haavardbj Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 HAr en Fujitsu siemens pc. Skal instalere xp på nytt, følgte med en recovery cd men når eg bruker den formaterre den ikke hardisken den legger bare alt inn på nytt. så nå sitter eg med 2 forskjellige oppstarts valg (begge 2 er xp). Vet noen åssen eg kan få formatert hardisken??? Håper på hjelp fortest mulig.. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 En mulighet er jo å starte opp med bootdisk og rett og slett skrive "format c:" Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Åssen er det eg lager boot disker?? kan di lages i xp eller må eg laste dem ned på internett? Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Skal installere xp på nyt på pcen, skal egentlig bruke recovery cd men det formaterre ikke hardisken , lager bare en kopi av alle brkerne så di gamle tar opp plass(og eg har 2 valg under oppstart og begge er xp.) skulle prøve å starte opp med bootdisk men når eg starter opp med den å skal skrive format c : kommer det stygge tegne > istendenfor :(kolon) Lata ned en innstalboot disk på internett for xp. Hvordan skal eg klare å formatere når eg ikke kan skrive :(kolon). trenger hjelp fort. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Testa <shift>+Ø ? Er vel der kolon pleier å gjemme seg på amerikanske tastatur. Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Funka fint med å bruke ø + shift. Men når den skal formatere har eg prøvd med en installdisk for xp som eg fant på nette. men når eg skal finne c så er det bare a:(diskett) og r: og s:(r og s er cd'spillerne). den finner ikke hardisk c: noen som vet åssen eg sakl få dette til å funke eller noen andre plasser eg kan laste ned boot disker som funker bedre?? Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 prøv en oppstartdiskett for win-98. funka for meg. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Spiller ingen rolle hvilket OS du har laget oppstartsdisketten fra. Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Har prøvd med 98 oppstartsdiskett men for bare beskjed om at formatering ikke er støttet for c. Lenke til kommentar
Drakaslave Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei. Når det ble lagt inn XP ble det ganske sikkert valgt NTFS som filsystem. Da kan du ikke bruke en Win98-oppstartsdisk Du må bruke en NT-oppstartsdisk. Last ned en NT4.0, Win2000 eller XP-oppstartsdisk. Så kan du formatere, og finne igjen c: Bootdisker kan f.eks. lastes herfra : http://www.bootdisk.com/ Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå