambandet og få en montør til og gå over linja og få TN til og sjekke sitt utstyr i sentralen og eventuelle linjer mellom sentralen og bluecom. Vet du om andre BC-kunder sliter i ditt område? Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Da hadde jeg bedt dem melde feil på sambandet og få en montør til og gå over linja og få TN til og sjekke sitt utstyr i sentralen og eventuelle linjer mellom sentralen og bluecom. Vet du om andre BC-kunder sliter i ditt område? Dette er klippet ut av en mail fra Bluecom: "Jeg har i dag kontaktet Telenor for å finne ut hva som forårsaker den dårlige hastigheten på ditt ADSL-abonnement. Det ble foretatt måling av linjen fra sentralen til deg uten at det ble detektert støy som kunne forårsake så lav hastighet. Det har derfor lagt en feilmelding på denne saken og Telenor vil sjekke ditt tilkoblingspunkt i sentralen. Rettetid for dette er satt til klokken 1500 i morgen (18.12.02) men de vil antagelig gjennomføre dette i dag (prioritert feil). " Det kan jo se ut til at dette er gjort, men det skjer ikke noe med ustabiliteten, eller hastigheten på linja. Virker i mine øyne som om de bare skriver at de sjekker opp dette for å "berolige" meg, mens de i realiteten ikke gidder å bry seg, særlig hvis dette bare angår få kunder. Kjenner desverre? ikke noen andre bluecom-kunder. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det kan jo se ut til at dette er gjort, men det skjer ikke noe med ustabiliteten, eller hastigheten på linja. Virker i mine øyne som om de bare skriver at de sjekker opp dette for å "berolige" meg, mens de i realiteten ikke gidder å bry seg, særlig hvis dette bare angår få kunder. Kjenner desverre? ikke noen andre bluecom-kunder. Ring feilmeldinga og sjekk hva som har skjedd med linja di, oppgi sambandsnummeret og de har de logg over hva som er gjort av feilsøking. Lenke til kommentar
Terje T Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Ring feilmeldinga og sjekk hva som har skjedd med linja di, oppgi sambandsnummeret og de har de logg over hva som er gjort av feilsøking. skal ringe dem i morgen den dag jeg, men har en ekkel følelse av at det ikke hjelper Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 skal ringe dem i morgen den dag jeg, men har en ekkel følelse av at det ikke hjelper Hvis linja er som de sier bra så må jo Bluecom feilmelde videre og få sjekket alle ledd mellom deg og sitt nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå