loathsome Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei (usikker på hvor jeg skulle poste denne), Er det mulig å boote fra en ISO-fil som ligger lagret på harddisken? (dvs. uten å brenne den ut på en CD-R e.l.) Takk for svar! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Om jeg har en dedikert harddisk å gjøre dette fra? Teoretisk sett burde det gå om man setter boot-prioriteringen som nummer 1 i BIOS e.l. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Da må du skrive over harddisken med ISO-et Enkleste er å brenne til cd/dvd (siden ISO filer er blå-kopier av CD/DVD sitt ISO filsystem) Filsystemet er en del av boot-operasjonen, og det er derfor ikke mulig å åpne et annet filsystem inne i filsystemet for så å boote fra det(eller, det er mulig, men høyst unyttig) Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det er mulig, men veldig mye styr. Kanskje denne linken kan være nyttig: http://www.knoppix.net/forum/viewtopic.php?t=11796 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Daaa brenner jeg heller ISO-imaget på en CD. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå