Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mikrofon tar opp og looper lyd fra PC'en!

Anbefalte innlegg

Sliter forferdelig med lyden i Ventrlio og vet ikke hva problemet er. Har nå i mange dager prøvd å finnne ut hva problemet er uten å lykkes, og jeg håper derfor at noen her kanskje kan hjelpe... :thumbup:

Sikkert mange her som allerede vet hvor fæl lyden kan bli i Vt hvis to snakker samtidig og en eller begge har høyttalere. Det er jo da fordi mic'en plukker opp lydene på nytt og sender det ut igjen i en evig loop helt til snakkeknappen slippes.

Problemet er at jeg har dette problemet uten høyttalere! Sitter med headset, men likevel sender mic'en min ut lyd fra PC'en om og om igjen akkurat som om lyden kom ut av høyttalerne. Mine venner klager også på en forferdelig lyd når jeg spiller. Samme problemet her. Musikken i spillene tas opp av mic'en og sendes in i denne loopen...

Skjønner hva problemet er, men skjønner ikke hva som må gjøres for å bli kvitt det :thumbdown:

Noen som har noen kloke ord å tilføye?

PS: Var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne thread'en, men satser på at dette funker bra...

Joakim

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har satt dataen til å ta opp lyd fra selve pc'en og ikke fra mic'en...

igå inn på volum kontorll-->alternativer-->egenskaper-->innspilling. også velger du mic i stedet for stereo mix

GG :)

8856477[/snapback]

Ser ikke no Stereo mix. Bare What U hear, CDAudio, Microphone og Line-in

:hmm:

Joakim

Lenke til kommentar
du har satt dataen til å ta opp lyd fra selve pc'en og ikke fra mic'en...

igå inn på volum kontorll-->alternativer-->egenskaper-->innspilling. også velger du mic i stedet for stereo mix

GG :)

8856477[/snapback]

Ser ikke no Stereo mix. Bare What U hear, CDAudio, Microphone og Line-in

:hmm:

Joakim

8861807[/snapback]

Her mener han nok creative ekv. til stereo mix, som er what u hear. Velg microphone.

Lenke til kommentar

Skulle i dag ta opp noen greier på PC'en og skulle bruke Audacity. Eneste måten jeg greide å ta opp lyd fra PC'en på var å velge Microphone fra opptaksinstillingene. Det er helt klart noe galt når den tar opp lyd selv da jeg slo av mikrofonen... :p

Så det virker nesten som om Stereomix og microphone har slått seg sammen... Woot?! O,o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...