DaJev Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 hei jeg lurte på om snittet for ingeniørstudiene går ned eller opp nå til sommer?? hørte rykter om at innføring av minstekrav i matematikk ( altså at man må ha minst 4 i matte) vil føre til at snittet går ned?? stemmer det?? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 hei jeg lurte på om snittet for ingeniørstudiene går ned eller opp nå til sommer?? hørte rykter om at innføring av minstekrav i matematikk ( altså at man må ha minst 4 i matte) vil føre til at snittet går ned?? stemmer det?? 8855781[/snapback] Det kan det gjøre ja, eller omvendt. Det kommer ann på hva trenden blir av søkere nå. Kanskje mindre søker og man ikke klarer å fylle skolene og da vil jo snittet gå ned. Kanskje folk jobber hardere og bedre elever kommer inn. Da går snittet opp. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hørte at det var flere søkere i år. Erge høyere snitt. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 På mitt trinn har omtrent alle bestemt seg for å søke på ingeniørlinja på NTNU. Så jeg regner med at snittet øker veldig. Men nå vet jo ikke jeg hvordan det var før. Men jeg vet ihvertfall at man få ha minst karakteren 4 i 2-3MX. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Minimum 4 i 3mx? 8856851[/snapback] Er det ikke gjennomsnittet i alle årene pluss eksamen. Det sa iallefall Matte lederen ved vgs min. Altså; VG1 = 5 , VG2 = 4, VG2 Eksamen = 4, VG3 = 5 . Da blir snittet 5, og du er over grensen. Får du derimot VG1 = 4 , VG2 = 3 VG2 Eksamen = 3, VG3 = 4 . Da har du 3,5 og er under snittet og bør ikke søke. Kan ta feil bare siterer lærern. Søker selv meg inn på NTNU til året på Nanoteknologi og håper jeg klarer å holde snittet. Har 5 og 4. Endret 14. juni 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
DaJev Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Minimum 4 i 3mx? 8856851[/snapback] Er det ikke gjennomsnittet i alle årene pluss eksamen. Det sa iallefall Matte lederen ved vgs min. Altså; VG1 = 5 , VG2 = 4, VG2 Eksamen = 4, VG3 = 5 . Da blir snittet 5, og du er over grensen. Får du derimot VG1 = 4 , VG2 = 3 VG2 Eksamen = 3, VG3 = 4 . Da har du 3,5 og er under snittet og bør ikke søke. Kan ta feil bare siterer lærern. Søker selv meg inn på NTNU til året på Nanoteknologi og håper jeg klarer å holde snittet. Har 5 og 4. 8857845[/snapback] noen som har noen PHP sider eller flash former der man kan bergegne ut karakterpoeng?? ja jeg vet hvordan man skal regne ut men det er noen ganger litt tungvint og forvirrende. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Du plusser opp, regner gjennomsnitt og ganger med 10, etterpå legger du til eventuelle ekstrapoeng. Endret 14. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Minimum 4 i 3mx? 8856851[/snapback] Er det ikke gjennomsnittet i alle årene pluss eksamen. Det sa iallefall Matte lederen ved vgs min. Altså; VG1 = 5 , VG2 = 4, VG2 Eksamen = 4, VG3 = 5 . Da blir snittet 5, og du er over grensen. Får du derimot VG1 = 4 , VG2 = 3 VG2 Eksamen = 3, VG3 = 4 . Da har du 3,5 og er under snittet og bør ikke søke. Kan ta feil bare siterer lærern. Søker selv meg inn på NTNU til året på Nanoteknologi og håper jeg klarer å holde snittet. Har 5 og 4. 8857845[/snapback] noen som har noen PHP sider eller flash former der man kan bergegne ut karakterpoeng?? ja jeg vet hvordan man skal regne ut men det er noen ganger litt tungvint og forvirrende. 8860269[/snapback] Lager et nå.. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 noen som har noen PHP sider eller flash former der man kan bergegne ut karakterpoeng?? ja jeg vet hvordan man skal regne ut men det er noen ganger litt tungvint og forvirrende. 8860269[/snapback] Du må spøke?! Og du har planer om å bli ingeniør? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Trådstarter har på oppfordring ikke forandret emnefeltet i tråden. Tråden stenges derfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg