Tormeh Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Operativsystem: Windows XP SP2 PC: Pentium 4 3GHz prosessor ATI Radeon x1600 pro (AGP) grafikkort Gigabyte GA-8s648FXSiS 648FX hovedkort Kingston 1x1GB RAM DDR 3200 minne Creative Audigy 2 lydkort 250 Watt PSU (navnet er umulig å se, men det slutter på "team") strømfosyning Tidspunkt: Sist høst hadde jeg to kræsj. Ingen i vinter. Nå har jeg flere enn jeg kan telle. kræsjene kommer når som helst, også under lite krevende oppgaver, men PC'n må ha stått på en stund først. Kræsjforløp: 1.PC'n funker som normalt. 2.Bildet på skjermen fryser fullstendig (peker inkludert) og lyden blir erstattet av en monoton pipelyd. Ingen gradvis forandring, alt skjer øyeblikkelig. Alle lys og vifter funker som de skal. 3. Jeg restarter PC'n (Slår av og på strømmen). 4. Intet skjermbilde. CD\DVD-stasjonene brukte å spinne ukontrolerbart før, men nå spinner de bare en gang. 5. Viftene går og alle dioder står på, men ingenting skjer. Dette pleier å gå over når PC'n før stå urørt i ett par dager. så brukes den en stund og det er på'n igjen. Har stilt dette spørsmålet uten respons på "maskinen fungerer ikke". På grunn av tidspunktene, at den ikke klikket i vinter, så tror jeg det kan ha noe med temperatur å gjøre, så jeg poster det her også. Hve tror dere om mitt mystiske PC-problem? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 En 250W PSU av ukjent merke. Her lukter det problemer. Synes den var litt i det snaueste laget. Det er ikke sikkert den har mange amperen heller på 12V railen, kanskje bare noe mellom 10-15? Prøv med en annen PSU. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Bruk et program til å finne ut temp på forskjellig inni pcen din... Everest Home for eksempel. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg er litt usikker til den PSUen din. Prøv en større. Du nevnte at det kunne gå flere dager før du slo den på igjen, sjekka kontaktene? Mulig der er de krevende oppgavene som stikker av med mye strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå